Allemaal hartelijk dank voor de positieve reacties.
Op de vraag wat ik ervoor speelde.. Ik heb nooit geleerd een instrument te bespelen.
Ik ben nu 10 jaar lid van symthforum en ben toen begonnen met een MC 303.
Later na wat sparen heb ik een microkorg gekocht maar toen wist ik ook nog helemaal niks van muziek.
Na een aantal jaren is het allemaal wat verwaterd en heb ik de muziek een beetje achter me gelaten.
Tot een jaar of 2 geleden dat ik een Yamaha piano gekocht heb, toe kwam de interesse meer terug als voorheen.
Ik gebruikte de Yamaha als master keyboard om flstudio aan te sturen en zo wat te kunnen pingelen.
Sinds vorig jaar ben ik wat fanatieker met synthesia aan de slag gegaan en heb ook wat midi bestanden gedownload om eens te proberen.
Bekende nummers zoals fur elise enz, ook wat jaren 80 nummers, nummers van Johnny cash en begin dit jaar ook Beethoven ontdekt(op voor fur elise na dan).
Ik was overtuigd om door te gaan en heb de Yamaha ingeruild voor een Fantom G8 omdat ik dan ook de pc niet direct meer nodig heb.
Ik ben momenteel bezig met veel te veel stukken, maar gelukkig gaat het me allemaal best af.
Ik heb ooit wel voor 3 weken pianoles gevolgd, maar ik voelde me niet op mijn plaats bij de leraar.
Google, youtube en symthforum hebben me iniedergeval wel een stuk opweg geholpen.
Op de tip om toch eens noten te gaan leren.
Ik denk zelf dat ik ook eens vorm van dislecsie heb waardoor het voor mij erg druk word in mijn hoofd om noten te gaan lezen.
Ik zou het best wel willen maar het kost mij gewoon te veel energie om het tot me te kunnen nemen.
Voor mij is het gewoon logischer om bepaalde patronen te onthouden op het klavier waardoor ik het als een soort tekening kan onthouden.
Het zal best een rare manier van leren zijn maar voor mij werkt het wel goed tot nu toe.
P.s. Leuk dat dit soort muziek toch gewaardeerd wordt op "synth"forum