Frank Zappa 'Village of the sun' COVER

MarsMusica

Composer/Musician
ok,

this will smell funny:

Frank Zappa 'Village of the sun' COVER! 8>

nogal slechte valse zang omdat de zanger 1. griep had. 2 bijna niet kan zingen.
maar ik stoor me er niet echt aan en ben blij met het uiteindelijke samenspel van deze zelf gearrangeerde, geprogrammeerde en ingespeelde band. daar ging het me om:
kan ik er iets van maken? zo'n nummer van FZ? en kan ik Frank Zappa's versie loslaten en er een eigen draai aan geven. (ps:het was een verjaarskado):

http://soundcloud.com/marsmusica/frank-zappa-village-of-the-sun

ben benieuwd wat de 100000 SF-leden hier van vinden.

Pff groot zappa fan hier :D

Vindt het opzig goed gemaakt, maar de zang trek ik echt niet...

Vindt hem ook wat te gereserveerd en te gelikt klinken. mag best wat losser gaan ofzo.

Maar das natuurlijk mijn mening, vindt et cool dat je met Zappa bezig ben!!

:biertje:

ja ,vind het door de strakheid soms ook wat gelikt. het moest juist anders dan Zappa klinken.
mijn idee was meer funky en in combi met humoristische cartoon-muziek achtige invullingen.

ben ook al heel lang een groot Zappa Fan!
vroeger veel muziek van hem tot op het bot uitgezocht..maar heb er vooral van geleerd: groei en ontwikkel je in muziek maar ontwikkel ook je zelf en je stijl. niet proberen te zijn als een andere artiest want dat kan per definitie niet. jij ben jij en daar moet je het mee doen.
en als het dan toevallig toch lijkt op muziek van een ander......dan is dat gewoon zo.

@Stupide: ja, daar ga ik in mee. met wat je zegt.

tis wel een oudje. die brass is geloof ik een layer van EMU EMax II en yamaha DJX klanken.
ik heb nu betere klankbronnen.
ik vind vooral gelukt het harmonische en ritmische geheel ex. de zang. het was eigenlijk ook vooral een oefening in arrangeren van zo'n complex nummer. en ook verder gewoon een verjaarskado!

die zang zou ik nog strak kunnen trekken een keer voor de leuk. misschien dat er nog wat van te maken valt.

vreemd genoeg vind ik de zang er perfect bijpassen, ook door de formant van de zangstem....
de timing vooal het eerste gedeelte lijkt mij af en toe een beetje off....

ik denk dat Frank hier wel zijn goedkeuring aan zou geven.

:mega:

vreemd genoeg vind ik de zang er perfect bijpassen, ook door de formant van de zangstem....
de timing vooal het eerste gedeelte lijkt mij af en toe een beetje off....

ik denk dat Frank hier wel zijn goedkeuring aan zou geven.

ik vind die formant-effect zang ook goed bij de muziek passen.
ik ben zelf de zanger en dat is niet mijn sterkste kant. :o: en ik had ook nog een griep en keelpijn. dat effect moest het allemaal een beetje verdoezelen. blijkbaar moet je dan nog steeds goed kunnen zingen.
in het begin is inderdaad timing, uitspraak en valse intonatie het ergst en meest opvallend.
daarna komen er stemmen bij en/of gedubbeld wat stukken beter klinkt.
tis geen van de gemakkelijkste zanglijnen!

misschien dat Frank zoiets had zegt:
"I will pay the singer just to shut up and doing my nails instead!"

Jesus thinks you're a jerk

Jesus thinks you're a jerk

Man, this is JAZZ FROM HELL.
Ze zouden je voor eeuwig in de dungeons of dispear moeten opsluiten and the torture never stops.
Heiligschennis van de bovenste plank.
I guess you've got stinkfoot too.
Nee, sorry hoor maar als je om een mening vraagt, dit kan echt niet. Muzikaal gaat het best aardig, zeker het einde maar die zang is alleen maar een icepick in the forehead waardig.

Baars, are you from the house of congress? Hoe kun je!
(Mods, dit levert toch geen strafpunten op? Het is Zappataal):duivels:

Attachments

• Schermafbeelding 2013-08-30 om 11%2e27%2e20.png
    Schermafbeelding 2013-08-30 om 11%2e27%2e20.png
    162,8 KB · Bekeken: 65
Man, this is JAZZ FROM HELL.
Ze zouden je voor eeuwig in de dungeons of dispear moeten opsluiten and the torture never stops.
Heiligschennis van de bovenste plank.
I guess you've got stinkfoot too.
Nee, sorry hoor maar als je om een mening vraagt, dit kan echt niet. Muzikaal gaat het best aardig, zeker het einde maar die zang is alleen maar een icepick in the forehead waardig.

eh...ik had natuurlijk al aangekondigd:
zang is van wat mindere kwaliteit.

gaat me vooral om de muzikale omlijsting en redelijke band-klank en daarvoor schaam ik me dan weer niet.

Fair enough;-)

Zappa vertelde altijd dat hij alleen maar zang was gaan gebruiken omdat niemand op instrumentaaltjes zat te wachten dus dat rechtvaardigt een boel.

Sowieso leuk dat je niet een heel bekend iets gecovered hebt. Maar ik blijf covers van grootheden lastig te verteren vinden. Tenzij volkomen anders maar dan nog. Precies de reden waarom ik altijd afknap op het spelen in een coverband maar dat is offtopic.

maar de zang is dermate vals dat het een eigen melodisch leven gaat leiden...., daar hield zappa wel van.....:okdan:

maar de zang is dermate vals dat het een eigen melodisch leven gaat leiden...., daar hield zappa wel van.....:okdan:

ja, ik wou het net al zeggen!
als je het over Zappa hebt dan heb je het over een totaal anders denkend en eigenzinnig persoon. voor hem geldt eerder: hoe weirder des te beter..hoe lelijker des te beter.

ik denk dat hij mijn stuk wel had gewaardeerd en me een misbruikte 2de hands stofzuiger had gegeven als kado...inclusief een pakje Suzy creamcheese...!

