LAMM Memorymoog koopje

Als hij geen sequencer aan boord heeft is het ook geen plus versie :eureka:

Ben nog niet thuis geweest, maar op foto's die ik heb gemaakt van de Memorymoog (ik weet niet hoe ik ze hier moet plaatsen) staat bij LFO Modulation: Modulation/Sequencer met de knoppen: start/stop - record - sequence - merge - mono.

Op het naamplaatje ontbreekt de 'plus'.

Weet iemand of dit nu wel een 'plus' is?

Ik heb ook een serienummer (3211). Misschien dat dat iemand iets zegt?

Kan zijn dat er in een van de restauraties die het ding heeft meegemaakt iemand er een nieuw naamplaatje opgeplakt heeft. Mijn LAMM is bijvoorbeeld geen plus (heeft niet de door jou genoemde sequencer-knoppen), maar heeft wel een MemoryMoog Plus badge.

Niet dat het heel veel uitmaakt, want hij klinkt gewoon te gek.
Maar ben stiekem wel nieuwsgierig of het een plus is:)

Mijn LAMM is bijvoorbeeld geen plus (heeft niet de door jou genoemde sequencer-knoppen), maar heeft wel een MemoryMoog Plus badge.

De LAMM versie komt ook niet van Moog zoals jezelf ook wel weet exel, Lintronics is een Duitse firma die zowel de gewone als de + ombouwde, echter bij de + versie was het noodzakelijk om de sequencer te verwijderen zoals de website vermeld.
Dus ik denk dat jullie beiden gewoon een + versie hebben.

Ik snap dat LAMM de sequencer erafsloopt. Maar daar verandert het bedieningspaneel niet magisch van, lijkt me. Ik zou sporen moeten zien van een niet-meer-werkende sequencer. Die zijn er niet. Alleen de badge zegt 'plus'.

Ik denk meer dat het te maken heeft met het feit dat LAMM bedoeld is als luxe MIDI-uitbreiding voor de MM. De MM+ heeft een eigen MIDI-implementatie, inclusief die sequencer, die de Lintronics mods in de weg zit. Dus slopen ze het hele plus-deel er eerst van af voor ze hem modden.

Back