Rendez-Vous 3 cover

Die jx10 laserharp heb ik ook en klinkt inderdaad super. Alleen kom je net een envelope tekort op de jx10 om het perfect te maken. Beste laserharp imitatie komen m.i. uit de jx10, an1x en de radias. Denk dat m'n an1x nog net wat beter klinkt dan de jx10. Maar het gaat niet om de beste laserharp imitatie, maar om deze track en die is fantastisch. Overigens een leuk weetje dat Rendez-Vous 2 en 3 al veel eerder waren gecomponeerd door Jarre dan dat hij het zelf uit bracht. Hij had de nummers geschreven voor Gerard Lenorman. Die versies heb ik ook en zijn bijzonder om te horen, omdat daar een songtekst bijzit. Gezongen versies van RV2 en RV3 dus. Sowieso bestaat het album Rendez-Vous grotendeels uit oud materiaal. Deels dus uit synth versies van muziek voor Gerard Lenorman, maar ook deels uit eerder werk afkomstig van het album "music for supermarkets", waar helaas alleen een mono AM opname van in omloop is.

En hier is Rendez-Vous 3 met tekst:

Beide Rendez-Vous songs van Gerard Lenorman/Jean-Michel Jarre staan overigens op de cd "Rarities 2" (bootleg), maar die cd is wel makkelijk op internet te vinden.
Hoewel het hier om heel oud werk van Jarre gaat, volgens mij rond of nog net voor de release van Oxygene, vind ik het wel een van z'n beste oude werken van voor Oxygene.
Veel van Jarre's oude werk is niet om aan te horen, maar deze franstalig gezongen versies van Rendez-Vous vind ik eigenlijk best wel oke.
Ik hoor desalniettemin liever de synth versies (Rendez-Vous is een van mijn favoriete Jarre albums).

Ben je trouwens nog van plan Rendez-Vous 2 ook te coveren? Volgens mij best een taaie klus. Ben best benieuwd hoe je dat zou doen. Gisteren overigens je RV3 versie op goede speakers beluisterd i.p.v. op mijn laptop. Nu hoor ik de geluidjes die ik miste wel. Enige punt van kritiek zit in het begin waarbij het tempo voglens mij niet goed is en de timing. Verder zou ik er niet teveel aan veranderen. 't Is eigenlijk gewoon heel goed!

Laatst gewijzigd:
Ontzettend! Wat geweldig zeg! In al die jaren fan geweest te zijn nog nooit geweten!
Ik vond het zelf ook heel maf toen ik daar achter kwam.
Jarre maakte ooit ook het album Musique pour supermarche waar slechts 1 exemplaar van bestaat. Die werd geveild en de master opnames werden vernietigd. Vreemd genoeg zijn er wel delen van dat album terug te vinden op Zoolook en Rendez-Vous. Al met al is Rendez-Vous een geweldig album, maar dus deels uit "oud" werk.

Als echte Jarre fan moet je maar eens zoeken naar de albums Rarities 1 t/m 3. Daar staat zo'n beetje al het oude werk van voor Oxygene wel op. Het meeste is ronduit slecht, maar er zitten ook een paar hele interessante dingen tussen.

Die Rarities ken ik. Heb er zelf 1 van. Maar ben daar niet in geïnteresseerd, omdat het slecht klinkt.
Musique Pour Supermarkets heb ik als mp3 staan. Met inderdaad herkenbare stukken van Rendez Vous.

Ach, wie heeft er niet kladjes die in andere tracks gebruikt worden :)

Hey dat wist ik ook niet van die Franse chansons va JMJ. niet tegenstaand ik al jarre fan ben van 1977 en een beetje interesse verloren na Cronology moet ik bekennen.

Jarre heeft veel synthex presets en eigen sounds gebruikt in zijn platen uit die periode en latere platen.

Er was voor de synthex ook een optionele factory soundbank cassete te krijgen. mogelijk zitten daar ook door jarre gebruikte sounds in.

Ik ken deze cassette/wav data file jammer genoeg niet vinden. zoek er al jaren naar ;{

Iemand ? :biertje:

Back