?
@TOON
Mijn lach was om jouw toe te lachen en mezelf uit te lachen ;-)
Het probleem van de virtuele USB op de Arduino Mini, Micro en Uno is natuurlijk evident in het geval het tegelijkertijd benutten van de USB om te uploaden en data te monitoren aan de computer en vervolgens ook aan een MIDI input die op dezelfde lijnen worden gezet. Dat is voor een beginner niet ideaal om maar een understatement te maken. Je hebt daar hartstikke gelijk in in het geval BIKKEL.
Ik heb de 'work arround' in zo'n geval om met een schakelaar om te schakelen --> ook niet ideaal maar, wel werkbaar. Er is ook nog een alternative seriele bibliotheek (altserial) die een extra software seriele poort maakt.
Dit werkt niet altijd - afhankelijk wat men verder gebruikt.
Vandaag liep ik tegen het probleem aan dat met een Arduino UNO ik het niet voor elkaar kreeg om zowel de USB voor uploaden en monitoren van de data en tegelijkertijd seriele data te ontvangen en door te lussen van een programma naar ontvangende 'robot'. Met de alternatieve library lukte dat wel maar, die gooide weer roet in SDcard opnamen en weergaven protocollen.
De UNO vervangen door een DUE. Zoals reeds vermeld; die heeft drie seriele poorten dus is wat ik wil geen probleem. Die is allen een stuk duurder (37,- EU). Voordeel wel is dat ie op 84 MHz draait versus 16 bij de UNO (20,- EU). het is een goede optie voor Bikkel.
Het is goed mogelijk dat de Teensy een betere start is voor Bikkel voor wat hij wilt. Mogelijk kan jij daar een beter licht op laten schijnen aangaande ook de IDE. Wel even zijn startbericht lezen om waar het nou precies omgaat ;-).
mvg,
Marc Marc