AD Envelope generator

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
deze wel......:D

( ik had een foutje gemaakt, was al laat....)
attachment.php

ow, en neem voor de led een hihg efficiency led, anders zie je niets...

en er staat 2xbc547, dat moet nuturluk 1x zijn....

en voor de fet kan je iedere 250mA N channel mosfet nemen...

en de 12n C kan je ook weglaten....
:mega:

Mod, kan je het eerste schema weghalen?
dat is nogal verwarrend...

Attachments

• ad generator.jpg
    ad generator.jpg
    30,9 KB · Bekeken: 86
Laatst gewijzigd:
waaschijnlijk dezelfde reden waarom sommige mensen niet genoeg hebben aan een ahddslrl generator.......:D

ik zelf heb hem ontworpen voor een buchla 212 module, het originele schema is er niet.

:koffie:

als de S schakelaar niet gesloten is, dan heb je attack / decay, en als de S schakelaar gesloten is dan heb je een A /S/R envelope....:okdan:

en als de repeat schakelaar gesloten is dan hebbie een soort van lfo, met instelbare up en down flanken....ยด

Vraag ik me al een tijdje af, wanneer / waarom gebruik je een AD envelope?

Een AD envelope gebruik je als een ADSR envelope te veel van het goede is. Ik kan geen toetsen spelen en heb weinig gate-producerende modules, hetgeen betekent dat de hele sustain afdeling weinig nut heeft in mijn setup. Zonder sustain is decay een beetje lulkoek. In de ruimte waar normaal een ADSR zit kun je 2 ADs kwijt dus daarom.

Snappie?

voor vibrato te laten inkomen bv
delay vooraf zou dat nog handiger maken, zoals bv bij de ms20

12K is wel een beetje veel voor een LEDje, als je wat minder neemt kan er ook een gewone LED in, en waarom een Fet ipv een NPN torretje?

een npn torretje heeft een bepaalde spanning naar de basis toe, en dat willen we hier natuurlijk niet, dan werkt het ding niet goed.

je kan ipv de fet wel een 07x nemen, maar dan heb je ook een negatieve spannig nodig.

:koffie:

Je heb idd wel 0,6V drempelspanning, weet niet wat er nu uitkomt, mischien kan je het compenseren in aansturing van je tor, negatief heb je niet nodig hoor.

maar da tis helemaal niet erg, 0.6 volt drempel

hij gaat nu tot een volt of 10, lijkt mij redelijk voldoende.

en dat je voor deze geen negatieve spanning nodig hebt, da wist ik al...:D

ik bedoelde als je er een 07x opamp achte hang, dan heb je een negatieve spanning nodig.

nee hoor, een transistor ipv. de fet gaat niet goed werken.

dit vanwege de spanningssval over de basis/collector.

wat wel beter werkt en een darlington, maar een fet werkt toch echt het beste,
je kan de fet voor wat meer sjeu aan de uitgang wel door een emittervolger laten volgen, maar dan krijg je wel een extra spanningsval van 0,6 volt.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back