Roland Alpha Juno 1

Status
Please reply by conversation.
Alpha juno 1/2 hebben zo lees ik maar 1 opslag een mks 16 chord mem. opslag.

Attachments

• Schermafbeelding 2013-09-03 om 12.58.52.jpg
    Schermafbeelding 2013-09-03 om 12.58.52.jpg
    41,2 KB · Bekeken: 51
Ik zo snel ff niet voor de MKS-50 of dat per patch 1 opslag is, of 16 in 1 patch?

Ik meen me ook te herinneren dat de unison chord mem op de alpha 1 en 2 niet mogelijk is...
maar unison klinkt toch ook helemaal niet op een juno wanneer je de noten onderling niet kan finetunen?
zelfde als op de juno-106, dat klinkt ook als metallische bagger...

Klopt, staat helemaal los van de patches.
Volgens mij is de 16e patch bij de MKS-50 in de fabrieksinstlelingen en unison chor mem :okdan:
Ik meen me ook te herinneren dat de unison chord mem op de alpha 1 en 2 niet mogelijk is...

Volgens mij was er wel een truc waar het mee kon. Via MIDI misschien?

Desalniettemin gebruik ik unison nooit als het niet detuneable is, zelfs niet op de VCO SixTrak

De Six Tilde Trak heeft VCO's dus de tuning is wat minder statisch dan met DCO bakken, maar desalniettemin vind ik het eigenlijk nooit een verbetering om unison te gebruiken.

bedoel je niet SCI six~trak? ;)

Geen US International layout, geen idee waar de tilde zit maar de ñ heeft weer wel een eigen toets....

De Alpha Juno 1, Alpha Juno 2, en de MKS-50 zijn volledig identiek, behalve dat:

1. De MKS-50 geen toetsen heeft (duh).
2. De Juno 1 49 toetsen heeft en de Juno 2 61.
3. De Juno 2 velocity & aftertouch heeft en de Juno 1 helemaal niet aanslaggevoelig is (altijd 64).
4. De MKS-50 geen Alpha Dial heeft; dit ding maakt het programmeren op de Juno 1 en 2 wel wat makkelijker.

Oh, en het is inderdaad waar dat de MKS-50 16 chord memories heeft in plaats van één en dat je settings zoals volume, tuning, en portamento bij je patch pan opslaan.

....wat een gruwelijk irritant systeem is en wat mij zelfs deed afknappen op een MKS-80...

De Six Tilde Trak heeft VCO's dus de tuning is wat minder statisch dan met DCO bakken, maar desalniettemin vind ik het eigenlijk nooit een verbetering om unison te gebruiken.
je zou nutuulk 5 copieen kunnen maken van een sound die ge-unison detuned moet worden en dan elke sound net ff ietsjes anders fine tunen... maar da's idd een wel iet wat rare workaround...

Waarom!!! ik doe het altijd. ik heb er 4 waarvan 3 met een groot probleem. 2 x geen kast, 1 x met een voice probleem en 1 goed. Ze zijn gemakkelijk aan elkaar te koppelen met een pg300 in de midi chain. Erg duur zijn ze niet, voor 200 euro heb ik het allemaal. Das goedkoper dan de meeste goeie pluggs. allemaal in een koffer geduwd met 1 midi out.

je zou nutuulk 5 copieen kunnen maken van een sound die ge-unison detuned moet worden en dan elke sound net ff ietsjes anders fine tunen... maar da's idd een wel iet wat rare workaround...

Wel eens geprobeerd, dat is best leuk

Ik heb alle oscillatoren van de MKS-50/@Juno gesampled over 2 octaven in mijn PC staan (C2-C4). Een makkie voor mij dus om 5 oscillatoren te detunen, of om chords te maken. De sub oscillatoren heb ik ook gesampled tussen C2 en C4 maar die liggen automatisch 1 of 2 octaven lager, daarna verkocht de MKS-50!

Status
Please reply by conversation.
Back