LAMM Memorymoog koopje

Kijk dat is de negatieve draai die jij er aan geeft!! Volstrekt niet wat er zich in realiteit heeft afgespeeld!! Alsof ik even iemand ga commanderen om in de houding te springen!

In een vriendelijk gesprek kwam ter sprake dat de klant haast had ivm met een aanstaand wereldtournee en klant had haast, antwoord van reparateur "dat is niet mijn probleem" waarop ik vroeg "eigenaar heeft aangegeven dat ie dat begrijpt en dat ie ivm tijdsdruk graag wil compenseren voor snelle service", antwoord van reparateur "nee niet mogelijk. Ok helaas..

Tja. Het gaat erom hoe je het zelf eerder in deze topic brengt.
Natuurlijk staat vragen vrij. Accepteren als het antwoord onverhoopt 'nee' is hoort daar ook bij: precies -> "ok helaas".
Maar om nog even te kwoten wat je sindsdien alweer hebt gladgeslepen middels de edit knop;

het gaat om zakelijke flexibiliteit en die is bij techneuten/reparateurs vaak ver te zoeken. Als ik een klant heb die vanwege een wereldtournee om bepaalde zaken vraagt en om dingen te bespoedigen daar voor wil betalen dan word er geschakeld. Zo werkt het en niet anders.

Dat komt nogal over als, zoals Engelsen het zo treffend kunnen uitdrukken, "a sense of entitlement".
Misschien vind je het zelf heel normaal, dat kan. Ik vind overigens wel amusant dat Linhardt vrij ongevoelig blijkt voor 'name dropping'.
Die grap kan rechtstreeks in het dunste boekje ter wereld.

Even goed, ik dacht dat je back on topic wilde?

zullen we maar ophouden met zeuren?

zit op de iphone, kan iemand misschien een plaatje van een topmemorymoog met braadworst( gevoel) opsnorren ?
och had ik maar veel geld en/ of hadden ze hem maar 8 stemmig gemaakt
mooie bak blijft het zeker
ik ga naar bed anders kom ik nooit van die griep af

haha..curry op je Moog..heerlijk.

Tja. Het gaat erom hoe je het zelf eerder in deze topic brengt.
Natuurlijk staat vragen vrij. Accepteren als het antwoord onverhoopt 'nee' is hoort daar ook bij.
Maar om nog even te kwoten wat je sindsdien alweer een paar keer hebt gladgeslepen middels de edit knop;

Dat komt nogal over als, zoals Engelsen het zo treffend kunnen uitdrukken, "a sense of entitlement".
Misschien vind je het zelf heel normaal, dat kan.

Even goed, ik dacht dat je back on topic wilde?

Mijn Engels is niet zo goed.

Ja on topic is beter.

Ik was overigens best onder de indruk van een midikit die ie voor de minimoog had ontwikkeld..alle knoppen op het paneel sturen dan midi info uit etc. Hij had er een open liggen en dat zag er hoogwaardig uit! Duitse top kwaliteit.

Verder maakt het niets uit welke MM je hebt want muzikaal zijn ze 10.000 + waard.
Voor mij althans, mag ik het geluk hebben er nog wat poly-synths naast staan te hebben die als hi-end beschouwd worden maar de MM blaast ze allemaal weg alsof het bontempi's zijn :D

Mooi apparaat, ik vraag me alleen wel af in hoeverre je de prijs extra voor de LAMM upgrade ook daadwerkelijk terugziet in het gebruiksgemak. Voor dat geld (Memorymoog + LAMM) zou ik denk ik toch eerder voor een Jupiter 8 gaan en dan heb je de mogelijkheid om er iets anders moois bij te zoeken om het klankenpalet wat uit te breiden. Maar wellicht zit ik met die gedachte in de verkeerde discussie :duivels:

Kijk dat is de negatieve draai die jij er aan geeft!! Volstrekt niet wat er zich in realiteit heeft afgespeeld!! Alsof ik even iemand ga commanderen om in de houding te springen!

In een vriendelijk gesprek kwam ter sprake dat de klant haast had ivm met een aanstaand wereldtournee, antwoord van reparateur "dat is niet mijn probleem" waarop ik vroeg "eigenaar heeft aangegeven dat ie dat begrijpt en dat ie ivm tijdsdruk graag wil compenseren voor snelle service", antwoord van reparateur "nee niet mogelijk. Ok helaas..

Verder wil ik er aan toevoegen dat de upgrade 3500 eu kost!! dat is een fiks bedrag! Mijn mening is dat als je een professioneel bedrag factureert je ook begrip mag hebben voor kwesties en behoeftes van een professioneel muzikant. Zo kan het soms gaan.

Linksom of rechtsom, Rudi Linnhard is een prima adress, levert kwaliteit en komt afspraken na, maar Rudi Linnhard is er 100% voor Rudi Linnhard.

