weer wat gepriegel

m'n eerste Ciklon Jam track is gereed :D
merk wel dat ik m'n spul voor live jams handiger bij elkaar moet gaan zetten, maar het begin is er

zie m'n nieuwe track topic

en we borduren voort
vandaag T303 en Miami programmeer dag.

ff een korte snip, maar de beats worden steeds vetter :P
IMHO, naar mijn smaak een niet onaardige groove loop :engel:

Ergens aan de linkerkant klinkt doof... ik kan de groove niet voelen, ik mis de punch in het sublaag, hoewel in het laag genoeg zit...

Ik heb betere dingen van jou gehoord (technisch gezien). Kijk maar even, maar vooral werk aan het geluid, zo'n loop verdient wat meer variatie.

Verder ligt het er natuurlijk compleet aan over welke snip je het uberhaupt hebt? Staan er nogal wat :D

Verder ligt het er natuurlijk compleet aan over welke snip je het uberhaupt hebt? Staan er nogal wat :D

De laatste van dit topic. Ik kan verder geen uitgebreide feedback geven over zo'n korte snippet en zeker niet omdat ik een minimaal apparatuur heb om te luisteren; ik gebruik de DT 770 pro daarvoor...

Of dit met software of hardware is gemaakt omwille dan de trend van het moment maakt me eigenlijk niet uit, je probeert je eigen sound te creëren en dat is fijn.

De Tempest is weer terug op het oude nest (zelfs m'n eigen unit :D )
Net weer ff aangesloten en natuurlijk gesynced met de Cirklon

Je hoort de Tempest samen met de Miami en de kick van de Mbase
samen met een minitaur basslijntje, wat fx uit de phatty en een valse 303 (verkeerde key, maar geen zin meer om op nieuw op te nemen :P ken net..:D )

anyhoe.... wederom ff een impressie van waar ik naar op zoek ben ;)

Dat snareding is uit de tempest zekers?
Wat klinkt dat ding toch ruk zeg, vinnik.

De Tempest is weer terug op het oude nest (zelfs m'n eigen unit :D )
Net weer ff aangesloten en natuurlijk gesynced met de Cirklon

Je hoort de Tempest samen met de Miami en de kick van de Mbase
samen met een minitaur basslijntje, wat fx uit de phatty en een valse 303 (verkeerde key, maar geen zin meer om op nieuw op te nemen :P ken net..:D )

anyhoe.... wederom ff een impressie van waar ik naar op zoek ben ;)

dit is gewoon ech k*t :D Maar, ik proef, ook gezien eerdere snippets, waar je naartoe gaat. :okdan: De groove begint er steeds meer in te komen.

Waarom toch telkens van tevoren zo'n heel technisch verhaal? Dit-gesynced-met dat, die reverb preset uit zus en als send op zo. Dan weer ITB en dan later een vleugje OTB. En pas daarna weer de volgende snippet van 1.30 min?

Gewoon uit interesse hoor vraag ik dat :)

Het is toch juist veel krachtiger om dat pas achteraf te melden?.. en de focus in de eerste plaats op muziek te richten. De track in de spotlight zetten als het ware en die niet tussen de technische woordenstroom te verstoppen...

Net zoals je bijvoorbeeld geniet van een mooie van Gogh zonder afleiding eromheen...

Ik vind het niks. Saai. Leuk dat gepoch met al die hardware, nu nog een vette track.

Die Tempest is juist lekker, had uberhaupt geen pretenties hoor met bovenstaand snipje. Meer zo van: kijk 3 onboard sequencers en 2 synth allemaal in sync via de Cirklon, fantastisch toch? Dat de output ff zwaar kudt is, doet er nu nog ff niet toe. Reken me daar maar op af wanneer ik zelf aangeef dat ik een track,post.

F5, als je dit al technisch vind, dan heb je nog een hoop te leren op het Synthforum, als je het niet-technisch vindt vraag ik me de reden van je post af?

