weer wat gepriegel

Klopt en ik kijk er nu inmiddels al weer een hele tijd anders tegenaan, al doende leert men (behalve jij dan, want deze discussie hebben wij al zo vaak gevoerd)

Ik kijk er niet op neer, het is een feitelijke constatering. Dat je je daar evt ongemakkelijk bij voelt kan ik niet helpen toch? Lijkt me meer gebrek aan zelfverzekerdheid? Je hoeft toch niks te verdedigen? Ga nou eens de discussie aan op de inhoud ipv dat raphie demoniseren....

Een feitelijke constatering? Meer een persoonlijke voorkeur.
Dus het is niet zo? En ja TEVENS een persoonlijke voorkeur, waarbij ik geen afbreuk wil doen aan de alternatieven, maar alleen toelicht waarom het MIJ niet meer trekt

Tattaa:

Heb het zo lang mogelijk beprobeert uit te stellen, Maar ik ga nu toch echt ook NEXUS2 en de Vengeance Essential Sample CD's kopen...... Ik heb geprobeert om het niet te doen, maar Dennis Gertner & Manuel Schleis hebben zo'n stempel op de hedendaagse commerciele Trance gedrukt dat je er zonder hun saus niet meer meetelt (uplifts, downlifts, hihat en percussieloops fx etc..) :D dus ben vanaf vandaag ook officieel een Vengeance schaapje :okdan:

Tja, veranderen van mening kan natuurlijk he.. maar om daarna zo af te geven op mensen waarvan je vermoedt dat ze construction kits gebruiken :)

Laatst gewijzigd:
Even terugkomend op jouw track van gisteren dan, ik vind hem een beetje braaf
Meer de huidige progressive (nickey R, protocol type house) dan techno
Tevens vond ik de snare buildups een beetje laf, die moeten er IMHO een beetje als een brazile drumband eruit KNALLEN, ennu tokkelen ze een beetje alsof ze uit een draaiorgel komen
Verder is de basis zeker goed, als laatste zou ik iets minder met stereo tools werken, je krijgt er zo'n Ozone sound door, te groot en mist focus en daardoor impact. (Is ook smaak natuurlijk, maar ik hou persoonlijk nooit zo van fase tools op een complete mix. )
Verder maakt het mij echt niet uit hoe iemand muziek maakt en wat voor building blocks hij gebruikt. Maar het eindresultaat is wel het directe gevolg van weapons of choice.

Er komt uit bepaald bronmateriaal gewoon een bepaald eindresultaat.
Als iemand jou vraagt om ens een track te maken met ALLEEN diva, dan kom jij met een heel ander eindresultaat, veel eigener. Snap je?

Kijk, hier kan ik wat mee. Wel een compliment dat je mijn mix vergelijkt met die ozone sound, dat is iets dat ik niet gebruik. Ik gooi enkel de sonnox dynamics over de master. Stereo tools heb ik niet gebruikt. Op enkele haas effectjes op hats/snares na dan. De lead komt uit de Massive waarmee ik zelf altijd mijn leads maak. Ik gebruik zo min mogelijk presets. Daat zit dan wel vaak een stereo enhancer op.

Maar als dat het niet is, hoe zou jij een track meer stereo-feel geven?

Je punt? Je had misschien de datum er even bij kunnen quoten? Want is het nu 2 a 3 jaar geleden? Hier boven al genuanceerd, beetje eng dat:
1. Je er blijkbaar nog steeds mee zit
2. Zelfs Na al die tijd terwijl het al zo vaak herkauwd is
3. Je feilloos posts van zo'n 3 jaar geleden nog op je netvlies hebt.....

Tattaa:

Tja, veranderen van mening kan natuurlijk he.. maar om daarna zo af te geven op mensen waarvan je vermoedt dat ze construction kits gebruiken :)

Kijk, hier kan ik wat mee. Wel een compliment dat je mijn mix vergelijkt met die ozone sound, dat is iets dat ik niet gebruik. Ik gooi enkel de sonnox dynamics over de master. Stereo tools heb ik niet gebruikt. Op enkele haas effectjes op hats/snares na dan. De lead komt uit de Massive waarmee ik zelf altijd mijn leads maak. Ik gebruik zo min mogelijk presets. Daat zit dan wel vaak een stereo enhancer op.

