FTP USB netwerk met Neuron

Pim

Synthgod
Ik wil via ftp mijn Neuron kunnen voeden met nieuwe modellen. Ik heb daar een USB network link cable voor gekocht en de laatste drivers geïnstalleerd.

Via een FTP prgrammaatje moet ik dan de modellen naar de Neuron kunnen uploaden. Echter... ik krijg het netwerkje naar de Neuron niet tot stand. Ik werk met Windows ME.

De TCP/IP adressen heb ik ingesteld zoals de handleiding voorschrijft. Nu denk ik dat het FTP prgje naar mijn andere netwerkkaart "kijkt" en zodoende nooit de Neuron vind.

Is er iemand die er wel verstand van heeft?

FTP werkt via het TCP/IP protocol. En dat gaat niet via een USB tenzij je speciale drivers hiervoor hebt.

USB wordt meestal herkend door Windows en die vraag dan om drivers of in het geval het al bekend is gebruikt de standaard drivers. En zou je via de explorer (verkenner) toegang tot de aan de USB verbonden apparaat. (extra drive met een apart ikoontje meestal)

Mocht dat toevallig via FTP gaan zul je toch de mensen van de Neuron moeten navragen.

Origineel geplaatst door fuse
FTP werkt via het TCP/IP protocol. En dat gaat niet via een USB tenzij je speciale drivers hiervoor hebt

Ik heb een USB NETwork Link Cable gekocht. Inclusief de drivers

Re: FTP USB netwerk met Neuron

Origineel geplaatst door Pim
Ik wil via ftp mijn Neuron kunnen voeden met nieuwe modellen. Ik heb daar een USB network link cable voor gekocht en de laatste drivers geïnstalleerd.

Via een FTP prgrammaatje moet ik dan de modellen naar de Neuron kunnen uploaden. Echter... ik krijg het netwerkje naar de Neuron niet tot stand. Ik werk met Windows ME.

De TCP/IP adressen heb ik ingesteld zoals de handleiding voorschrijft. Nu denk ik dat het FTP prgje naar mijn andere netwerkkaart "kijkt" en zodoende nooit de Neuron vind.

Is er iemand die er wel verstand van heeft?

You have bad sectors on cycle 0 t/m 1024 , files oa infected c/WINME/ :r :bekdicht: >:|

Re: Re: FTP USB netwerk met Neuron

Re: Re: FTP USB netwerk met Neuron

Origineel geplaatst door Recoil
You have bad sectors on cycle 0 t/m 1024 , files oa infected c/WINME/ :r :bekdicht: >:|

Bedankt voor je hulp. I owe you one... :kont:

Die neuron is eigenlijk toch ook een PC? (met linux of zo)

Maar zo'n network kitje is niet plug en play blijkt.

Als je die USB aansluit als je computer aanstaat dan zou hij al moeten zeuren dat hij iets gevonden heeft. Da's stap1. Als dat niet gaat zul je wellicht iets aan je windows moeten doen (qua software patches etc) om USB te fixen.
En even kijken welke drivers bij dat kitje zitten.

Die neuron is eigenlijk toch ook een PC? (met linux of zo)

Weet ik niet. Hij ziet er verdacht veel als een synthesizer uit... Ik moet er fabrieksgeluiden voor prgrammeren, da's alles!

Maar zo'n network kitje is niet plug en play blijkt.

Het was wel degelijk p+p. Inpluggen, en Windows meteen naar de drivers vragen.

Origineel geplaatst door fuse Als je die USB aansluit als je computer aanstaat dan zou hij al moeten zeuren dat hij iets gevonden heeft. Da's stap1. Als dat niet gaat zul je wellicht iets aan je windows moeten doen (qua software patches etc) om USB te fixen.
En even kijken welke drivers bij dat kitje zitten. [/B]

Ik heb de laatste drivers gedownload en geïnstalleerd. Mijn pc ziet de USB Link kabel wél. Ik heb 'm zelfs een ip nummer gegeven.

