FTP USB netwerk met Neuron

Het is dat je niet om de hoek woont anders was ik wel even langgekomen om je te helpen.

Neuron. :)

Maar dit soort dingen zijn moeilijk op deze manier via forum op te lossen. (Ben systeembeheerder/helpdesk harrie geweest)

Origineel geplaatst door fuse
(Ben systeembeheerder/helpdesk harrie geweest)

hehe .. ik ook ... daarom dat ik me er een beetje mee bemoei .. maar gaat lastig via een forum idd ;)

Origineel geplaatst door dextron

als je die ook niet kan pingen is waarschijnlijk je config voor je netwerkkaart ook niet goed..

Ik zit op internet via de netwerkkaart. Als je dit bericht kunt lezen doet hij het. (dit is dus mijn niveau - kleuterlogica)

Het gaat puur om de USB Network Link. Hoe activeer ik die zodat mijn ftp programma, zodra IP adres 192.168.1.24 wordt gekozen, via de USB Network Link een verbinding maakt.

Volgens mij snap ik al iets meer, die netwerkkaart van jou heeft niets met dit probleem te maken.
Dat USB device zou via subnetting op een ander netwerk moeten komen, omdat je netwerkkaart een ethernet device is en daarom dus in zijn eigen subnet zou moeten zitten.

Ik denk dat ik je niet verder kan helpen, je probleem is te specifiek. helaas...

Die USB internetlink gedraagt zich als een netwerkkaart (windows is nou eenmaal zo dom ontworpen).
Dus moet je net zo doen alsof die USB verbinding een netwerkkaart is en daar ook zoeken.
Want bijv een modem ziet hij ook als netwerkkaart (network adapter)

Dus zoek even naar waar je netwerken staan beschreven en dan moet je er minstens twee hebben. Eentje van je netwerkkaart en eentje die met die USB te maken heeft.

Lijkt me sterk als in die USB link kit geen tips staan over hoe het werkt.

Waarbij mij het volgende te binnenschiet, het ip adres van je usb device kan nooit 192.168.1.24 zijn als die van de netwerkkaart 192.168.1.1 is. Ze bevinden zich namelijk allebei in een ander netwerk en dus zal die 1 op de 3e positie zal een 2 moeten worden voor je USB device en kan je van 24 weer 0 of 1 maken ... probeer dat eens..
En dan moet je nog een ander subnet nemen, ik denk aan 255.255.254.0 ofzo.. als die hierna nog niet werkt adviseer ik contact op te nemen met de makers van het device, want het wordt vager en vager op deze manier...

succes!

Laatst gewijzigd:
Of even simpel alleen je netwerkkaart gebruiken. Het ip adres daarvan veranderen is zo gepiept.
Dan maar even geen internet. Wat is nu belangrijker? ;)

Origineel geplaatst door dextron
Waarbij mij het volgende te binnenschiet, het ip adres van je usb device kan nooit 192.168.1.24 zijn als die van de netwerkkaart 192.168.1.1 is. Ze bevinden zich namelijk allebei in een ander netwerk en dus zal die 1 op de 3e positie zal een 2 moeten worden kan je van 24 weer 0 maken ... probeer dat eens..
En dan moet je nog een ander subnet nemen, ik denk aan 255.255.254.0 ofzo.. als die hierna nog niet werkt adviseer ik contact op te nemen met de makers van het device, want het wordt vager en vager op deze manier...

succes!

Voor alle duidelijkheid:
192.168.1.24 = Neuron
192.168.1.1 = USB Network Link

Alle ANDERE netwerkkaarten moeten hier buiten worden gelaten want zonder internet kan ik mijn centjes niet verdienen!

Ik denk dat we de richting moeten opgaan zoals Fuse beschreef: een tweede netwerk. Eén voor mijn bestaande netwerk via de netwerkkaart en één via de USB naar Neuron.

(ik waardeer het heel erg wat jullie voor me doen! :halleluja )

Maak eens een screenshot van je hardware opstellingen helemaal uitgeklapt. Als gif of jpg.
Zippen en dan kunnen we eens kijken. En evt je netwerkinstellingen.

Origineel geplaatst door Pim
Ik denk dat we de richting moeten opgaan zoals Fuse beschreef: een tweede netwerk. Eén voor mijn bestaande netwerk via de netwerkkaart en één via de USB naar Neuron.

(ik waardeer het heel erg wat jullie voor me doen! :halleluja ) [/Q1UOTE]

Dat bedoel ik dus ook te zeggen, een tweede netwerk kan je dus bereiken met subnetting.

