MFB of Roland SH3a

JohnnyBusca

rocket scientist
Bij musichouse staat al een tijdje een SH3a. Ik denk persoonlijk dat het een leuke bak is voor TonyBlack. Wij zijn niet goed wijs en we houden van oude (roland) monofone synths.
Ik weet alleen niet wat ie moet gaan kosten. Ik zie hem zelden te koop staan. Op sommige sites stond ie voor een dollar of 500 te koop.

Nu heb ik wat geld over en nu zit ik dus enorm te twijfelen tussen die SH3a (als ie bij MH ook rond de 500 EURO kost) of een MFB-synth ( https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=783 )

Kan iemand me helpen?

Hieronder een plaatje van een SH3a
sh3-3.JPG

of een MFB?
a_syn0.jpg

Laatst gewijzigd:
Koop dan die SH-09 van Jenu-Mu-6. Die is nog in een perfecte staat en goedkoper €375. (als die hem nog heeft)

Ik dacht dat jullie die MFB al hadden gekocht? Ik weet niet wat ik van dat ding moet denken. 3 vco's, sequencer, etc. voor zo'n prijs...

Die Yamaha CS-5 bij MH lijkt me ook best geinig. Weer eens wat anders dan al jullie roland geweld en hij heeft nog niet de cryptische (jaren 80) yamaha interface ;)

Laatst gewijzigd:
Nee, ik had hem nog niet gekocht... Was op mijn geld aan het wachten. Dat is nu binnen, dus nu kan ik iets bestellen.
Een SH-09 is zeker vet, maar ik wil eigenlijk geen toetsen meer. En ze zeggen dat ie veel op een SH-101 lijkt en die heb ik al eentje.
Ik ben gewoon erg benieuwd naar die MFB, omdat 3 VCOs en een sequencer voor die prijs bijna niets kan zijn...
Een SH-3a zou weer op een SH-5 lijken, dus weer een ander soort geluid dan een SH-101. Verder vind ik de layout van de SH-3a super! Net als die system 100s.... Echt mooi.

SH-3a:
pros:
  • Layout
  • Rolang Vintage, dus weinig 'verlies' bij verkoop
  • Modulatie mogelijkheden
  • 1 VCO maar met vijf verschillende octaaf standen.. :)
  • 2 LFOs
  • Hardcase eromheen.
cons:
  • Duur
  • Geen sequencer
  • Maar 1 VCO
MFB-synth:
pros:
  • 3 VCOs
  • Sequencer
  • 2 ADS(R)s
  • Vers product met actieve OS updates
  • Goedkoop!
cons:
  • Geen vintage waarden. Nieuw product, dus veel 'verlies' bij verkoop
  • Modulatie mogelijkheden.
  • Uiterlijk doet gammel aan.

de MFB wordt in de komende Keyboards getest...inclusief audio demos neem ik aan..

Olaf

Nou Nou !!

Sh3a.............. €575,- (pittig)

En deze is echt te gek voor woorden ....maarja wie ben ik ??

909 komt binnekort binnen jawel €1495,- dat is bijna fl3300.-

J*z*s !! 8>

Origineel geplaatst door glennplumber
Nou Nou !!

Sh3a.............. €575,- (pittig)

En deze is echt te gek voor woorden ....maarja wie ben ik ??

909 komt binnekort binnen jawel €1495,- dat is bijna fl3300.-

J*z*s !! 8>

Sorry dat ik heel ff of topic ga. Hee Glen beter. Bij wie wat waar gekocht eigenlijk?

Origineel geplaatst door Twin-x
Sorry dat ik heel ff of topic ga. Hee Glen beter. Bij wie wat waar gekocht eigenlijk?
*PATS*

Tik op je vingers, Twin-x
Dat mag, want dit is mijn stukje forum ;)

Twin,

Busca zat te denken aan die sh3a bij musichouse en vroeg zich min of meer af wat ie koste.
Ik zag bij musichouse een 909 dus dacht ik ik bel ff en vraag gelijk wat de sh3a kost. Dus die prijzen zijn van musichouse.

De sh3a gaat nog kwa prijs ietsie minder zou ik er persoonlijk wel voor over hebben (ps niet dat ik um wil kopen hoor busca !!)

wel wil ik een 909 maar voor fl3300,- vind ik echt te gek voor woorden. Met een beetje geduld bespaar je fl600a500

dus ik hebbie niks gekocht hoor !!

Johnny, je moet die MFB kopen. Niet omdat dat nou per se de beste synth is, maar omdat ik heeeel benieuwd ben hoe die klinkt en 'm dan bij jou kan komen luisteren ;).

Origineel geplaatst door lo-fi
Johnny, je moet die MFB kopen. Niet omdat dat nou per se de beste synth is, maar omdat ik heeeel benieuwd ben hoe die klinkt en 'm dan bij jou kan komen luisteren ;).

Vraag hem voor je verjaardag. ;)

Gefeliciteerd

Origineel geplaatst door Synic

*PATS*

Tik op je vingers, Twin-x
Dat mag, want dit is mijn stukje forum ;)

Ha geluk bij ongeluk. STiekem is er toch iets niet off topic uitgekomen. Want buscy weet nu de prijs ;) . Dus tikkie terug hehehe

anders koop ik eerst die MFB die is maar 345 euro

Bedankt voor de adviezen..
Ik vind 575 Euro wel wat aan de hoge kant, maar volgens mij is ie echt tof. Ik ga dit weekend veel drinken en waarschijnlijk ben ik zaterdagmiddag in Utrecht..

Ik ga hem luisteren en dan zie ik wel. Ik weet het nog niet.

Ik heb er nu weer wat langer over nagedacht en ik vrees dat ik voor de SH3a ga. (al vind ik 575 te veel.)

De MFB had een feature extra moeten hebben en dan was ik zeeeker voor de MFB gegaan..... Namelijk batterijen... :) Zo'n klein bakkie met een sequencer hoort op batterijen te kunnen lopen.

Wat een koel ding die MFB....En hebben jullie al naar die drummachine gekeken die ze maken...erg lachen....

Eigenlijk moeten we gewoon een keertje naar Berlijn gaan en dan alle apparaten meenemen. Die drummachinetjes zijn inderdaad vet!

Tip als je naar berlijn gaat...check Die Zweitehand...een soort via via...tweedehands prijzen van apparatuur kan af en toe belachelijk laag zijn in duitsland....(www.zweitehand.de...je ziet dan alleen niet de telefoonnummers, maar dan krijg je een indruk van de prijzen...)

Back