Roland Alpha Juno 1

Status
Please reply by conversation.
idd...

- het simple stapelen van een osc en een sub osc sample klinkt niet identiek...

Nee, maar het is wel leuk moet ik zeggen.

- geen PWM en de typische zaagtand modulatie...

Ik heb verschillende standen gesampled van de PWM. Het is heel gaaf om deze te combineren in Halion.

- en dan de rest nog, filters, envelopes etc...

Dan gaat Halion wel wat verder dan de Juno vind ik.

Maar... het blijft digitaal tegenover analoog, dat mis ik erin idd.

Nou ik moet zeggen dat ik de TAL U-NO62 vsti toch wel 99% hetzelfde kan laten klinken als mijn Alpha Juno. Hetzelfde geld voor mijn AN1x overigens..

Het is niet 100% hetzelfde, maar daar hoor je in de mix toch niets van.

Nou ik moet zeggen dat ik de TAL U-NO62 vsti toch wel 99% hetzelfde kan laten klinken als mijn Alpha Juno. Hetzelfde geld voor mijn AN1x overigens..

Het is niet 100% hetzelfde, maar daar hoor je in de mix toch niets van.

Nice, kan je eens een typische alpha juno hoover uit U-NO62 laten horen? Dominator sound zeg maar?
Of is dat net die 1% die niet lukt?
:engel:

@ Child of art: Heb jij toevallig ook een 909 gehad.. en nadat je em had leeg gesamepeld weer verkocht?? '
Het kan toeval zijn maar 'k namelijk ooit een 909 in Heemstede gekocht :D

Jij had em voor 800 op MP staan weet ik nog.. was toen wel erg mooie prijs en nu helemaal.. :)

He... jij had em op MP gezet.. :D
Had eerst bijna 'n ander gekocht die maanden in een gitaarwinkel in A'dam te koop stond.. ook voor 800 maar toen ik de cash eindelijk had.. net weg natuurlijk.. en toen zat ik jouw advertentie :mega:

Maar wat een tijden.. en dan was het nog net crisis... niemand had verwacht dat die dingen nog zou zouden stijgen toen... :)

Hij staat momenteel niet bij mij.. leen em afentoe eens uit zodat iemand anders er ook van kan genieten ;)
Hij doet het verder goed. Heb weleens gemerkt dat ie via midi afentoe een nootje overslaat maar dat mag geen naam hebben.. Via grid (patterns) geen problemen iig. :)

Hij heeft onlangs nog de eeuwige roem mogen krijgen in een video die Harlem Nights ermee gemaakt heeft :halleluja :mega:

Vreemd is het zeker.. ja.. Laten we zeggen.. hij is goed terechtgekomen, :)

Toch grappig hoe klein het wereldje dan is.. had meteen zo'n voorgevoel toen ik het las van dat samplen.. Moest meteen weer aan jouw overtuigende betoog denken wat je destijds gaf waarom je de 909 wegdeed ;)
Heb zelf ooit, dikke 20 jaar terug een 909 geruild, voor destijds een hele dikke sampler.. wat een giller he :D

Geloof wel dat je prima zonder kunt... heb de laatste jaren meer zonder 909 gemaakt dan met..
maar toch altijd weer een euforisch momentje om er weer mee bezig te zijn.. en gezelllig aan die knoppies te draaien.. :engel:

Dat deukje rechtsvoor heeft ie nog steeds maar dat hoor je toch niet.. :D Gelukkig is het daar wel bij gebleven...
Zorg goed voor em en ik leen em ook niet zomaar aan iedereen uit.. en deze gaat nooit meer bij mij weg voor geld oid :):luv:

tenzij het zoiets onweerstaanbaars is als 50 kratten MeukijverBier nutuulk :D
Nou.. laat ik het zo zeggen... het vlees is zwak.. en dan bedoel in niet m´n lever :D :mega:

...maar erm, was dit niet de juno 1 thread?
En samplen toch 8D

Oke dan.. er is nog een dingetje niet aan bod gekomen over de Juno (1,2, 6, 60, 106 en mks 50), iets wat je niet kan samplen.
Een paar chippie´s genaamd MN3009 en MN3101 die in feite ook zoiets doen als samplen maar dan in in een schakeling werkzaam zijn als Chorus of course.. en niet digitaal maar analoog zijn.. of loog ik nou :D
Toch wel mede bepalend aan die warme klank van alle Juno´s. :mega:

Status
Please reply by conversation.
Back