Re: Re: Re: FTP USB netwerk met Neuron

Re: Re: Re: FTP USB netwerk met Neuron

Bedankt voor je hulp. I owe you one... :kont:

Aste nee serieus ik zou het echt niet weten, nofi maar geen WinMe kennis hier, k'hoop je op een ander moment wel een keertje te kunnen helpen zo was ie echt niet bedoeld..:eureka:

Misschien maakt het uit welk IP nummer je hem gegeven hebt.

Bijv 193.168.0.1 kan zonder dat je internet in de knoei komt

En dan in die FTP client dat nummertje intypen. Eens kijken of je dan verder komt.
Of je moet het ip nummer van de andere kant opgeven. Dat kan ook van alles zijn.

Misschien maakt het uit welk IP nummer je hem gegeven hebt.

192.168.1.24 (vaste waarde) voor de Neuron en 192.168.1.1 voor het netwerk USBeetje.

Anders moet je even kijken of je toevallig een proxy hebt ingesteld. (die kunnen nog wel eens in de weg zitten)

In de command prompt winipcfg.exe gebruiken of kijken of je naar dat 193.168.x.x kunt pingen.

Misschien dat ME met TCP/IP en USB niet helemaal lekker werkt.

Anders moet je even kijken of je toevallig een proxy hebt ingesteld. (die kunnen nog wel eens in de weg zitten)
Zit dit bij Internet Opties?

In de command prompt winipcfg.exe gebruiken of kijken of je naar dat 193.168.x.x kunt pingen.
Ik ga naar Start> Uitvoeren, typ "winipcfg.exe"> enter... en dan? Hoe kan ik dat nummer ingeven?

Thnx, bro!

193.168.x.x -> moet zijn -> 192.168.x.x let daar op.

om te pingen ;

ga naar start -> run -> type 'cmd' of 'command' (winxp of win95,98 ) en dan enter en dan :

ping 192.168.x.x

als je een reply krijgt zit je goed...

winipcft.exe is om alleen de instellingen te bekijken.

De andere instellingen kun je via je netwerkinstellingen op je buroblad (als het goed is) bekijken.
En dan de eigenschappen van de netwerkkaarten (die USB behandeld hij dan ook als netwerkkaart gok ik) doornemen.

Dat van die proxy kun je via de eigenschappen van het internet explorer ikoon op je buroblad bij (geavanceerde instellingen denk ik). Als dat grijs is dan staat hij niet aan. (kun je aan uit vinken volgens mij)

Als je WinXP draait werkt winipcfg.exe trouwens niet, dan moet je even de instellingen van je netwerkkaarten bekijken bij configuration ;

Re: FTP USB netwerk met Neuron

Ik werk met Windows ME.

Origineel geplaatst door dextron
193.168.x.x -> moet zijn -> 192.168.x.x let daar op.

om te pingen ;

ga naar start -> run -> type 'cmd' of 'command' (winxp of win95,98 ) en dan enter en dan :

ping 192.168.x.x

als je een reply krijgt zit je goed...

Ik krijg de melding "onbekende host".

Dat lijkt me niet goed...

check eens of je wel je zelf kan pingen ? is je subnet-mask ingesteld ?

Origineel geplaatst door dextron
check eens of je wel je zelf kan pingen ? is je subnet-mask ingesteld ?

Ik heb het niveau van een 5 jarige...

hehe ...

je weet hoe je kan pingen zag ik, dus ping eens naar het je eigen ip adres ; dus

ping 192.168.1.1 of ping 192.168.0.1 of wat je ip adres van je netwerk interface ook is die connected is met je device waar je mee praten wilt.
als je die ook niet kan pingen is waarschijnlijk je config voor je netwerkkaart ook niet goed..
Misschien is het een probleem van Windows ME ?

Als je subnetmask nog niet is ingesteld moet je daar 255.255.255.0 invullen ;)

Back