Maar als dat het niet is, hoe zou jij een track meer stereo-feel geven?
Als het gevoel hebt dat je breder moet, dan doe je nu al de juiste dingen, maar doe ook maar eens een mixdown met iets minder, dan zul je merken dat bepaalde sounds beter doorbijten e.e.a. Blijft natuurlijk een kwestie van smaak.

Dus het is niet zo? En ja TEVENS een persoonlijke voorkeur, waarbij ik geen afbreuk wil doen aan de alternatieven, maar alleen toelicht waarom het MIJ niet meer trekt

Tuurlijk is dat niet zo, jij weet toch niet wat elke gebruiker maakt met de pakketten waar jij het over hebt.

Je punt? Je had misschien de datum er even bij kunnen quoten? Want is het nu 2 a 3 jaar geleden? Hier boven al genuanceerd, beetje eng dat:
1. Je er blijkbaar nog steeds mee zit
2. Zelfs Na al die tijd terwijl het al zo vaak herkauwd is
3. Je feilloos posts van zo'n 3 jaar geleden nog op je netvlies hebt.....

1. Ik reageer maar weer eens omdat je telkens maar weer minachtend praat over andere muziek producenten. En dat op een botte manier verwoord. Qua muziekproduceren verander je mss van ITB naar hardware, qua minachting bijf je hetzelfde..

2. Als je jarenlang lekker pattat eet, en na 3 jaar de aziatische keuken ontdekt hebt en daar beretrots op bent dan is het een beetje raar om pattat eters vanaf dat moment minachtend te bekijken.. toch?

3. Ach ja, mn geheugen werkt nog aardig. En de handige zoekfunctie op deze mooie site helpt ook een beetje af en toe. Hoe vervelend dat ook is :D

Nou, speelkwatier is weer over, zoals de Engelsen zeggen: stop beating a dead horse....
Kan ik nu in MIJN topic weer terug naar MIJN gefreubel en de dingen ik IK leuk vind?
Je bent te gast in mijn topic hé, vergeet dat niet, dit is niet de eerste vendetta hijack die je doet.

Maak anders gewoon lekker je eigen "ik word een beetje misselijk van raphie topic" hoef ik het ten minste allemaal niet meer te lezen..... Klaar nu?

Maar ik word niet misselijk van je, doe niet zo mal. Je lijkt me best een aardige dude, iemand die lekker met zn hobby bezig is.. dusseuh.. kom maar op met de volgende snippet (maar denk aan m'n presentatie tips he) ;-)

Bijna phuture spank spank beat...kan nog iets gefreakter denk buiten de handtasjes scene...sampletje erbij, snares wat freakier hoeft niet eens een synth :D

Phuture - Spank Spank - YouTube

:halleluja

Dit mag Raapsel van mij ook wel maken...... de ingrediënten, potten en pannen heeft hij wel :W

Mooie keuze Smaakos :D (lief naar platenkast kijkt)

Komt goed gents! Net m'n setup afgerond
Voor pads en strings Nord4r
Tevens een strymon timeline voor de delay
En m'n touchscreen voor m'n mixer

Nu gaat de complete studio een maand op de kop ivm verbouwing (6m dakkapel ivm creëeren extra slaapkamer :D dus zwevende vloer inkorten nieuwe Gibo wanden plaatsen, schilderen etc etc...

De Tempest is weer terug op het oude nest (zelfs m'n eigen unit :D )
Net weer ff aangesloten en natuurlijk gesynced met de Cirklon

Je hoort de Tempest samen met de Miami en de kick van de Mbase
samen met een minitaur basslijntje, wat fx uit de phatty en een valse 303 (verkeerde key, maar geen zin meer om op nieuw op te nemen :P ken net..:D )

anyhoe.... wederom ff een impressie van waar ik naar op zoek ben ;)

Beetje six brown brothers city hall achtige vibe (juist vanwege die bijna valse 303) misschien wat reverb erover, je kan alles nog best wat smeriger maken hoor, meer punchy mbv midsweep para EQ :koffie:

Je kan toch beter een Behringer compressor sustain pedaal voor over je Miami en Tempest kopen dan een vengeance sample CD

En we borduren nog ff voort :P
langzaam proberen richting de oude space Jonzun crew ed. maar dan met een house jasje :D o.i.d.

Vraagje... Wat is het voordeel van je drums via de cirklon aan te sturen? Is de daw niet een stuk makkelijker?

Back