Je netwerkkaart valt in een netwerk wat Internet heet, je usb gebeuren in een local netwerk.
Deze moet dus niet alleen een ip-adres hebben, maar valt ook onder een bepaald subnet.

Het subnet waar dit onder valt kan nooit gelijk zijn aan die waar je netwerkkaart in zit.
Je netwerk kaart heeft een subnet wat voor mij onbekend is.
Als je maar zorgt dat je subnet instellingen voor je local netwerk anders zijn dan die van je netwerkkaart waarmee je op internet zit dan weet windows wel dat het om 2 verschillende netwerken gaat.

Meestal is je eerste local sub net mask : 255.255.255.0 dit moet werken als je subnetmask voor de netwerkkaart een andere is.
En waar ik eerder zei dat 255.255.254.0 moest worden ingevuld bedoelde ik 255.255.255.1 ..

Maar er is genoeg info te vinden over subnetting op internet. Meer dan ik er van weet.

Nou ja denk dat toch een denkfoutje maakt dextron.

Meestal als je in windhoos je netwerkkaarten installeert dat alle instellingen van maskers enzo wel goed komen te staan.

En 192.168.1.x adressen kunnen elkaar wel zien omdat ze in hetzelfde submask zitten (255.255.0.0)

Dit lijkt me eerder een probleem ala.

(verkoper kijkt dom en laf (standaard pose van veel computerwinkel personeel, geen wonder als je de hele dag met domme gebruikers te maken hebt))
Heeft u dan geen Windows XP dan?

(pim kijkt boos en verdrietig tegelijkertijd)
Nee ik heb ME

(verkoper rolt met z'n ogen)
Nee dan werkt het ook niet

Maar wat waar wilde u het voor gebruiken.
Een laptopje misschien?

(pim vertwijfeld)
Nee een synthesizer

(Verkoper moet de toonbank vastpakken om niet flauw te vallen)
Ehmmmm wij zijn geen muziekwinkel hoor.
Misschien dat u het daar eens moet proberen.

En bedankt!

als early adopter mag je toch wel wat directe service verwachten van onze duitse vrienden? Gewoon Axel ff opbellen lijkt me....damn hele nieuwe ontwikkelingen dit, straks moet je je synth nog gaan patchen omdat ie anders door scriptkiddies exploited kan worden als je er geen firewall voor hebt ;)

Origineel geplaatst door fuse
Nou ja denk dat toch een denkfoutje maakt dextron.

Meestal als je in windhoos je netwerkkaarten installeert dat alle instellingen van maskers enzo wel goed komen te staan.

En 192.168.1.x adressen kunnen elkaar wel zien omdat ze in hetzelfde submask zitten (255.255.0.0)

Daarom vroeg ik ook of hij zich zelf kon pingen, hij kon nl. 192.168.1.24 niet pingen, als je dan 192.168.1.1 ook niet kan pingen, KAN het een subnetmask probleem zijn, maar dat hoeft niet natuurlijk.

Die netwerkaart, bevind die zich in een local netwerk en gaat de computer via een gateway die zich in een local netwerk bevind het internet op ? Zo ja, dan is de kans groot dat die netwerkkaart waarmee ge-internet wordt in het zelfde subnetmask zit. Dat mag dus niet.

Heeft die netwerk kaart een 'echt' ip adres en zit deze direct op het internet zonder tussenkomst van een gate way in een local netwerk dan heeft de netwerkkaart waarschijnlijk een ander netwerkmask dan 255.255.255.0 en dan gaat mijn verhaal niet op en ligt het daar dus niet aan.

Maar goed, ik weet het verder ook niet meer, succes er mee!

Die neuron draait toch een Linux variant?

Dan is een ftpdeamon gebruiken om files heen en weer te schoppen net zo handig. Alleen misschien die is USB verbinding op die neuron machine niet helemaal tof of zo. Ze hadden net zo goed de onboard netwerkkaart of een eigen netwerkkaart erbij kunnen stoppen. Om de prijs was het dan niet te doen geweest maar wel praktischer IMO.

Origineel geplaatst door olafmol
damn hele nieuwe ontwikkelingen dit, straks moet je je synth nog gaan patchen omdat ie anders door scriptkiddies exploited kan worden als je er geen firewall voor hebt ;)

LOL.

Origineel geplaatst door bikkel
Dit is toch eigenlijk te gortig voor een synththread :D

Inderdaad! Ik heb lang moeten denken in welke categorie deze thread het beste past.

Ik denk dat ik een hele eenvoudige oplossing weet: een memory stick of USB zipdrive. Fuck netwerkendienietwerken!

Iedereen bedankt voor de hulp!

Back