creamware en creative samen?

Croaton

Infected with the virus!!
ej,

ik heb gister mijn creamware Luna II binnen gekregen. ik had eerst een creamware audigy.

ik vraag me af of deze twee naast elkaar kunnen draaien. dan kan ik ook nog de in- en uitgangen van de audigy gebruiken wanneer ik deze nodig zou hebben........ of conflicteert dit met elkaar?

Origineel geplaatst door Thaizer
Heb zo ook allebei en draaien zonder problemen. Heb mijn PC wel zonder dat ACPI gedoe moeten installeren.

wat is ACPI gedoe? waar dient dat voor

waarom heb je besloten om ze beide te laten draaien?? ook voor de in- en uitgangen? conflicteren deze kaarten dus nooit, mooi. maar hoe heb je het ingesteld staan. luna als primaire kaart en creative als.........

grtz

wat is ACPI gedoe? waar dient dat voor

Meen dat dat iets te maken had met het automatisch toewijzen van interrupts. Kan me nog herinneren dat ik wat conflicten had.

waarom heb je besloten om ze beide te laten draaien??

Volgens mij zit er op de Luna geen audio aansluiting voor een evt. DVD of CD-Rom speler.

ej ik heb een probleem, dit heb ik ook al in de thread gevraag met Luna II en xp drivers, maar omdat jullie ook audigy en luna naast elkaar hebben draaien is het misschien verstandig om hier ook op mijn vraag te wijzen...

als jullie ook even in die thread willen kijken dan snappen jullie ook wat ik met het onderstaande bedoel en misschien kunnen jullie me uit de brand helpen.

ik heb dus een luna gekocht en daarbij zat de software versie 3.01 en daarbij dus ook geen xp drivers.......

dus dan moet ik ook bovenstaande stappen volgen,

maar wat bedoel je met eerst sequencer installeren? is dit gewoon het 3.01 pakket.

moet ik dus het volgende doen?

1. 3.01 installeren
2. dan 3.1a drivers
3. rebooten
4. 3.1a software installeren
5. 3.1c software installeren
6. rebooten
7. 3.1c software installen........

ik heb nu het volgende gedaan namelijk:
3.01 geinstalleer
3.1 c drivers
reboot
en meer niet....

ik heb wel geluid uit Luna maar systeem loopt niet stabiel

hopelijk kunnen jullie me hier wat meer over vertellen zodat mun systeem stabiel wordt en ik weer volop aan de slag kan.........

greetz en alvast bedankt

Martin

@ croaton,

lees ff mijn antwoord in die andere thread waar je dezelfde vraag gesteld heb.

kom nou , je gaat een Creative Sounfblaster toch niet combineren met een Luna ? :stupid

Als je ze aan elkaar koppelt, krijg je de raarste dingen, lees problemen.

Stel, je sluit ze aan elkaar via SP/DIF, dan moet je de ene kaart aan de andere sync-en.
Dan zou je bijv de dig. output van de SB in de Luna willen invoeren, dan moet je de Luna op Slave zetten, zodat ie synchroon loopt. Nou dat wordt lachen, het 48Khz signaal van de SB is nou niet de meest stabiele, met als direct gevolg een digitaal signaal wat nogal vaak z'n synchronisatie mist, lees: hij mist samples, die ingevuld worden door duidelijk hoorbare clicks. Je zal hierdoor nooit en te nimmer sample accuraat kunnen werken.

Andersom of evt via analoog ? Dan ga je de hoge kwaliteit van de Luna flink lopen verzieken met de veel slechtere A/D D/A converters van de SB.

I rest my case.
Gewoon wat goed bedoeld advies.

Ronald

hierboven lees ik anders dat deze 2 probleemloos naast elkaar kunnen draaien. ik wil ze niet direct koppelen ik wil ze alleen beide in mun systeem hebben hangen zodat ik de midiaansluiting van mijn audigy kan blijven gebruiken en zodat ik muziek van cdrom kan blijven gebruiken. zitten hier dan problemen aan? samplebewerking zal alleen via de luna plaatsvinden.........

