Pads and strings

Sycorax

Ouwe rot
Hey guys,

Heb nu een Tempest en een Analog Four die allebei echt super zijn, maar ik zoek nog iets polyfonisch om pads en strings mee te maken. Dit mag een rompler zijn en liefst niet al te duur, en stereo out is ook voldoende (niet veel meer plaats op de MOTU)

Wat ik maak is meestal Techno - House (detroit)

Wat raden jullie aan?

Waldorf Microwave I
Kurzweil K2000 of K2500
of als je kan solderen Mutable Instruments Ambika

De Kurzweil is wel het meest Detroit trouwens...

Roland JP8000 of GAIA
Korg R3
Yamaha AN1x

Voor pads in die style is een Super Saw altijd wel een goeie, dus een Virus of Novation zou ook kunnen.
Ik denk zonbeetje alle VA Poly synths eigenlijk ;).

of de Oberheim Matrix-1000

haha, ik noem alles op wat ik heb... ;)

Misschien raar, maar maakt de synthesizer dan zoveel uit? Gewoon goed de ADSR envellopes afstellen en je kunt van bijna elke basis strings maken.

ja best wel denk ik...

heb veel geprobeerd... maar de echte detroit strings kan je echt beter maken met de k2000 (icm ASR-10 helemaal)

en de pads klinken imho ook beter/warmer met een analoog filter... en dan komen de hybride synths bovenaan het lijstje...

de digitale filters van de kurzweil en de asr-10 klinken overigens niet verkeerd.

Misschien raar, maar maakt de synthesizer dan zoveel uit? Gewoon goed de ADSR envellopes afstellen en je kunt van bijna elke basis strings maken.

Zoveel synths, zoveel verschillende envelope responsen. Lang niet elke synth heeft de geschikte envelopes om goeie strings en pads te maken.

oberheim matrix (1000 / 6 ) is idd wel goed voor pads,
Ben daar zeker content mee. is wel weer heel anders dan een rompler. wat natuurlijk ook lekker kan klinken.

je kan er door zijn modulatie mogelijkheden lekker complexe pads mee maken.

Hmm, ik heb liever een 4 stemmige synth met lekkere envelopes dan een 128 stemmige synth met een klote envelope response....

Ik vind de akai ax73 typisch zo'n synth die vet klinkt maar verschrikkelijke envelopes heeft....

Ik ben niet technisch in dit opzicht maar het lijkt soms wel een verschil van lineaire vs exponentiele envelope curves....

tja de envelopes van de matrix 6 zijn ook niet de snelste (digitaal door een trage processor).

Maar verder zijn ze zeer goed dadsr, met de eerste parameter als delay.

de akai ax73 vind ik een beetje een slap aftreksel van een M6.

idd, de K2000 daar heb ik al veel goeie dingen over gehoord! Nog niet beluisterd helaas, ook moeilijk 2dehands te vinden heb ik de indruk

Zoek en gij zult vinden.. Op marktplaats staan er 2 te koop

JV1080 met liefst vintage card.... Kost niets, kan heeeel veel. Mijn onbetwiste Strings & Pads bak....

SR-JV80-04 Vintage Synth is IMHO de vetste uitbreiding uit de reeks uitbreidingen van dat type en is zeer geschikt voor pads en strings. Een nette JV-1080 kost rond de 150 euro en een JV-2080 ongeveer 250 euro. De Vintage Synth uitbreiding kost rond de 125 euro meestal. Een niet al te dure combinatie en het klinkt heel erg vetjes.

Back