Ik ken de man niet en ben niet bij het gesprek geweest, maar het leest een beetje als modder gooien omdat hij niet gevoelig was voor het extra geld dat jouw klant bood voor een speciale behandeling. Wellicht ligt de nuance daar verkeerd en bedoel je het anders, maar de manier waarin je dit met name in je eerste posts hierover neerzet geeft dit naar mij als lezer wel weer.

Voor wat het waard is: ik kan me van zijn kant een situatie voorstellen waarin hij ook andere klanten heeft, waar hij hetzelfde, zoals je het noemt, 'professionele bedrag' van krijgt om werkzaamheden aan hun apparaten uit te voeren. De afspraken/beloften met deze klanten zou hij dan wellicht niet na kunnen komen, omdat hij een lucratiever aanbod (van jouw klant) gekregen heeft in de tussentijd. Dat is naar zijn huidige klanten dan ook niet echt professioneel om daar op in te gaan. Vanuit dat perspectief vind ik het zelfs heel netjes dat hij er niet op ingaat. Dat dit het voor jouw klant niet minder vervelend of onhandig maakt dat de gewenste modificatie niet op korte termijn uitgevoerd kan worden is natuurlijk duidelijk, maar dat is dan wellicht helaas niet anders.

Niet alles is te koop voor geld.

Goed gezegd en who the fuck is Coldplay, zou mij ook geen Z boeien, hij werkt gewoon volgens zijn protocol en dat gaat hem volgens mij ook prima af, houwen zo.
Prima upgrade never nooit een probleem met mijn Lamm gehad, werkt nog altijd als een nieuwe.

Daar gaat het niet over, het gaat om zakelijke flexibiliteit en die is bij techneuten/reparateurs soms ingewikkeld uit te leggen. (uitzonderingen zijn er ook). Als ik een klant heb die vanwege een wereldtournee om bepaalde zaken vraagt en om dingen te bespoedigen daar voor wil betalen dan word er geschakeld. Zo werkt het en niet anders.

Dus als ik bij jou in de rij sta voor een synth en Justin Bieber komt met z'n vergulde driewieler voorbij dan krijgt hij voorrang als -ie maar even wappert met z'n maagdenleren portemonnee?
Dan maak je 1 klappertje en kan je daarna lekker met je zelf gaan spelen."Zo werkt het en niet anders", famous last words.

Ik zie dat het niet goed gaat hier.
Hebben jullie niks belangrijks te doen ofzo?
Ik weet niet hoor, maar zwarte piet staat op de tocht en en jullie gaan zitten mauwen over Memory Moogs en synthesizer reparateurs.
Dit is een overduidelijk voorbeeld van verkeerde prioriteiten stellen. ;)

Ik zie dat het niet goed gaat hier.
Hebben jullie niks belangrijks te doen ofzo?
Ik weet niet hoor, maar zwarte piet staat op de tocht en en jullie gaan zitten mauwen over Memory Moogs en synthesizer reparateurs.
Dit is een overduidelijk voorbeeld van verkeerde prioriteiten stellen. ;)

Laat ik het nou es even kort en simpel voor je uitleggen, zodat jij het ook begrijpt;

1) Zwarte Piet (let op de hoofdletters, wil je?) - da's dus blijkbaar "racisme" (heb ik me laten vertellen).

2) Denken dat geld maakt macht, en macht is een instrument om gebruikt te worden, da's technisch gezien "fascisme".

3) Praten over 'n Memorymoog (één woord, let op...) - da's nou "fetisjisme".

Racisme en fascisme zijn overduidelijk erg stout en voldoende reden om in de zak mee te mogen naar Spanje. Sint houdt niet van halve maatregelen.
Met fetisjisme is overigens niets mis, geen misverstanden daarover.

Eenvoudiger kan ik het niet voor je maken. Nog vragen?

Laatst gewijzigd:
Ik vind een discussie over een Memorymoog leuk,, met of zonder Lamm en al dan niet een koopje.

Liefst met mensen die een MM hebben of ervaring hebben met een MM

Mag dat ? Of moet dat off topic gezeik er obligatoir bij ?

Mauwen over reparateurs en Memorymoogs kan ik me in vinden als reparateur en Memorymoog owner.

Ralph en anderen hun ONTOPIC mening en ervaringen afzeiken zonder verdere ONTOPIC bijdrage kan ik me niet in vinden.

Alstublieft heren,,, Het moet toch kunnen om het over Memorymoogs te hebben ????????

Voor mij althans, mag ik het geluk hebben er nog wat poly-synths naast staan te hebben die als hi-end beschouwd worden maar de MM blaast ze allemaal weg alsof het bontempi's zijn :D

Met enig overdrijven. :D

Ik denk dat het hier niet zozeer aan high end kwaliteit of gebrek daaraan ligt, maar aan klankkarakter. Op de MM kan je zachte lieve klanken maken, maar hij klinkt toch voornamelijk heel open, blazend, met onbegrensde boventonen langs alles kanten. Je andere toppoly's zijn er met een iets romiger, zachter karakter. Maar wel ook heel mooie.