Fair enough;-)

Zappa vertelde altijd dat hij alleen maar zang was gaan gebruiken omdat niemand op instrumentaaltjes zat te wachten dus dat rechtvaardigt een boel.

Sowieso leuk dat je niet een heel bekend iets gecovered hebt. Maar ik blijf covers van grootheden lastig te verteren vinden. Tenzij volkomen anders maar dan nog. Precies de reden waarom ik altijd afknap op het spelen in een coverband maar dat is offtopic.

ik heb hetzelfde probleem. ik heb bergen met instrumentale muziek gecomponeerd.
ben nu bezig zang daar in te passen om het toegankelijker te maken.
mijn keuze wordt dan wel totale onzin/fantasie tekst.

ik heb geen behoefte om nu ook nog iets te willen zeggen/pretenderen met woorden: tis gelukkig voorbij die hete zomer, ik hou zo veel van jullie, alle meisjes op aarde..enzvooort...

vind je Zappa plays Zappa dan ook niks?

maar even over mijn stuk:

dit is dus niet Zappa noot voort noot gecoverd. de muziek met alle harmonieen, blazers en muzikale tierelantijntjes komen van mij...ook de grooves, bas, keyboard, gitaarpartijen..

klinkt wel degelijk anders dan het origineel.

Ik vind zappa heel vet, maar de zang is me te storend om de rest uberhaubt te kunnen beoordelen.
Als jij alle instrumenten zelf in je eentje hebt gedaan vind ik dat wel goed gedaan.

Zo heb opeens ernstig veel zin om ook maar is een nummer van zappa te gaan na bouwen :D

oh en btw voor zappa fans:

09-11-2013 Zappa plays zappa in da melkweg
17-12-2013 The yellow shark door orkest in vredenburg utrecht

:okdan:

:koffie:

Zo heb opeens ernstig veel zin om ook maar is een nummer van zappa te gaan na bouwen :D

ja, spannend. ben benieuwd! welke zou je eventueel kiezen?

oh en btw voor zappa fans:

09-11-2013 Zappa plays zappa in da melkweg
17-12-2013 The yellow shark door orkest in vredenburg utrecht

:okdan:

:koffie:

ik heb de echte yellow shark aangeraakt ooit! Ik ben ge-Frankt...ge-Zappaat!

ik was roadie bij concertgebouw (amsterdam) en ik moest de instrumenten versjouwen naar het podium voor uitvoering van de Yellow Shark daar.
onder een bruine oude deken zag ik iets geligs liggen en dat was hem. heel voorzichtig even lichtjes aan geraakt. en sinds dien ben ik goed gek.

en heftig toeval:
slechts een halve dag na het overlijden van FZ gaven de mothers of invention toevallig een concert in Amsterdam. dat was natuurlijk heel emotioneel en ze speelde uit eerbetoon alleen muziek van de oude mothers!!! 8>

ja, spannend. ben benieuwd! welke zou je eventueel kiezen?

Hum weet eigenlijk niet precies, iets instrumentaals zoiezo. Let's move to cleveland, g-spot tornado ofzo. Of iets als Watermelon In Easter Hay lekker los op de gitaar. Maja ik heb het nogal druk, met mn eigen dingen enzo, en denk dat er best wel heel veel werk in ga zitten! Dus... misschien gewoon is doen, denk beste cool :okdan:

ik heb de echte yellow shark aangeraakt ooit! Ik ben ge-Frankt...ge-Zappaat!

ik was roadie bij concertgebouw (amsterdam) en ik moest de instrumenten versjouwen naar het podium voor uitvoering van de Yellow Shark daar.
onder een bruine oude deken zag ik iets geligs liggen en dat was hem. heel voorzichtig even lichtjes aan geraakt. en sinds dien ben ik goed gek.

en heftig toeval:
slechts een halve dag na het overlijden van FZ gaven de mothers of invention toevallig een concert in Amsterdam. dat was natuurlijk heel emotioneel en ze speelde uit eerbetoon alleen muziek van de oude mothers!!! 8>

Coole Verhaal!! jarlours dat je het met zappa heb gezien!

Hum weet eigenlijk niet precies, iets instrumentaals zoiezo.

of juist wel met zang, en dan het liefst zeer erg tenkrommend falz!

Let's move to cleveland, g-spot tornado ofzo. Of iets als Watermelon In Easter Hay lekker los op de gitaar. Maja ik heb het nogal druk, met mn eigen dingen enzo, en denk dat er best wel heel veel werk in ga zitten!

ja, leuke nummers !

ik heb nog een eigen midi- versie van strickly genteel....en ook nog For Kelvin (plaat: grand wazoo) en nog veel meer...maar neit zo uitgewerkt als dat nummer hierboven.. (en zonder zang gelukkig!)

Hum weet eigenlijk niet precies, iets instrumentaals zoiezo.

of juist wel met zang, en dan het liefst zeer erg tenkrommend falz!

Let's move to cleveland, g-spot tornado ofzo. Of iets als Watermelon In Easter Hay lekker los op de gitaar. Maja ik heb het nogal druk, met mn eigen dingen enzo, en denk dat er best wel heel veel werk in ga zitten!

ja, leuke nummers !

ik heb nog een eigen generaal midi- versie gemaakt van strickly genteel....en ook nog For Kelvin (plaat: grand wazoo) en nog veel meer...maar niet zo uitgewerkt als dat nummer hierboven.. (en zonder zang gelukkig!)

Back