Het blijft natuurlijk van orgineel een synthforum, niet een soft synth forum. Da's er pas later bijgekomen
Dus delen wat bakkies kunnen en vertellen hoe en wat is gewoon delen van on-topic informatie.
Zoals eerder aangegeven, aks het e moeilijk voor je is, kan je ook gewoon uit het topic wegblijven ipv iedere keer weer dezelfde vraag te stellen?

Djit, e.e.a. Net ff toegelicht, maar ik denk niet dat jij uberhaupt iets van mij leuk gaat vinden, ik maak muffe kazige oude lullen muziek. Geen loopjes softSYNTH techno, geeft niks, smaken verschillen

Ah, maak je niet ongerust; ik ben ook een fan van deze site en haal hier ook een hoop kennis vandaan, erg leuk. Ik weet ook best het een en ander van de wereld van muziekproduceren, jij bent niet de enige hier die 'al jaren met hard en software werkt'.
Maar misschien valt dat wat minder op omdat ik dat nooit aanhaal in m'n posts..

Maar anyway, wat ik wilde zeggen en wat je niet begreep:

Ik vroeg me af waarom je bij elke snippet de je post vooraf eerst steeds zo los gaat in een opsomming van de gebruikte gear, fx routings, de beschrijving van de gebruikte tom sound, de rimshot van dit en dat..
Terwijl daarna pas de zoveelste geluksmoment snippet van 1 minuut komt?

Dus waarom post je niet gewoon de snippet en vertel je later pas als mensen nieuwsgierig zijn de achtergondinfo?

Op die manier zijn krijgt je snippet veel meer aandacht joh.. Zoals ik al zei, andere meesterweken in bijvoorbeeld musea worden ook op die manier gepresenteerd, zonder info die alleen maar afleid..

Ik hoop dat je wat aan mijn tip hebt..

Nee, heb er niet zo veel aan, ik werk liever andersom.
Dit is gewoon mijn broddeldraad, ik experimenteer en deel, pretentieloos. Is voor mij trouwens niet echt een kwestie van aandacht, meer een kwestie van geven/delen, hoef in deze draad ook geen complimenten terug of zo. Zie het meer als een voortschrijdend "blog" ik doe maar wat en ik deel het. Resoneert het, leuk! Kan je er totaal niks mee, dan begrijp ik dat ook volledig 8)

Djit, e.e.a. Net ff toegelicht, maar ik denk niet dat jij uberhaupt iets van mij leuk gaat vinden, ik maak muffe kazige oude lullen muziek. Geen loopjes softSYNTH techno, geeft niks, smaken verschillen

Mij boeit het persoonlijk geen ene reet hoe een track gemaakt is. Het enige dat telt is het resultaat. Prima dat jij heel veel plezier beleeft aan het gepriegel met hardware, ieder zijn meug.
Daarnaast zijn er in het verleden absoluut snippets geweest die ik wel kon waarderen van jou. Ik baal er gewoon van dat je zowat iedere track kaapt met jouw minachting t.o.v. anderen die volledig ITB produceren en naar jouw idee dan maar allemaal aan de Vengeance pakkettten zitten. Is gewoon niet tof. Laat een ieder in zijn waarde.

Wat ik wel in jouw feedback zou waarderen is jouw visie op het mix gedeelte, daar ben jij heel sterk in. Nogmaals laat dat hele hardware vs software nu eens achterwege. Dan kom je een stuk sympathieker over...

Even terugkomend op jouw track van gisteren dan, ik vind hem een beetje braaf
Meer de huidige progressive (nickey R, protocol type house) dan techno
Tevens vond ik de snare buildups een beetje laf, die moeten er IMHO een beetje als een brazile drumband eruit KNALLEN, ennu tokkelen ze een beetje alsof ze uit een draaiorgel komen
Verder is de basis zeker goed, als laatste zou ik iets minder met stereo tools werken, je krijgt er zo'n Ozone sound door, te groot en mist focus en daardoor impact. (Is ook smaak natuurlijk, maar ik hou persoonlijk nooit zo van fase tools op een complete mix. )
Verder maakt het mij echt niet uit hoe iemand muziek maakt en wat voor building blocks hij gebruikt. Maar het eindresultaat is wel het directe gevolg van weapons of choice.

