Bestaat er überhaupt zoiets

LOWtense

Hallo!
Ik maak regelmatig wat hiphop-beatjes en m.b.v. Reason en Cubase lukt dat goed.
Alleen het scratchen...Ik heb het zeker gekund maar toen m'n soundlabjes naar de hemel gingen was het over en uit.
Nu ben ik op zoek naar een apparaat waarbij je zelf kunt scratchen met mp3, Aiffs en Wav's.
Alá DJX van Yamaha, DJ70 (geloof ik van roland) er hoeft geen sampler of effectenmeuk op te zitten.
Stanton Final scratch is te duur en je hebt er toch een draaitafel voor nodig, en die cd-spelers met Sl1200look is hlaas ook te prijzig en teveel voor wt ik zoek.
Een doosje met daarop Een draaischijf, een sample-start-punt, pitch, crossfader en een kill button.
Iemand suggesties of alternatief?

klinkt stom..

klinkt stom..

Het klinkt wellicht een beetje stom... maar de hiphop versie van eJay heeft een hele leuke scratch optie. Dit is natuurlijk geen hardware oplossing... maar misschien nét hetgeen dat je zoekt.

Probeer eens een demo.. die kun je gratis downloaden van www.ejay.com

Re: Bestaat er überhaupt zoiets

Origineel geplaatst door LOWtense
Ik maak regelmatig wat hiphop-beatjes en m.b.v. Reason en Cubase lukt dat goed.
Alleen het scratchen...Ik heb het zeker gekund maar toen m'n soundlabjes naar de hemel gingen was het over en uit.
Nu ben ik op zoek naar een apparaat waarbij je zelf kunt scratchen met mp3, Aiffs en Wav's.
Alá DJX van Yamaha, DJ70 (geloof ik van roland) er hoeft geen sampler of effectenmeuk op te zitten.
Stanton Final scratch is te duur en je hebt er toch een draaitafel voor nodig, en die cd-spelers met Sl1200look is hlaas ook te prijzig en teveel voor wt ik zoek.
Een doosje met daarop Een draaischijf, een sample-start-punt, pitch, crossfader en een kill button.
Iemand suggesties of alternatief?

http://www.numark.com/products/product_view.php?v=overview&n=39

http://www.geminidj.com/cgi-bin/pro...its_seen=&page=search.html&and=&affiliate_id=

http://www.djdepot.com/info/proscratch2.shtml

en natuurlijk de pioneers CDJ800 en CDJ1000, de denon en de nieuwe numark

Waarom niet de Fruity Scratcher in Floops?

Link een midicontroller, en klaar is Kees.

AnalogX heeft ook een scratch proggie, maar voor
zover ik weet, kan je daar geen midi-controller aan
vastbinden.

Mvg.

CoolRunning

Scratch

Scratch

Men neme een oude bandrecorder men pakt een stuk tape waar wat op staat met beide handen beet leg dit op de wergave kop. En scratschen maar.
Dit ooit 20 jaar geleden geprobeert bij gebrek aan beter toen ik het nummer rocket-it van herbie hancock aan het naspelen en opnemen was en die scratch geluiden miste. Het werkte perfect.

Origineel geplaatst door CoolRunning
Waarom niet de Fruity Scratcher in Floops?

Link een midicontroller, en klaar is Kees.

AnalogX heeft ook een scratch proggie, maar voor
zover ik weet, kan je daar geen midi-controller aan
vastbinden.

Mvg.

CoolRunning

DAT NUMMER IS ZOOOOOOOOOO VET
na ja
ik denk dat je beter weer soundlabs kan kopen
want is er geen vervanging voor draaitafels....

Met Traktor kun je ook 'scratchen', weet niet of het een beetje werkt.. ben zelf niet zon scratcherd.. in ieder geval volledig midi controlllable.

Ook lekker als mixprogramma, mits je multichannel asio drivers hebt.

Succes.

Origineel geplaatst door rasz
DAT NUMMER IS ZOOOOOOOOOO VET
na ja
ik denk dat je beter weer soundlabs kan kopen
want is er geen vervanging voor draaitafels....

Nee echt? Doooh!

:D :D :D

Mvg.

CoolRunning

Traktor idd ja, de software wordt ook gebruikt voor de final scratch en ik vind het persoonlijk erg dikke software in de omgang en qua scratchen klinkt het ook erg realistisch vind ik. Alleen de juiste MIDI controller drbij zoeken en je bent klaar. Maar jah, waar haal je een draai-schijf-MIDI-controller vandaan? Ik zoek er ook nog steeds eentje.

Back