[club] Rineau - Nog geen titel.

Rino

Rineau
Ik heb maar eens een club-trackje in elkaar proberen te zetten. De mix is niet helemaal ok, tenminste dat denk ik, maar ik kan er zonder studio monitors niet echt veel beters van maken.

Download: hier

Het is weer gemaakt met Cubase SX, Kontakt, Plugins van Ultrafunk en een flink wat samples.

Dit klinkt lekker Rino! Lekker groovy en mooie samples.. Ik heb nix aan te merken, behalve dan het intro dat mag misschien wat langer, voor de DJ's.. Maar dat is muggezifterij.

Arv

Klinkt goed! (Maar mixen op goede monitoren doet nog meer goed denk ik) Maar de drums in de intro gaan opeens een stuk zachter als de bas erin komt. Is dit de bedoeling? Het klinkt een beetje raar in mijn oren.

Groove

Groove

Grooved erg lekker waar is die bass mee gemaakt? of is het een sample?
Ik vind die stem persoonlijk erg irritant en er niet echt bij horen.
Maar kan een questie van andere smaak zijn. Ik zou voor een ander stem sample gegaan zijn denk.

Origineel geplaatst door Svart Rose
Klinkt goed! (Maar mixen op goede monitoren doet nog meer goed denk ik) Maar de drums in de intro gaan opeens een stuk zachter als de bas erin komt. Is dit de bedoeling? Het klinkt een beetje raar in mijn oren.

Je hebt gelijk dat die drums zachter worden als de basslijn erin komt..Foutje gemaakt bij de compresor instellingen en niet genoeg geluisterd. :stupid

Lekker groovie (voetjes bewegen mee...;) )

Lekker bassloopje en inderdaad iets teveel compressie lijkt me.
Afwisselend in ieder geval wel.
Dat fluitmelodietje of gitaar ofzoiets hoe moet je dat nu vertellen.....??
Vanaf 2:32 gaat dat geluidje low-bit (4 bit ofzo)
Althans zo klinkt het mij in de oren...zelf gemaakt?
Er is een plugin volgens mij waar je eenvoudig langzaam de bits naar beneden kan schroeven
over een sample/sound. Nooit gedacht dat dat ooit gebruikt zou worden.

kortom nog maar eens luisteren.

Gaaf wat je gedaan hebt met die hihats man, erg funky.
Stem is wel gaaf alleen iets teveel flange en het gaat te lang door. Er moeten nog wat warme akkoorden hier en daarbij, om die vibe aan te sterken. Die bitredux vind ik afgezaagd, is niet nodig, het zit ook al in zoveel commerciele nummers.
Als je er een paar mooie akkoorden bijvindt, een rhodes of zoiets, hoef je niet de hele tijd op het zelfde thema te blijven. Er zijn dan meer openingen in je nummer.

Slechts een paar uurtjes geslapen :gaap: maar oei wat is dit een fijne track om mee wakker te worden zeg :okdan:

Knap gedaan. hij is echt heeeel erg lekker!

Origineel geplaatst door bobaphat
Gaaf wat je gedaan hebt met die hihats man, erg funky.
Stem is wel gaaf alleen iets teveel flange en het gaat te lang door. Er moeten nog wat warme akkoorden hier en daarbij, om die vibe aan te sterken. Die bitredux vind ik afgezaagd, is niet nodig, het zit ook al in zoveel commerciele nummers.
Als je er een paar mooie akkoorden bijvindt, een rhodes of zoiets, hoef je niet de hele tijd op het zelfde thema te blijven. Er zijn dan meer openingen in je nummer.

Moet toch even zeggen dat je altijd uitstekend commentaar levert! Op een of andere manier sla je de spijker vaak op de kop. Die bitcruscher laat ik er alleenn toch maar in, alleen dan wat korter en minder. Ik zal eens aan de slag gaan met de MDA E-Piano, komt vaak toch erg lekker geluid uit met wat effecten erover om 't geluid wat viezer te maken.

Na 't stuk met de bitcrusher mag er naar mijn idee wel wat meer gebeuren, maar daar had ik ten tijde van het maken van de track niet zoveel meer zin in...:Z

Back