MFB of Roland SH3a

En het is geworden...

En het is geworden...

DE MFB!

Ik ben zaterdag naar musichouse geweest en de SH3a was in de reperatie. Er was iets mis mee. Ik mocht hem niet zien of horen, dus helaas geen SH3a. Verder moest ie 600 EURO opbrengen en dat is te veel.

Ik ga nu voor een MFB. We gaan een mailtje sturen of ie naar de musikmesse gaat en of ie er dan eentje voor ons mee kan nemen. Matt ook eentje?

Ik kan niet wachten..

Re: En het is geworden...

Re: En het is geworden...

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
DE MFB!

Ik ben zaterdag naar musichouse geweest en de SH3a was in de reperatie. Er was iets mis mee. Ik mocht hem niet zien of horen, dus helaas geen SH3a. Verder moest ie 600 EURO opbrengen en dat is te veel.

Ik ga nu voor een MFB. We gaan een mailtje sturen of ie naar de musikmesse gaat en of ie er dan eentje voor ons mee kan nemen. Matt ook eentje?

Ik kan niet wachten..

Mmmm vaag in een paar dagen €25,- in prijs omhoog ?? Wat zou ie volgende week kosten ??

Wat willen ze nou eigenlijk ??

Waarschijnlijk weten ze dat ze ik geen nee kan zeggen tegen een vette synth en hebben ze de reparatie kosten er bij opgeteld.

SH3A

SH3A

prijs SH3A EURO 575 en gerepareerd. Voeding was instabiel.

Qua klank zit de SH3A in de richting van de SH5 en SH7. 1 VCO met subs en een zeer uitgebreide routing voor een Roland synth. Met GROWL functie, een soort vibrato welke pas inkomt in de release tijd van de ADSR.

Martijn
Music House NL

Gisteren weer eventjes met de MFB gespeeld. Wat een lekkere bak. Echt drie mooie VCOs..

Sticks, wij hebben ook last van tikken als we al de drie de VCOs helemaal opendraaien. Gelukkig is dat ook helemaal niet nodig. 3/4 is voldoende.

:)

Of een X-pander er staat er nog een op ebay.co.uk :) 999 pound

Laatst gewijzigd:
Die evolver heeft me nog geen seconde geboeid, dus dan moet ik het niet doen. Waarom weet ik niet, maar zo ben ik. Ik moet iets magisch voelen bij een synth... Oberheim (Ob's, die voices is een ander verhaal) en Yamaha bakken missen voor mijn gevoel iets. Uitstraling. ;) Het lijkt wel of ik over een vrouw praat.

En marcuuu, een Xpander is leuk, maar veel te duur voor mij.. Ik heb een modular hobby, weet je nog... :)

ik vind de mfb synth echt te gek!
en al helemaal voor die prijs!
maar ik mis wel een paar dingen, nl. de PWM (heel belangrijk)
en idd zoals gezegd de batterijen...

ik heb een mfb-synth lite en vindt hem wel lekker klinken. Natuurlijk geen vergelijk met mfb II MAAR:
ik heb af en toe wel wat problemen met de MIDI-aansluiting via mijn DX7IID:
Als ik snel speel dan wil ie wel een een verkeerde noot laten horen bv: ik speel een c3 en hoor een e3.
Beetje raar niet?

ik zou daar bij die synth II ff goed naar kijken, of zou dat niet nodig zijn?
Ik denk laat ff weten.

Groeten,
Rene

Back