Cubase 7 multitouch

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Ik heb zojuist een DELL 2413t touchscreen besteld
Als 2nd screen in Cubase zodat ik een dedicated 24" touch mixer heb
Ben benieuwd hoe dat gaat werken :D

Ben benieuwd, moet je maar ff een demo-filmpje maken mbt de fader en knoppen e.d.

Yep, eens kijken hoe dat gaat werken
Met de huidige teletubbie graphics ziet het er i.i.g. Geschikt uit filmpje volgt zeker wanneer alles draait

Ben benieuwd.. moet eigenlijk nieuwe laptop kopen.. en zag er 1tje met touchscreen.
lijkt me geinig met vst's. maar ook een beetje eh nouja.. tis nieuw.. nieuw is eng :) ik ben oud.

Ben wel benieuwd of je het een toevoeging vind..

Ik heb zojuist een DELL 2413t touchscreen besteld
Als 2nd screen in Cubase zodat ik een dedicated 24" touch mixer heb
Ben benieuwd hoe dat gaat werken :D
het dell screen ken ik niet, maar vorig jaar heb ik zo'n 24 inch iyyama touch screen gekocht voor cubase en andere muziek software. Opvallend is de techniek die daarin gebruikt werd, er zitten sensoren in de rand van het scherm die 2 punten kunnen herkennen (pinching) , echter als je software als bijvoorbeeld cubase gebruikt dan kun je 1 fader tegelijk bedienen. In feite werken die sensoren gewoon als muis cursor.

Het is overigens wel erg handig, zeker als je bijvoorbeeld omnisphere gebruikt en die boven je synth hebt staan heb je de muis niet meer nodig, dan kun je gewoon sounds on the fly wisselen tijdens het spelen. Hetzelfde geldt voor standaard software zoals pfd readers, daar kun je ook simpel de bladzijden mee omslaan door het swipen op het scherm.

Maar misschien dat die dell andere techniek gebruikt, ik kan dat scherm niet vinden om de specs even te bekijken, maar ben benieuwd of dat beter werkt nu , we zijn 1,5 jaar verder inmiddels sinds mijn scherm en de techniek staat niet stil dus zou me niet verbazen dat dit beter is.

Een filmpje waarin ik mijn touchscreen gebruik met cubase en omnisphere staat hieronder:

hij's 10 punts en afgaande op youtube demo's krijg je een beetje hezelfde idee met de mixer als de Slate Raven.
werkt die in Cubase niet 100% lekker, dan zet ik de RME mixer er full screen op :D

hij's 10 punts en afgaande op youtube demo's krijg je een beetje hezelfde idee met de mixer als de Slate Raven.
werkt die in Cubase niet 100% lekker, dan zet ik de RME mixer er full screen op :D

10 punts is wel erg fijn!, ben benieuwd naar hoe die je bevalt.
Wat ik overigens ook jammer vond is dat je ze niet echt plat onder een hoek kan leggen door de 'zware' glasplaat die dan kan breken, dat zou mooi zijn als dat ook beter is in die dell van jou.

komt volgens mij wel goed, het hoofd doel is om nadat mijn DAW aangaat ik zeg maar een mega ipad heb die werkt als frontend voor mij Alphalink, dus faders, mutes, solo's etc zonder naar de muis te grijpen of het gevoel te hebben in windows bezig te zijn
en dan gewoon met de vinger op REC drukken in in de cubase transport en laat de boel maar lopen :D

komt volgens mij wel goed, het hoofd doel is om nadat mijn DAW aangaat ik zeg maar een mega ipad heb die werkt als frontend voor mij Alphalink, dus faders, mutes, solo's etc zonder naar de muis te grijpen of het gevoel te hebben in windows bezig te zijn
en dan gewoon met de vinger op REC drukken in in de cubase transport en laat de boel maar lopen :D
klopt, dat was mijn doel toen ook, maar zover was de techniek toen nog niet :D, daarom hoop ik dat dit een stuk beter gaat werken
Het was overigens niet alleen het scherm wat die multitouch tegenhield, maar ook de touch screen implementatie van windows 7 (windows 8 was er nog niet toen). Ik heb windows 8 niet draaien in de studio nog, dus kan niet kijken of dit inmiddels beter is.

wat trouwens ook mega cool is, is dat ik een "Internal FX" heb gemaakt, ipv een external FX

ik heb nu een extenral FX gemaakt, waar via de aux send van m'n X-desk voedt naar een input in cubase, daar Valhalla 100% wett achter heb staan en deze weer uit laat komen op de return van de mixer, nu kan ik dus met de sends van m'n mixer "hardwarematig" VST's inblenden :D de wereld op z'n kop, maar het werkt wél :D

En waar laat je het scherm, Raphie ? Plat neemt hij nogal veel ruimte in, en voor je moet hij wel heel dicht bij je staan, toch?

Ik zet hem met een 5m HDMI kabel gewoon ergens op m'n 19" kasten

Maar zojuist ff getest, de toch bubble zit iets rechts naast m'n vinger ik prik dus net nog ff overal naast..... Eerst maar eens uitvinden hoe te calibreren, want zo loop ik er nog niet echt warm van

Ik heb ook al een paar jaar een touchscreen aan mn daw. Een 23 inch Acer met dezelfde techniek als het scherm van quifster. Het is niet te vergelijken met de touch ervaring van bvb een ipad of smartphone. Eerder met een tomtom, zegmaar. Daarom ben ik het ook nooit echt goed gaan gebruiken. Ergonomisch is het allemaal goed te doen ik kan mijn scherm bijna plat op mn desk leggen, of recht voor me zetten in een handomdraai. Ik ben benieuwd Raphie of dat Dell scherm qua touch ervaring in de buurt kan komen van een ipad.

Het komt in de buurt van een iPad, zeker met plugins
Maar ik merk een offset, tussen waar ik denk m'n vinger te plaatsen en waar het scherm reageert.
Nu zit alles net iets lager als waar ik tik
Ook gek is dat Cubase 6 op m'n laptop het beter doet als 7 op m'n DAW
Maar goed potentie voor beoogde gebruikservaring is er, mits ik het scherm nog wat kan tweaken én Cubase alle gestures snapt. Ook moet ik zelf ff wennen aan win8 touch t.o.v. iPad

Hoe is het nu uiteindelijk bevallen?

Werkt perfect, maar ik gebruik geen cubase meer, wel als eerste scherm zetten

Back