weer wat gepriegel

Vraagje... Wat is het voordeel van je drums via de cirklon aan te sturen? Is de daw niet een stuk makkelijker?

De drums doe ik via de sequencers van de miami en Tempest zelf.
De Mbase heeft geen eigen sequencer en stuur ik aan via de Cirklon
Het bannen van de pianoroll is een soort van zelfkastijding om daw sequencerloos te blijven.
Ik vind het op dit moment gewoon erg leuk om spartaans te werken en alles op de apparaten zelf te doen, daarmee ontzeg ik mijzelf een hoop zaken die je alleen in de daw kan doen, maar dat is voor mij nu juist de charme

Ik bedoel eigenlijk te zeggen, hoe lang heb je over die snippet gedaan om dit te programmeren ?

Dat is ook het leuke van deze manier van werken, al doende bouw je een verzameling patterns die je on the fly kan toe passen. Dus deze combi maken en opnemen? Misschien 10min
Het voorwerk wat ik heb gehad aan de patterns? (Patch maken, pattern maken, midi volumes etc) misschien gecombineerd 30min....
De Cirklon zet zelf automatisch alles in key, dus je kan net als met een arranger een akkoord aan slaan en dan gaat de hele boel mee. Al moet ik eerlijk toegeven dat ik dat nog niet 100% onder de knie heb, Cirklon heeft heel veel opties die ik wel gelezen heb, maar nog niet 100% beheers

zat wat YT te bekijken, erg leuk ding, wel pittig aan de prijs.
Vraag me wel af dit niet goed na te bouwen is in MaxforLife, of zie ik hier iets over het hoofd?

Kan, alles kan je natuurlijk nabouwen in software, meeste daws hebben überhaupt standaard al een step sequencer.

Laatst gewijzigd:
Kan, alles kan je natuurlijk nabouwen in software, meeste daws hebben überhaupt standaard al een step sequencer.

klopt, wat ik me overigens afvraag is waarom je deze keuze hebt gemaakt, het is een behoorlijke stap terug in mogelijkheden en gebruiksvriendelijkheid ten opzichte van werken met een midi controller en een daw als bijvoorbeeld ableton live op de achtergrond (die je met een midi controller nauwelijks via de computer hoeft te bedienen).

Zo'n hardware sequencer is dan toch een enorme stap terug, dus was wel benieuwd waarom je dat hebt gedaan?

dat daws een step sequencer hebben snap ik, maar wat maakt de cirklon dan een echte aanvulling?
Ben namelijk gek op sequencers maar vraag me af of je met een controller ook niet klaar bent? Ik lees dat er een steile leercurve is en met de tijd die je daarin steekt met hetzelfde resultaat een goede template maakt in je daw?
Is het stabiliteit, flexibiliteit of iets anders? Kan het niet helemaal duidelijk krijgen vanuit YT of de handleiding.

Yep. Less is more in dit geval.
Midi clips in Ableton kan ook, maar de Cirklon kan veel meer
En plus voor mij, de look en feel van een hardware device geeft me veel meer een handson gevoel en inspiratie
Uit een echte TR909 sequencer voor je neus, haal je ook andere resultaten als klikken in Drumazon, ik iig wel, de beleving en creatief zijn met de opties die de gear zelf biedt is veel leuker voor mij dan het zelfde stramien aan oneindige mogelijkheden in een daw. Dít IS mijn speeltuin, 8 toestellen
Een DAW is een oneindige virtuele speeltuin, je kan veel meer, maar het blijft iTB

En de timing is i.d.d. Gewoon superstrak, en het geeft je het synth op schoot gevoel :D

met de cirklon kan je dus zonder laptop optreden met een 909, 808, 303 en synths? Super stabiel en strak dus?

Interesante discussie ontstaan rond dit projectje.
Ik vind het erg leuk klinken hoor, in de geest dat het allemaal 'gejammed' is.
Ik probeer VAAK ook zo te werken maar meestal ontkom ik niet aan sequencing in mijn daw uit eindelijk.
Dus vind ik het wel knap dat je dit op deze methode klaar speelt.
Ik heb er in iedergeval geen top 40 12 in een dozijn gevoel bij.

Ja, da's aan de ene kant wel jammer, aan de andere kant geeft het weer wat context en is het ook wel weer gezellig :D

Maar MSK hoort het goed, ik ben onderweg naar wat anders en dat "anders" begint langzaam vorm te krijgen. Stoffig, muf, direct, beetje oude space, beetje acid, beetje house, monotone, meer textuur, minder ear candy, spartaans bijna... Da's wat ik ambieer...
Zit nu te wachten op m'n nord 4r, dinsdag komt de strymon timeline

De ene keer wil je toch house maken, de volgende keer gitaarmuziek, de volgende keer iets sferisch weet ik veel wattig. waddengewauwel allemaal joh. gewoon ramme met die hap:)

Gitaar muziek ?!? Laat mij maar lekker schuiven fjoesz. Dan komt het vanzelf goed.

Heb je al eens een neusfluit geprobeerd? Superstrak ook, maar toch heel organisch :D

Ik denk dat een neusfluit bij mij op dit moment dicht zou slippen...

Raph zoekt iets wat snaarstrak is.. Op een neusfluit zitten geen snaren...

Back