Korg Poly-800 mkI, .bin voor EPROM

Arpatle

Stamgast
Ik ben naarstig op zoek naar een .bin-bestand voor een nieuwe EPROM in mijn Korg Poly-800. Ik heb er een gevonden op analog.no, maar deze schijnt 8194 bytes groot te zijn, terwijl deze slechts 8192 bytes hoort te zijn, als ik het goed heb.

Ik heb het hele internet afgestruind, maar ik kon verder niets vinden.

Heeft iemand nog een .bin-bestand voor deze synth die precies 8192 bytes groot is? Of weet iemand of er - en zo ja, welke - twee bytes uit de 8194-versie verwijderd kunnen worden?

Of weet iemand of er - en zo ja, welke - twee bytes uit de 8194-versie verwijderd kunnen worden?
dan moet je eerst weten welke 2 bytes er uit moeten; aan het begin of aan het einde van de file...
als je het bestandje ff attached hier dan kan ik het er wel uthalen...

@j.baars: Dat vermoeden heb ik, de synth crasht steeds vaker, waarbij het display raar doet.

@6 trak: Bijgevoegd vind je een .zip met het .bin bestand dat dus 8194 bytes groot is.

Attachments

• Poly-800 MK1 rev 830230.zip
    6,1 KB · Bekeken: 110
nou, ik weet bijna zeker dat er een ander probleem is.

eproms verliezen maar erg zelden hun data.
en als er bitjes fout staan, dan zou de synth zeer waarschijnlijk helemaal niets doen.

:koffie:

Nu lees ik zo hier en daar op internet wel dat vooral oude EPROMs zo'n 10 a 20 jaar meegaan. En als de EPROM in mijn synth nog nooit vervangen is dan is'ie al 30 jaar oud.

Deze dingen heb ik ook al geprobeerd:
- interne connectors loskoppelen en opnieuw aansluiten
- printplaten afstoffen
- spanning geheugenbatterij controleren
- andere 9V-voeding

Het kan inderdaad wat anders zijn dan de EPROM, maar het lijkt me de moeite waard dit uit te proberen.

Nu lees ik zo hier en daar op internet wel dat vooral oude EPROMs zo'n 10 a 20 jaar meegaan. En als de EPROM in mijn synth nog nooit vervangen is dan is'ie al 30 jaar oud.

dat hebbie fout gelezen dan, of nuturluk weer ergens een indianen verhaal opgeduikelt...

( waarmee inet zoondertussen volstaat)

de gegarandeerde levensduur van een eprom is 30 jaar, en dat was voor de eerste types.
dat was een te verwachten levensduur, aangezien je eerst 30 jaar moest wachten voordat je zoiets kunt testen.

dat bleek dus veel langer te zijn, bij normaal gebruik dan.

en aangezien de poly 800 zeker 20 jaar nadat de eerste eprom uitkwam gefabriceerd werdt, heb je nog wel even.....:D

:peukie:

Deze dingen heb ik ook al geprobeerd:
- interne connectors loskoppelen en opnieuw aansluiten
- printplaten afstoffen
- spanning geheugenbatterij controleren
- andere 9V-voeding

De Poly 800 werkt natuurlijk niet echt op 9v maar op +5V, gnd en -5V
Heb je de +5volt supply rail gemeten?

En die eprom.. nope

Doet ie ook crachen op batterijen ?

of nuturluk weer ergens een indianen verhaal opgeduikelt...
haha :D:D

:biertje:

Zojuist de nieuwe EPROM geprobeerd, en het probleem blijft bestaan... Ik ben dus, inderdaad, veel te voorbarig en eigenwijs geweest ...

Vic, ik zal je tips eens uitproberen. Kijken of ik die supply rail kan vinden.

Back