[Minimal Techno] Natan Vance - The Harvest

natanvance

Ouwe rot
Weet niet goed onder welke noemer ik dit best plaatst? minimal, industrial of gewoon techno?
Ben weer een paar dagen en nachten bezig geweest en eindelijk ben ik er content over.
Ik heb Bazzie's tip omtrent de kick (inverse gain rond de 150-200hz) benut en idd, dit klinkt alvast actueler -mijn dank daarvoor.:halleluja
Hopelijk is de rest van de eq ook niet te slecht gelukt, ik weet van mijzelf dat ik niet de fijnste af-mixer ben.

Deze kwam eigenlijk tot stand nadat ik een droom had die nogal indruk op me deed.
Ik zat ergens in een ondergronds gebouw met lange uitgestrekte gangen en in die gangen waren ook "war of the worlds" achtige tripods / buitenaardse wezens waar ik me voor uit de voeten moest maken.
Er waren ook tal van andere mensen aanwezig en aan de muur gingen flatscreens. Maar de reguliere tv programma's waren vervangen door constante beelden van grotten afgewisseld met beelden van de woestijn. Vermoedelijk afkomstig van deze invaserende tripods. Iemand vroeg wat deze beelden betekenden en ik antwoorde dat het een boodschap was: die grotten stelden onze comfort / veiligheidszones voor en de woestijn wat er vermoedelijk mee ging gebeuren.....:bekdicht:

https://soundcloud.com/natanvance/minimal-techno-the-harvest

Lekker hoor, met plezier geluisterd op de ipad. Kan hierdoor het wel minder goed oordelen hoe het qua eq zit.

Even via soundcloud op de grote set beluisterd.
Het zit iets te "dicht" gesmeerd, mag meer open aangezien de track drum georienteerd is.
Wel heel lekker, mogelijk wat meer aandacht aan de details in de eq en dan laten masteren. Ga je dit uitbrengen?

Even via soundcloud op de grote set beluisterd.
Het zit iets te "dicht" gesmeerd, mag meer open aangezien de track drum georienteerd is.
Wel heel lekker, mogelijk wat meer aandacht aan de details in de eq en dan laten masteren. Ga je dit uitbrengen?
Dank je Jefz voor het deftig beluisteren en commentariëren van deze track.
Ik ben ook van mening dat de mastering best gebeurt door iemand met verse oren. Zelf werk ik meestal verschillende uren / dagen achtereen en dan wordt het moeilijk om nog objectief te mixen. Dus meestal stop ik wanneer ik er zelf content over ben, en mijn voorkeur gaat eerder naar doffere klanken. Zo lopass ik zelf claps en snares, gewoon omdat ik het prettiger vindt klinken.
En nee, geen release (I wish) - maar zou het ooit gebeuren, hebben de meeste labels wel elk hun idee van hoe een plaat moet klinken dus wordt het sowieso naar hun voorkeur gemasterd.

Back