[Minimal Techno] Natan Vance - Einzelgänger

natanvance

Ouwe rot
Ik ben al een tijdje de Oostenrijkse minimal school aan het volgen (Neireich & Co.) en wou eens een nummer maken in die richting.

Misschien zijn er hier nog op het forum die zo'n industrieel minimalisme kunnen smaken?:)

https://soundcloud.com/natanvance/minimal-techno-einzelg-nger

Lekkere groove! Klinkt goed!

Goeie om lekker op te fistpumpen!
Thanx Timecop!:okdan:

Captain_Freedom_workout_zps1b97ff8e.jpg

Jjjjjaaaaaaaaaaaaaaaaaa, lekker plaatje weer! Je poept ze snel uit zeg :)

Mix kan nog wel wat werk gebruiken. Het klinkt hier en daar nog wat doffig. Met wat eind EQing etc. kun je al veel mee oplossen.

Dank je Dave! Je hebt idd gelijk, alhoewel ik theoretisch wel de aspecten van het mixen ken mis ik toch soms dat tikkeltje (omzetten in de praktijk) die het net nog beter zou laten klinken.

Nu, ik ben van plan om toch meer hardwarematig te werken. Ik mis een beetje dat old-skool gevoel en heb onlangs de DR202 op de kop kunnen tikken waar ik al een tijdje op zoek naar was (maar iedere keer te laat was toen er ééntje opdoek in de verkoop thread).
Kweet dat het allemaal low-tech is, maar het kan mijn niet schelen - noem het de oude Detroit state of mind.;)

Dit is sowieso techno!
Maar niet zo belangrijk. (Naar mijn smaak zou) De kick wat moeten negatieve gain krijgen rond 150- a 250 hz op je multiband compressor (of wat je gebruikt :P).. Ik vind de attack zo bruut.. Lijkt me met die attack zo'n techno track uit de jaren 90 - 2000 wat mij betreft :D. De mix kan inderdaad wel iets beter (zeker wat die clap betreft, dat viel mij het meest op). Verder vindt ik het een goed nummer, zou ik wel goed op los kunnen gaan hèhè :okdan:

Heb je voor mji een linkje? soudcloud dingen zie ik op safari niet :S

Dit is sowieso techno!
Maar niet zo belangrijk. (Naar mijn smaak zou) De kick wat moeten negatieve gain krijgen rond 150- a 250 hz op je multiband compressor (of wat je gebruikt :P).. Ik vind de attack zo bruut.. Lijkt me met die attack zo'n techno track uit de jaren 90 - 2000 wat mij betreft :D. De mix kan inderdaad wel iets beter (zeker wat die clap betreft, dat viel mij het meest op). Verder vindt ik het een goed nummer, zou ik wel goed op los kunnen gaan hèhè :okdan:
Thankx Bazzie! Idd hoor, ik had alles wat beter kunnen af eq'en. En zal ik in het vervolg ook doen. Wel grappig wat die kick betreft, zijn er eigenlijk twee die ik gelayered heb en die komen uit een recentelijke sample pack (niet dat ik veel samples gebruik maar geloof het of niet, ik heb tal van kick combinaties geprobeerd en die twee kwamen volgens mij het best uit de verf). Anderzijds moet ik mijzelf nog wat bijschaven wat actuele kicks betreffen, ik kan zo geen datums op drumgeluiden plakken.:)

Heb je voor mji een linkje? soudcloud dingen zie ik op safari niet :S
Ben je op safari? Happy hunting!:D Aan jou de keus, de track vind je terug op zowel m'n BandCamp, youtube of fakebook terug: zie signature.

https://soundcloud.com/natanvance/minimal-techno-einzelg-nger

Maar wacht, ik kan hier ook YT inbedden:

Laatst gewijzigd:
Lekkere track weer! Nais!

Back