LAMM Memorymoog koopje

Ik heb 3 memorymoogs gehad en nu ben ik in het bezit van een LAMM.
Mijn eerste memorymoog heb ik gekocht van RL music.
Bijna bij elke memorymoog die niet is gereviseerd heb je onwijs veel onderhoud nodig dat probleem had ik dus ook die ik RL had gekocht, ik verwachte wel een betere memorymoog voor die prijs die ik toen had betaald.
Ik moest de memorymoogs allemaal tunen om de 3 maanden.:(

Het tune bereik bij de memorymoog (laatste upgrades) is erg klein.
Als je een LAMM koopt is die groter en hij tuned veel sneller door de nieuwe software.
Bij de LAMM sturen alle knoppen midi uit....heel erg tof.
Plus je hebt een stereo uit, (bij akkoorden verdeelt hij de voices in het stereo beeld.)

In het begin dat rudi begon waren de LAMM upgrades nog niet zo intensief. Hij verving niet super veel onderdelen.
Toen ik hem bracht naar rudi verving hij over de 1500 onderdelen.
Dus als je er 1 koopt koop een nieuwe LAMM of 1 die niet oud is.

Een memorymoog is niet gebouwd om 30 jaar mee te gaan. (gemaakt rond 1983).
Nieuw waren ze al slecht met de tuning.
Dus een LAMM memorymoog die stabiel is is in mijn wereld het mooist haalbare!

nou, lijkt me een duidelijk verhaal, geen speld tussen te krijgen, dank

Memorymoog / Memorymoog plus

Memorymoog / Memorymoog plus

Ik heb 8 maanden geleden de Memorymoog gekocht die bij Morel stond en ben er heel blij mee. Hij is erg stabiel en hoef hem bijna niet te autotunen.
Weet iemand de visuele verschillen tussen een Memorymoog en een Memorymoog Plus.
De mijne heeft namelijk Midi en autotune maar bij het naamplaatje staat geen 'plus'.

Ik heb 8 maanden geleden de Memorymoog gekocht die bij Morel stond en ben er heel blij mee. Hij is erg stabiel en hoef hem bijna niet te autotunen.
Weet iemand de visuele verschillen tussen een Memorymoog en een Memorymoog Plus.
De mijne heeft namelijk Midi en autotune maar bij het naamplaatje staat geen 'plus'.

Als hij geen sequencer aan boord heeft is het ook geen plus versie :eureka:

Ron70: Ah jij bent degene die die voor me had weggekaapt. Ben inmiddels voorzien van een LAMM, so no hard feelings :)

Trouwens grappig om te zien, we zijn nu twee jaar verder en die verkoper op eBay heeft het nog steeds niet opgegeven er $20K voor te krijgen.

Trouwens grappig om te zien, we zijn nu twee jaar verder en die verkoper op eBay heeft het nog steeds niet opgegeven er $20K voor te krijgen.

Zo zie je maar weer, je kunt vragen wat je wilt maar of je hem dan ooit verkocht krijgt blijft de vraag ;)
Op Mp zijn de Jupiters 4 van 2K en 2,5K ook nog steeds niet verkocht, zou er niet meer voor geven dan 1600 euro.
Die prijzen van tegenwoordig gaan nergens meer over.

Laatst gewijzigd:
Betrouwbaarder, ja. Maar van het prijsverschil kun je een gewone MM wel een paar dozijn keer naar de reparateur brengen.

Was verbaasd via het synthforum te vernemen dat niemand hem had gekocht.
Hij stond er blijkbaar al een tijdje.
Heb hem eigenlijk heel goedkoop kunnen kopen..

Als hij geen sequencer aan boord heeft is het ook geen plus versie :eureka:

Daar heb ik eerlijk gezegd nog niet naar gekeken (ga ik morgen even doen..).
Qua verschil hebben ze het op internet ook over midi en de autotune-feature.

Heb hem eigenlijk heel goedkoop kunnen kopen..

Dat is nog maar afwachten, ik hoop voor je dat je er in de toekomst niet al teveel kosten mee zult krijgen.
Op de LAMM (net zoals die van exel die overigens ook niet van manco's verschoont is gebleven) na loop je altijd een zeker risico met een memorymoog, echt betrouwbaar zijn ze niet net zo als ik :engel:

Als het toch geen + is heb je hem misschien alsnog duur betaald en wrijven ze zich in Veenendaal in de handen.

Ik heb er 3400 euro voor betaald.
Dat is natuurlijk veel geld, maar ik denk dat hij dat wel waard is.

En als nu de sequencer het enige extra ding is (er zit namelijk Midi en autotune op)...

Back