Bpm/Loop knipper voor remixen

aanilles

Stamgast
Ik ben opzoek naar een programma waarmee je loops kan knippen.
In traktor kan je een gedeelte van een mp3 tje in de loop laten spelen.
Ik wil deze loop graag importeren in een DAW programma.
Echter je het loopje neemt moet je deze wel juist knippen dat je deze loop weer op de juiste snelheid in je DAW kunt gebruiken. Dus je bpm van je loop en DAW programma moeten het zelfde zijn.

Het is lastig om deze loop precies goed te krijgen. Je zit met je begin en je eindpunt van je loop, het begin en eindpunt moet je zeer precies nemen anders zal het loopje niet goed bruikbaar zijn in je DAW programma.

Zijn hiervoor ook hulpmiddelen of programma’s voor?

Of hoe kan je dit het beste doen?

ableton for sure
je nummer 'warpen' en dan kan je er makkelijk loops uit'trekken' die perfect zijn

Nog een stukje ambacht verloren =( zo moeilijk is het toch niet om een loopje te knippen?

Nog een stukje ambacht verloren zo moeilijk is het toch niet om een loopje te knippen?
brrr, ik vind dat er wel wat komt bij kijken, om een reeks samples perfect 'te choppen'
'K heb het zelf ingebouwd en geautomatiseerd voor m'n K2661. 't Houdt rekening met size, tempo, sample rate, en start punt...
tja, k had er toen een Crappy DIY video van gemaakt....

Zijn hiervoor ook hulpmiddelen of programma’s voor?
Ableton Live is daar wel goed in,,

Nog een stukje ambacht verloren =( zo moeilijk is het toch niet om een loopje te knippen?

Ach ja... Tapeloopjes in elkaar flansen,AKAI s01 dubbele snelheid samplen voor meer geheugen.:D etc... Maar wat mooi al die handige dingetjes...
Ik word er iig wel produktiever van. Of t nou een ambacht was/is? :erm:

Maar goed FXpansion GEIST iets? :o:

Edit.. idd ableton for sure!

Inderdaad.., gewoon op gehoor jo
tja, eigenlk wel, eerst effe choppen volgens de regels en tools, en daarna op 't gehoor afregelen..
Met bv mixmeister bpm analyzer kun je het bpm lezen,, tot op .01

Back