acces virus C

rick snel

Nieuwkomer
Zijn er mensen die ervaringen hebben met de acces virus C?
Wat zijn de voor- en nadelen?
Kan deze verder precies hetzelfde als de indigo2?

Attachments

• virusc_400.jpg
    virusc_400.jpg
    10,7 KB · Bekeken: 89
Ja ! De Virus C is een topper een betere effectsessie dan de B en hij klinkt ook veel dynamischer :okdan:

één van de beste (misschien wel de beste) VA synth op de markt. Zal je weinig spijt van hebben. De Virus is geen makkelijk beestje alleen. Het programmeren kan HEEL diep gaan, dieper dan menig modulair systeem.

De klank is top. Echt de meest analoog klinkende VA die ik ken. Alleen het filter doet niet aan zelfresonantie, das jammer.
Voor de rest alleen maar :okdan:

waar zit het verschil dan in? is ie qua klank identiek? ook qua kwaliteit van de effecten?

klankopwekking is volgens mij nagenoeg zelfde verhaal, patches zijn ook gewoon uitwisselbaar,
de layout van de userinterface van de c is beter, en heeft meer effecten geloof ik, heeft 8 stemmen meer (32 ipv 24), meer arpeggiator patroontjes (niet nuttig) en een 3band eq per part (wel nuttig) en een lfo extra geloof ik.

Alle C's zijn gelijk aan de Indigo II.....en een vergelijkingstabel van alle virussen vind je hier

Ik heb vorige week m'n supernova ingeruild voor een virus C, compleet GEEN spijt van...!!
Dit bakkie is een aanrader..

Origineel geplaatst door Nolet
Alleen het filter doet niet aan zelfresonantie, das jammer.

Wat?????? Dat meen je niet! Ook niet als je 'm 'n klein 'schopje' geeft van 'n osc.? Nou ja, als zolang de oscs. ook 'n sinus hebben zul je het misschien niet erg missen, maar ik vinnet toch vreemd.

Dan moet je net als bij een echte analoge synth een beetje ruis in het filter laten 'lekken'.

Als de indigo 2 bijna hetzelfde is als de c naar goedkoper waarom is het dan niet beter om een indigo te kopen?

:
Als de indigo 2 bijna hetzelfde is als de c naar goedkoper waarom is het dan niet beter om een indigo te kopen?
Uuuhm....zo'n vraag kan ik niet helemaal plaatsen:confused:

Origineel geplaatst door DJ Michael

Mwwaaa......!
De indigo 2 is "maar" 4oo euro duurder dan de virus c
Jij bedoelt de "1" maar die heeft de engine van virus B.

Ja sorry had verkeerd gekeken!
Ik heb zelf nog een vraagje ... zijn er ook winkels waar je in termijnen kunt betalen (liefst in nederland of duistland)
En kun je bv op de c je midikeyboard aansluiten?

Je kunt idd een midikeyboard aansluiten op je virus c

van je midi-out van je midikeyboard naar je midi-in van je virus c desktop.

Back