Ik denk dat je met een oude Oberheim meer in de buurt komt van het MM karakter. Die buzzen ook langs alle kanten, en niet alleen die uit het pre-CEM tijdperk.

mooie term " buzzen"

Om nog even terug te komen op mijn eerdere vergelijking met de Jupiter 8, ik heb beiden niet en dat zal ook nog wel even zo blijven, maar ik blijf het een interessante discussie vinden (je moet tenslotte iets te dromen overhouden). Het gaat me dan met name om de klankverschillen, niet zozeer het oordeel welke beter is, dat mag iedereen voor zichzelf bepalen.

Ik vond een post op Gearslutz met een aardige set geluidsfragmenten van beide (5x Jupiter 8, 5x Memorymoog, in willekeurige volgorde): http://www.gearslutz.com/board/8732630-post62.html
Wellicht is de vergelijking niet helemaal eerlijk, omdat de fragmenten nogal verschillen, maar ik vond het interessant om te kijken of ik op basis van mijn verwachtingen van beide synths de fragmenten kon herkennen. Ik ben een aantal keren vol overtuiging de mist in gegaan :D

Zonder de antwoorden gelijk weg te geven sprong voor mij fragment 2 er uit, fantastische strings! Verder vond ik de Memorymoog in sommige fragmenten erg tegenvallen en in sommige fragmenten erg mooi. De Jupiter 8 fragmenten vond ik over het algemeen goed klinken.

Ik ben benieuwd hoe de ervaringsdeskundigen hier iets meer uitleg geven over hoe zij hier tegenaan kijken? Is het wellicht zo dat je op een Jupiter 8 sneller een goed klinkend resultaat hebt en dat je daar op een Memorymoog wellicht meer voor moet werken? En dat buzzen, zijn er fragmenten waarin dat duidelijk aanwezig is?

PS. Voor degenen die benieuwd zijn naar de antwoorden, kijk even in post 125 van de discussie op Gearslutz: http://www.gearslutz.com/board/elec...duction/810715-memorymoog-vs-jupiter-8-a.html

De fragmenten zijn echt wel met opzet gemaakt om het verschil tussen de 2 vaag te houden.
Het verschil is veel groter in klank dan je daaruit zou concluderen.

bv fragment 2 is preset21 maar met de filter verder open, anders zou je het direct herkennen vanwege de ladder filter. (klinkt trouwens nog beter met de filter wat meer dicht en dus wat toegevoegde moog karakter/warmte)

Is het wellicht zo dat je op een Jupiter 8 sneller een goed klinkend resultaat hebt en dat je daar op een Memorymoog wellicht meer voor moet werken?

Neen zo ervaar ik dat niet. Op de mm heb ik soms wel wat sneller wat ik wil maar voor de jp8 zitten is dan ook weer zo leuk dat het geen drol uitmaakt dat je 2 minuten langer zit te tweaken.

Beiden gebruik ik nagenoeg altijd in de manual mode, ze zijn zo gebruiks vriendelijk dan je in geen tijd hoort wat je nodig hebt of weer iets inspirerend, verrassends nieuws weet te tweaken.

het zijn beide topsynths waarbij de jp8 8 stemmig is , en toch wat stabieler en mede daardoor wat makkelijker mee te nemen.
de roland klinkt typisch roland : iets neutraler, meer hifi, de moog gromt wat meer, slagroomvet, loopt allemaal wat meer / makkelijker door elkaar heen.
de roland geeft ook binnen enkele minuten een prima resultaat, denk dat wat betreft ze elkaar niet ontlopen.

de vraag naar verschil is net zoiets als een roland synth ( sys100 (m)etc) vergelijken met een moog synth ( minimoog etc ). filters , oscilatiren , regelbereik etc, net allemaal anders.
zou gewoon voor beiden gaan

En dat buzzen, zijn er fragmenten waarin dat duidelijk aanwezig is?

Van Halen - Jump, als je het "nogal" populair wil houden. Luister niet naar de leadnoten, maar naar de basnoten van de Oberheim. Wat ik "buzzen" noem, zijn die tintelende boventonen die ook bij deze basnoten rijkelijk aanwezig zijn (tenzij je het filter natuurlijk helemaal dichtdraait). bv in de Retrosound youtube demo van de OB-Xa kan je het ook horen. En de MemoryMoog is daar ook heel goed in.

Maar is dat niet gewoon een gevolg van oversturing? In het geval van jump -> een gitaarversterker (zoals bekend verondersteld).

Er zit in Jump nog een extra sausje overheen, maar die zinderende boventonen zitten ook intrinsiek in die synths. Je hoort het ook in droge(re) opnames van bv Retrosound.

En dat geeft ze een ander karakter dan andere polysynths. Iets meer "brassy" zoals dat dan vaak omschreven wordt. Maar in hoeverre dat tot uiting komt, hangt van de gekozen patch af. Met het filter dicht merk je er niet meer erg veel van natuurlijk.

Back