Time stood still

azzjemenou

Ouwe rot
Hey SF'ers,

Ik ben druk bezig met een stuk klassieke muziek, vind het best leuk klinken tot nu toe :yamaha:
Maar het heeft nog niet echt een kop en een staart... Reacties/ideeen/tips??

https://soundcloud.com/azzjemenou/time-stood-still

Dus net een commentaar op SC geplaatst: top productie, zeker geschikt voor een outro van een film.
Om hem helemaal af te maken heb je dus inderdaad een goede intro nodig en een goed eind... Maar met zo'n prachtige uitvoering durf ik niet aan te komen met tips, behalve dat deze twee keer langer moet. Klasse!

Prachtig stuk!
Dit leent zich om te beginnen en te eindigen met rustige violen.
Die snare roffel is naar mijn mening iets te eentonig en wat hoog gepitched.
Maar verder een dijk van een compositie!

Klinkt ontzettend goed Jan.. die paukslagen :D net echt.. Erg mooie geluiden maar is wel erg kort.. goed daarom post je ook waarschijnlijk :)
Kan alleen maar zeggen ga zo door.. zou niet teveel met tempowisselingen doen.. wel een contrathema en van die mooie chordturnarounds zoals ik die van je gewend ben.. :okdan:

Zoals ik na de preview al heb mogen becommentariëren: Driewerf JA! Wat een prachtige compositie! Dikke track voor een aftiteling bij een block buster over het vergaan van de wereld die nog net op tijd gered wordt door The Fresh Prince. Ik zie het dan ook niet als klassiek (maar zal een discussie over hokjes vanavond zeker niet aangaan :D).

Als intro kun je prima die piano gebruiken, lanzaam wat lichte strijkers erin en op de gespiegelde manier er weer uit. Als ik jouw muzikale brein zou hebben, was de track waarschijnlijk al af geweest. Ik zie hem namelijk helemaal voor me, inclusief de rustigere stukken in het midden.

Dus even niet denken, maar doen :okdan:.

Dus beginnen met alleen piano, da's een goed idee! Als ik echt zo'n muzikaal brein had, dan lag bij mij thuis de plank niet zo boordevol snippets haha. Altijd fijn om weer wat tips en ideeen te krijgen voor een vervolg.

Die pauken en snare komen van een klassieke percussie kit voor Kontakt. De pauken vind ik heel mooi, maar de snare is mij ook wat aan de hoge/dunne kant. Echter, zo klinken concert snares nu eenmaal...toch maar een gewone snare gebruiken?

Back