Hardware met eigen sequencer synce in ableton

bjonson

Ouwe rot
Hey,

Ik heb sinds zondag een TR-707 een drumbak met eigen sequencer maar waarom krijg ik deze niet gesynced?

al me ander hardware word gesequenced van uit ableton maar van deze drumbak wil ik graag ze eigen sequencer gebruiken.

Iemand een idee?

Zou het ermee te maken kunnen hebben dat de 707 din sync aangeslingerd wil worden en Ableton wel midi sync maar geen din sync uitstuurt? In dat geval heb je iets als een Doepfer msy2 nodig. Een midi sync ynterface dus...

Thanks ik heb hem ook op synce mode S-n staan maar hij blijft er naast lopen.

Zou dit dan op te lossen wezen met de doepfer msy2 wat dod563 zegt ?

Of mensen nog ander idee om hem wel strak mee te kunnen laten lopen.

Probeer eens een external instrument te laden. daarin kun je de timing aanpassen dacht ik.

Loopt hij achter, of loopt hij sloppy? Als die niet strak loopt dan heb je bijv een Sync Gen of andere clock generator nodig. Bijna iedereen die outboard synced aan een daw komt uiteindelijk op zo'n oplossing uit voor echt strakke timing
Alternatief is om vanuit ableton te sequencen dan heb je dit probleem niet

Hij loopt niet strak met ableton mee, ik gebruik hem idd al in een external instruments daar kun je dat met je latency kloten maar dan krijg ik hem niet strak.

Ik zou wel wat meer willen weten over een sync gen of ander clock generator, heb hier nog geen ervaring mee.

Om hem thuis te sequence met ableton is geen probleem. Ben ik ook wel van plan om dat te doen, vraag me alleen af of de groove van de tr 707 blijf of daar door juist verloren gaat?

Nee, de groove blijft, lees je maar eens in over de litmus test daarna is alles duidelijk

Deze??

The act of covertly sniffing a finger that has been inserted into a woman's vagina while making out for the purpose of determining if it is safe to proceed to oral sex.

Ik begrijp hem niet...

een 707 heeft toevallig FSK tape sync, dus kan je gratis syncen via de Sync Unit AC plug-in ipv te investeren in een duur product dat je niet echt nodig hebt.

het is nog niet eens duidelijk of het probleem daadwerkelijk aan een slechte clock ligt en mensen roepen al dat de topicstarter een overpriced product van 680,00 € nodig heeft.. Als het probleem echt zo duidelijk is vraag ik me af hoe mensen het deden voor het bestaan van een Sync Gen

een 707 heeft toevallig FSK tape sync, dus kan je gratis syncen via de Sync Unit AC plug-in ipv te investeren in een duur product dat je niet echt nodig hebt.

het is nog niet eens duidelijk of het probleem daadwerkelijk aan een slechte clock ligt en mensen roepen al dat de topicstarter een overpriced product van 680,00 € nodig heeft.. Als het probleem echt zo duidelijk is vraag ik me af hoe mensen het deden voor het bestaan van een Sync Gen

helemaal mee eens.

zou dit niet gewoon een geval zijn van het feit dat de audio gedelayed wordt maar de midi clock niet? Dat is vrij standaard namelijk en dat kun je fixen door de audio stream van de 707 te delayen in het audio spoor wat je in ableton gebruikt (dus extra) met de latency waarde van je huidige audiostream delay.

In ableton live 9 zit daar een test voor in om een external device te syncen met je vst's en audio streams waar je de waarden kan aanpassen. Geen idee of dat in eerdere versies ook al zat aangezien ik ableton nog maar sinds kort gebruik

Het gaat om jitter in de clock, niet om de offset, maar goed, test het maar
De clock uit van ableton (en meeste andere daws) zwabbert....

Je kan ook nog een Silent way module kopen en dan heb je midi klok via audio.....

Het gaat om jitter in de clock, niet om de offset, maar goed, test het maar
De clock uit van ableton (en meeste andere daws) zwabbert....

dat zeg jij,
de topic starter houdt het op een vage omschrijving:
Hij loopt niet strak met ableton mee
ik heb hem ook op synce mode S-n staan maar hij blijft er naast lopen.

Nu weet ik dat de clock van de meeste DAWs (ook afhankelijk van je interfaces!) niet zo denderend is in sommige gevallen (hé, anders zou ik nooit geen Sync Unit software geschreven hebben om dit voor mezelf in orde te krijgen), toch zou dit voor een gewone 707 te laten meelopen niet zo erg mogen zijn.. Zoals ik zeg, miljoenen mensen doen dit zonder dat ze er echt problemen mee hebben en niet anders kunnen dan bijna 800 euro uit te geven aan bovengemeld product, het is eerder in specifieke gevallen dat de problemen duidelijker worden (dinsync converters, machines met een hoge nootresolutie).. verre van een 707 dus

Back