oude drumkit, nieuwe geluidjes?

willem810

Nieuwkomer
Hallo,

Ik heb niet veel verstand van deze dingen, dus excuses als ik sommige termen verkeerd gebruik.. ;p
Wij hebben een oud elektrische drumtoestel (drum-x programmable electronic drums), en deze heeft allemaal oude geluidjes.
Kan ik iets downloade, of het kastje modden, zodat ik moderne geluiden krijg?
Geluiden die je bijv. ook op een echt drumtoestel krijg?

Zo ja, kan ik dit doen?

Alvast bedankt,
Willem Toemen

De Pearl Drum-X is een analoog drumtoestel, daar kan je geen hedendaagse/realistische klanken in laden.

Hier op het forum zijn er wel fans van zo'n analoge drums, dus je zou hem kunnen verkopen. Niet dat hij veel geld opbrengt...

Voor realistische klanken moet je een recent elektronisch drumstel kopen. Een Roland TD-4 ofzo. Tweedehands kan je mooie zaakjes doen hiervoor.

Heeft ie misschien eproms?

Er zijn opties om andere sounds te krijgen, maar dan moet je inderdaad een andere module kopen en die op de pads aansluiten.
Ik run zelf mijn elektronische kit met een roland trigger to midi zodat ik er allerlei software mee kan aansturen. (bijvoorbeeld superior drummer of mixosaurus, battery)
Als je dit live wilt doen gaat het wel lastig worden ivb met mogelijke latency en het feit dat je een laptop mee gaat moeten slepen, dan wil je dus wel graag een module met ingebakken geluiden, die je dan alsnog kan gebruiken om software mee aan te sturen.

waves toch [16 bit dachtik [of pcm]

iig zitie barstensvol met cems ..
dikk analoog signaal pad [vcf /vca tjes ]
d8 zelfs net as in de esq ensoniq / of matrix 6 ..

w8ff wat was de aanhed vd draad ?
handig in de titel ;-]:eureka::halleluja

ah dankjewel nicolas,

wat zou een redelijke prijs zijn voor deze drumkit?

eerste gedachte 150 eu ..je weet t nooit met deze tyduh;-]
wel dikke [semi analog] ediittable drum unit iig

hey r-ond,
ik heb echt geen verstand van dit :S
dus wat bedoel je precies met aanhed van de draad?

Nee toch er zitten geen CEMs in de drum-x

219506d1297476617-pearl-drum-x-same-syncussion-imag0113.jpg

219505d1297476617-pearl-drum-x-same-syncussion-imag0112.jpg

nee hoor, het is toch een analoge drummachine?

met flink wat instelbare parameters?

en zelfs geheugen om verschillende kits op te slaan?

het lijk mij zelfs een beetje aan de lage kant, mijn schatting.....

:koffie:

je kan deze dus verkopen, en dan een alesis dm4 iod kopen, en gewoon je pads daarop aansluiten.

van wat je overhoud aan geld kan je dan nog een flinke avond stappen....:okdan:

kan ik met deze " alesis dm4 iod" dus allemaal verschillende geluidjes instellen?
en dat deze dan de functie overneemt van dat andere aparaat (idk hoe dat heet xd, sry)

zou je me hier anders een linkje van kunnen sturen, waar ik deze zou kunnen kopen?

ps. bedankt allemaal voor jullie snelle reacties :D

Zo'n Alesis DM4 is een goed plan, dan kan je heel je drumstel bijhouden behalve de Drum-X module. Die Alesis werkt immers ook met de piëzo drumvellen die je hebt.

yeps, en prima de luxe, echte drumgeluiden....

google even op alesis dm4 en dan popt er genoeg op....

ze zijn te koop op marktplaats en dat soort sites.

ik heb voor de mijne iets ven 70,- betaald, maar die had wel een rot display, dus daar moest wel een nieuwe ingezet worden.

Back