Er komt uit bepaald bronmateriaal gewoon een bepaald eindresultaat.
Als iemand jou vraagt om ens een track te maken met ALLEEN diva, dan kom jij met een heel ander eindresultaat, veel eigener. Snap je?

Ik zit op dit moment in een levensfase dat ik meer op zoek ben naar eigenheid, dan naar iets wat een showcase is hoe je met de juiste samples, de juiste tutorials en de juiste construction kits achter de feiten aan kan lopen met een perfecte executie van het zoveelste "me too" progressive/techno plaatje
Dat is gewoon niet meer echt mijn ding. Dat even volledig los of dat nu met SW of met hardware gebeurt

Jouw tools zijn perfect om te doen wat jij wilt ( en nagenoeg iedereen al op exact dezelfde manier doet)
Als ik naar jou tracks luister hoor ik niks eigens. Zet jou track naast 100 andere tracks op het Vato Gonzales forum en het is allemaal hetzelfde omdat iedereen dezelfde tools gebruik, soortgelijke workflow en hetzelfde "me too" eindproduct ambieert. Snappie?

eigenlijk dezelfde feedback die ik jou altijd op je tracks geef dus :D
maar ff zonder dolle.. ik ben het wel een beetje met F5 eensch. laat de muziek lekker spreken toch? :)
Je praat heel veel over je beleving. das op zich prima natuurlijk en misschien zitten lui daar wel op te wachten.
Ik zit wel op die 'eigene' kant van je te wachten qua tracks:)
Waar mensen op inhaken is dat je met je woorden een kader schept waar binnen jouw muziek meer waard zou zijn dan die van anderen. door het productieproces en alles. OTB, eigen en blabla. terwijl daar in snippetzijde nog niet echt heel erg sprake van is. Daardoor sta je al een beetje met 1-0 achter voor dat iemand überhaupt op play drukt. is toch zonde?

die snare is toch van de tempest? Ik vind dat echt zo'n doffe natte kranten sound gheh

Hmmm fjoesz, ik heb niet het gevoel dat ik achter sta, maar al helemaal niet het gevoel dat het één beter is als het andere. Het zijn verschillende paden die kan bewandelen en beide geven een andere output
Het pad van Djit is drukbezocht, je staat daar letterlijk in de file om er doorheen te komen, mijn pad is veel rustiger en ik geniet van wat ik onderweg tegenkom en deel dat, soms mooi, soms lelijk
En wat ik mooi vind, of ambieer mag jij uitgekauwd en spuuglelijk vinden.

Weet jij uberhaupt wat ik ambieer Fjoesz? Waar ik zoek en waar ik heen wil?
Dat even los van het feit of je de executie van wat ik priegel wel of niet ok vind.
Je kan misschien beter naar m'n soundcloud luisteren voor een indruk van wat ik deed en doe. Vind je misschien ook niks, Maar ook dat is niet erg.

Ik heb gewoon een commitment gemaakt naar een andere workflow, ga m'n gear anders gebruiken, gewoon om dat het kan en ik daar plezier in heb. Die learning curve deel ik. Output kut? Jammer dan, ik heb net zo veel plezier in de reis als in de bestemming iets je weet wel ding......

Jouw tools zijn perfect om te doen wat jij wilt ( en nagenoeg iedereen al op exact dezelfde manier doet)
Als ik naar jou tracks luister hoor ik niks eigens. Zet jou track naast 100 andere tracks op het Vato Gonzales forum en het is allemaal hetzelfde omdat iedereen dezelfde tools gebruik, soortgelijke workflow en hetzelfde "me too" eindproduct ambieert. Snappie?

Waarom nu weer zo neerkijken op die manier van produceren? Alsof dat garant staat voor effe snel een hit scoren? Alsof dat zo makelijk is? Ook een goede track maken in dat genre is niet simpel..

Ja, misschien voor jou wel natuurlijk, you've been there, done that :D

En even over dezelfde tools gebruiken als iedereen.. Ik kan me herinneren dat je juist helemaal lyrisch was over de Vengeance sample CD's omdat je die 'gewoon nodig had om te klinken als de rest' want anders telde je gewoon niet mee :)

Back