Jomox Airbase 99

userunknown

Nieuwkomer
Beste mensen, onlangs heb ik een Airbase aangeschaft en nu wil ik hem gemakkelijk kunnen aansturen en loops kunnen maken. Tevens wil ik het vervolgens kunnen gebruiken in Ableton. Nu had ik al wat gelezen over de Behringer BCR2000. Is dit het apparaatje wat ik zoek of is er iemand met andere suggesties?

Hallo, er even vanuitgaande dat je al een audio interface hebt,
zou dit eventueel een alternatief kunnen zijn
http://www.m-audio.com/products/en_us/MIDISPORT1x1.html
Heb zelf een erg oude midi-man van toen ze nog midi-man heette en die werkt heel goed.
Minder latency dan mijn eigen geluidskaart, maar dit kan natuurlijk ook iets zeggen over mijn geluidskaart in plaats van deze midi interface.
Ben zelf geen hele grote fan van Behringer. :)

Ik ben zelf wel een fan van de combinatie Airbase-BCR2000 (is ook het enige dat ik van Behringer heb). Veel knoppen voor weinig geld die je gemakkelijk kan programmeren voor alle parameters van de Jomox indien je hem als standalone MIDI controller gebruikt. Maar je kan er geen loops mee maken. Daarvoor heb je nog een sequencer/DAW nodig.

Volgens de manual zou je hem ook als USB-MIDI interface kunnen gebruiken. Heb ik zelf geen ervaring mee.

Ik gebruik hem tussen mijn MIDI-interface en de Airbase om nog wat te kunnen tweaken. Handig om het juiste geluid te zoeken, aangezien de menu's in de Jomox nogal omslachtig zijn.

Back