Min eerste Cirklon track

Lekker bezig man! Is veel leuker he alles live ipv uren kutten met de muis. Misschien een paar leuke suggesties: misschien is het leuk om geluidjes toe te voegen die niet de hele tijd doorlopen, maar enkel aan het begin van een pattern te horen zijn. Of aan het eind whatever. En wat ook vaak tof is, is om de spanning op te bouwen door steeds kleine dingen toe te voegen, filters/decays/fx steeds verder open en dan alles in 1x weg, op 1 geluidje na. Misschien kan je er wat mee :)

Cheers!

Ja live is veel leuker
moet nog veel patterns bouwen en kopieren omdat dat soort zaken gestructureerd te kunnen doen
de 2e Cirkon track heeft bijv al 4 patterns en een lege pattern, ik mis ook een polysynth om wat chord stabjes te kunnen doen, morgen komt m'n Tempest terug dus kan ik die daar mooi voor gebruiken, ook voor de af en toe geluidjes. Komt allemaal vanzelf goed

Tempest terug? Ik dacht dat je m verkocht had en te complex vond? Maar inderdaad prima te gebruiken als poly synth, al vind ik wel dat er dan echt een delay/verb/chorus overheen moet. Bij de prophet08 is de panning van iedere voice anders waardoor het stereo klinkt, dat mist een beetje bij de tempest.

Ja, maar wat chords op ch1 en dan de overige voices op 10 voor fx en extra perc, lijkt me prima
Komt ook nog een Nord 4R aan wil nog een poly VA met iets meer bite dan de Tempest
Dan is het klaar. Net nog ff diva weer geprobeerd maar klinkt toch te trancy en schoon
Nu komt er over 2wken een verbouwing aan. Daarna maar eens kijken hoe ik alles handiger kan neerzetten voor live noodling. Live pattern based grooven vereist toch een andere opstelling dan alles in programmeren via je DAW met de synths als soundmodule. En dan een mixdown met de armen over elkaar.

Live pattern based grooven vereist toch een andere opstelling dan alles in programmeren via je DAW met de synths als soundmodule. En dan een mixdown met de armen over elkaar.

Ik dacht in het begin ook om mixdown met m'n armen over elkaar te gaan doen, maar ben uiteindelijk toch meer op een workflow uitgekomen waar ik het fijnere arrangeerwerk nog steeds in Cubase doe.
Qua bekabeling maakt dat trouwens helemaal niks uit :D

Mvg.

CoolRunning

Deze....

Ah, ik snap 'm 'al' .. Op de iPad zie je soundclouds niet in de postings staan, en ik bekijk dit forum alleen nog maar mobiel. Sorry voor de vewarring, ik zal morgen eens effe luisteren. :)

Back