Eddy Reddy
Ouwe rot
Ik zou graag starten met het bouwen van een eenvoudige synthesizer (of modules). Mijn niveau is absolute beginner, dus hoe meer uitleg hoe liever. Het liefst iets dat redelijk eenvoudig is en waarvoor een gedetailleerde bouwhandleiding bestaat (zoals bv. voor de Music Thing Modular - Turing Machine Random Sequencer Kit). Wat perfect zou zijn is een project dat helemaal tot in de kleinste details wordt uitgelegd (bv. waarom bepaalde weerstand op deze plek, wat zijn de andere opties en hoe beïnvloeden die het resultaat), zodat ik elektronica en de opbouw van circuits al doende leer begrijpen en eventueel hier en daar zelf een aanpassing aan het circuit kan maken (bv. CV-in voor PWM in een LFO ofzo), maar dat is wellicht teveel gevraagd.
Het hoeft geen kit te zijn ofzo, zolang alle onderdelen maar duidelijk vermeld en gemakkelijk te verkrijgen zijn. Modules voor bv. Eurorack zijn ook een optie, zolang het maar goed uitgelegd is en qua solderen nog een beetje doenbaar is voor een beginner. Een goed en compleet boek dat in detail uitlegt hoe synth-circuits gebouwd worden is ook welkom. Liefst niet louter een verzameling van schema's, maar liever met 'het waarom' van elke component goed beschreven (hoewel een verzameling van goede schema's, in welke vorm dan ook, zeker welkom is).
Is MFOS bv. iets om in overweging te nemen?
Heeft iemand iets waar ik mee aan de slag kan? Alvast bedankt voor het meedenken.
Het hoeft geen kit te zijn ofzo, zolang alle onderdelen maar duidelijk vermeld en gemakkelijk te verkrijgen zijn. Modules voor bv. Eurorack zijn ook een optie, zolang het maar goed uitgelegd is en qua solderen nog een beetje doenbaar is voor een beginner. Een goed en compleet boek dat in detail uitlegt hoe synth-circuits gebouwd worden is ook welkom. Liefst niet louter een verzameling van schema's, maar liever met 'het waarom' van elke component goed beschreven (hoewel een verzameling van goede schema's, in welke vorm dan ook, zeker welkom is).
Is MFOS bv. iets om in overweging te nemen?
Heeft iemand iets waar ik mee aan de slag kan? Alvast bedankt voor het meedenken.

Misschien groupbuy dan?