Origineel geplaatst door Croaton
hierboven lees ik anders dat deze 2 probleemloos naast elkaar kunnen draaien. ik wil ze niet direct koppelen ik wil ze alleen beide in mun systeem hebben hangen zodat ik de midiaansluiting van mijn audigy kan blijven gebruiken en zodat ik muziek van cdrom kan blijven gebruiken. zitten hier dan problemen aan? samplebewerking zal alleen via de luna plaatsvinden.........

Zolang je ze niet koppelt is er weinig aan de hand, zolang ze maar geen IRQs delen.

Ga je dan de ASIO driver voor de Luna of SB gebruiken ?

Als je meer MIDI poorten wilt, is het misschien ook een idee om eens te kijken naar een kleine USB midi interface van Steinberg, Emagic of MOTU. dan weet je zeker dat je een goede interface hebt.
De Creative MIDI poorten zijn heel slecht wat betreft het versturen / ontvangen van grote hoeveelheden sys-ex.

Sorry dat lijkt dat ik de creative producten afkraak (eigenlijk doe k dat ook wel een beetje), maar die vallen voor mij onder de categorie inferieur. Ik zal nu verder alles en iedereen maar in z'n waarde laten, want aan de andere kant, als je er zelf wel goede ervaringen mee hebt, kan ik moeilijk zeggen dat je die niet mag/moet gebruiken.

Ik spreek alleen maar uit eigen ervaring.

groet
RonaLd

ik heb ook geen super ervaringen, anders kocht ik geen luna.........

ik heb ook zitten twijfelen om ze er beide in telaten......... en nu nog..........

dan kan ik beter, creative te koop zetten en kijken voor usb midi interface........

hoe doe jij dat dan met muziek van bv cdrom, cdrom zit op geluidskaart aangesloten en dat kan bij luna niet.......

weet je nog andere plekken waar software te downen is van creative. dus de drivers.......

Het werkt FORMIDABEL!!!

:halleluja

Digitaal is digitaal en zolang er geen conversie in de SB plaatsvindt is er geen enkel probleem :kont:

Origineel geplaatst door Thaizer
Tja dat was dus de reden dat ik XP er opnieuw heb opgezet. Had dus IRQ probs.

Dan gaat XP opnieuw installeren je niet helpen of je moet met softwarematige ACPI interupts werken :r

Origineel geplaatst door Sander W
Ik gebruik het Midi gedeelte en het digitale gedeelte :peukie:

en gebruik je een externe mengtafel of de mengtafel van creamware? staat de SB dan ook in een project weergegeven als input/output?? merk je geen verschillen tussen poorten van creamware en SB?

Yep staat op een digitale mengtafel van Roland de VM7200 en de Output van de creative is gelijk aan die van de Creamware digitaal is digitaal 8)

Origineel geplaatst door Sander W
en de Output van de creative is gelijk aan die van de Creamware digitaal is digitaal 8)

Ben ik het dus echt niet niet mee eens.

Ik weet zeker dat ze kwalitatief niet overeen komen. Het crystal van de SB werkt op fixed 48kHz en is veel minder nauwkeurig dan die van de CW kaart. Als je de CW kaart ook klokt op 48kHz, heb je nog de minste kans op kliks, spikes en ander storingen.
Het kan alleen heel goed zijn dat je dat met een gemiddelde monitor niet hoort, maar gelijk zijn ze zeker niet.

En als je met 48kHz werkt, is je datastroom en dus ook de bestands afmeting groter. Daarbij komt ook nog dat zodra je het op CD wilt branden, moet je het weer downsamplen naar 44.1 kHz, met als gevolg dat je weer wat kwaliteit verliest.

Ik weet niet of ik dit kwaliteits verlies op mijn systeem kan horen, maar in theorie klopt het.

groet,
Ronald

Back