Pads and strings

Ik heb zin om eens wat op te nemen met mijn Roland JX-1.
Iedereen kent hem als de goedkope preset-bak met een paar D-50 klankjes, maar verder waardeloos.
De klanken die ik heb gemaakt/gecombineerd laten een heel ander beeld zien...

zou zeggen , laat maar eens horen

Jup, laat maar horen! Altijd interessant om eens te horen wat iemand uit een bak kan halen door er eens écht tijd in te stoppen.

Voor strings & pads gebruik ik (naast een analoge stringsynth en wat analoge polysynths) mijn dynamic duo:

een Korg Z1 layeren met een Roland XV3080

Je kan daar alle kanten mee op, omdat zowel de Z1 als de XV realistisch tot synth kunnen klinken. Maar groots en levend kan het zeker klinken!

mp3 320k of klein stukje wav of aiff

Vanaf dinsdag ben ik (hopelijk) weer mens en niet meer uit mijn dak gaand.
Dan zal ik wel zien waar ik de wav of mp3 kwijt kan.

of soundcloud

zeker niet, nummer 4 is zeer aangenaam.
tis niet moddervet/ beetje dunde basisklank , maar wel duidelijk pad/ string en best aardig en goed bruikbare sound
zeker z'n geld waard en 50 euro is natuurlijk een koopje.
mooi gemaakt !
bedankt

Dit klinkt zeker niet slecht! Inderdaad een beetje dun, maar in een opname met een stevige bassynth of een basgitaar zal dit volgens mij heel goed klinken en makkelijk in de mix liggen.

Een JX-1 waarin je alle geheugens vol hebt gezet met bruikbare pads & strings lijkt me lachwekkend bruikbaar voor wat die bak maar moet kosten.

Trouwens ook hulde dat je de daad bij het woord hebt gevoegd en een duidelijke opname hebt gemaakt van je klanken.

zo.. jv 1080 is gereserveerd. :) 125 eutjes, ophalen in drenthe. maar daar ben ik toch een weekendje eind deze maand. mooie combi zo.
nu tzt nog een vintage en orchestra card erbij zien te vinden.

Het Vintage bord vind ik prachtig. Van het Orchestral bord heb ik nooit gebruik gemaakt. De standaard JV-80 strings en brassen vond ik toch bruikbaarder dan de softere expansie-klanken. In de XP-50 en XP-30 heb ik zelfs speciaal klanken van de oude JV-80 overgezet, omdat ze er niet allemaal standaard in zitten.

Bedankt overigens voor de positieve reacties op de opnames van mijn Roland JX-1-klanken.
Inderdaad: het is niet moddervet: maar het knalt wel door elke mix heen. Sowieso wil je op pad-klanken niet teveel laag, anders gaat het de rest van de klanken in de weg zitten.
Nou maar eens kijken of de vraagprijzen voor een JX-1 stijgen. Er staat al een tijdje eentje te koop voor maar liefst 300 euro op Marktplaats. Maar die aanbieder zal waarschijnlijk alleen hoonberichten krijgen in zijn mailbox :)
Maar ik heb al vaker gezien dat als ik een apparaat op dit forum noem als waarschijnlijk interessant, dat de prijzen ineens verdubbelen. Een apparaat hoeft maar genoemd te worden en er zijn nieuwe geïnteresseerden.

de novation nova heeft ook epische strings trouwens... maar die wordt nu wel een beetje overbodig, nu ik de 1080 ga kopen.
iemand interesse in een nova desktop? in nieuwstaat, en ik heb zelf onlangs alle potmeters nog schoongemaakt.

zitten twee adapters bij en geloof me, dit ga je fijn vinden als die ooit stuk gaat. NIET te betalen een adapter via novation. :)

Back