Rendez-Vous 3 cover

Ursamajor

Pompen met die Bass
Dit vind ik een schitterend nummer en wilde deze ter lering en vermaak eens namaken.
De meeste tijd ging nog zitten in het maken van de perfecte laserharp sound. Eerst op een Roland SH201 gedaan, maar die was veel te iel (synth ook verkocht 8~ ) en nu komt ie uit de vst Synth1. Vind m zelf nog iets te scherp.

In het tussenstuk wilde ik iets leuks doen met subsonische geluiden, wat me ook enige malen heeft gekost om het volume hiervan zo goed mogelijk te krijgen in de mix.

Ik werk sinds kort met cubase 5 op een ultrabook met een ssd en i7, maar toch zijn er enkele glitches te horen ;{

Feedback is zeer welkom :)

Attachments

• rendezvous3-20130829.mp3
    8,2 MB · Bekeken: 51
De beste kopie van de Synthex sound komt uit de JX-8P.
Heb zelf een Synthex gehad en vind de sound uit de JX-8P voor 99 % die van 't origineel benaderen, nog geen betere uit een ander synth of vst gehoord.
Wie deze sound graag wil en een JX-8P tot zijn beschikking heeft moet zich maar bij mij melden via een PM, zal ik je de parameter settings doorgeven.

Mooi! :okdan:
Knap gedaan zeker met de gebruikte middelen.

Mijn vrouw hoorde in eerste instantie het verschil niet eens en dacht dat ik het origineel liet horen.

Dank allen :)

Je kunt m bijna synchroon met het origineel draaien ;)
Ik wilde wel dicht bij het origineel blijven. Heb naast de synth1 ook Artemis en u-he TyrellN6 gebruikt en een Korg M50 en voor het eerste koor een Kawai K4 (blijft nog steeds mijn favoriet). Het hoge koor komt uit de M50.

Kwam er alleen wel achter dat mijn sub van beneden de 25 Hz niet haalt, hoewel de specs dat wel zeggen. Dus de laagste G in het tussenstuk hoor ik beneden niet...

Tnx,
Het origineel is ook redelijk vlot afgelopen.

Zijn er nog geluids of technische aanbevelingen?

Qua tempo lopen ze zowat synchroon :-) Heb het tempo hier op 75bpm ingesteld.
Komt die bas nog een beetje leuk door?

top !

met name in het laag vind ik die laserharp echt goed klinken, in het hoog mist die net even wat body tov het orgineel, maar hij houdt wel stand in je track, dus goed gedaan!

Heel mooi gemaakt! Ik heb dit nummer live mogen meemaken in de HMH in 2009. Ik heb trouwens ook nog een soundfont van het originele synthex laserharp geluid wat ik je eventueel wel kan doorsturen.

Volgende keer Rendez-vous 2? :D

Tnx!
Och, ik ving het ook leuk om met verschillende synths te klooien tot ik een mooi resultaat heb. Heb de Synthix geprobeerd, de vst versie van de Synthex, maar daar heb ik nog niets uit kunnen halen wat in de buurt kwam van het origineel.
Volgende track wordt eerst maar eens een eigen track. Eerst maar eens wat inspiratie op doen. Maar er zal iig wel weer een lekkere sub in zitten zoals hier :)

Zeer onder de indruk. Enig miniem puntje ter verbetering is dat de eerste paar maten te snel zijn en timing da
ar niet klopt. Zeg maar die eerste paar noten waarbij je alleen nog de laserharp hoort. Zodra de hoofdmelodie begint is het perfect. Je mist alleen het geluidseffect waarmee het originele nummer eindigt. Maar echt ontzettend knap gedaan!!

Sjee, wordt er haast een beetje verlegen van!
Jarre speelt het origineel live in en bij mij is het fijn gekwantificeerde midi. Maar dat is op sommige plaatsen in het nummer ook nog wel merkbaar.
Het geluid waarmee het eindigt had ik nog niet gemaakt, omdat ik eerst de mix goed wilde hebben.
Als grap zku ik eigenlijk ook de eerste noot een seconde eerder moeten laten beginnen, maar dan heel zacht, want jarre heeft op dezelfde tape een tweede take opgenomen. Die hoor je net voordat het nummer begint :-)

Ik ga er nog maar eens een en ander aan doen om m iets affer te maken.

Nu ik nog even terug luister, welk geluid bedoel je? Het eindigt met een koor en laserharp en er wriemelt een geluidje van hoog naar laag. Die heb ik ook.
Maar misschien hoor je die niet door het diepe laag dat ook op het eind zit ;-)

Serieus jongens, koop een JX-8P dan heb je voor 99% het origineel, de patch data kun je van mij krijgen.

Het lukt me niet om het op mn JX10 beter te doen dan Ursamajor's versie , kan je mij die patch data even doorsturen ;) kan ik nog wat proberen.

:biertje:

Back