Dance Valley 2003

Origineel geplaatst door Mostatic
Ik zie geen posers, trouwens slecht woord. Strike a pose :)

Leuke dames 8~

[Frank Govers]
Dat is precíes wat ik bedoel... Ik zeg het al járen
[/Frank Govers]

-C-

Origineel geplaatst door olafmol
ik snap dus ook niet zo goed wat je precies zo irritant vindt?

Olaf

Olaf, wat ik irritant vind is de houding die hier regelmatig geventileerd wordt over "succesvolle" mensen.
Alsof de enige reden dat ze muziekmaken geld verdienen is, alleen omdat wat ze doen nu eenmaal meer aftrek
vind bij de massa als het geluid van een copulerende aardbei op een tibetaanse gebedstrommel met een
zelfgemaakte beat uit bamboewortelgeluiden uit zuid-oost timor in 33/8e maatvoering.

Het gebrek aan wederzijds respect irriteert me gewoon! Da's alles.

Iedereen doet waar 'ie in gelooft, en zolang je daar geen andere mensen mee schaadt vind ik dat wat respect waard.

In alle dansmuziek zitten dezelfde onderdeeltjes, loeppies, soundjes, drums, you name it. Is een andere klank of loop
nou echt een meerderwaardigheidsgevoel waard? Kan iemand het voor zichzelf echt rechtvaardigen zich een beter mens te voelen omdat 'ie een andere smaak heeft? Geeft dat je dan automatisch het recht op een andere muzikant neer te kijken, ik weet het niet, denk zelf van niet.

Dit is trouwens voor alle duidelijkheid niet aan jou persoonlijk gericht,
maar aan allen die hier soms erg snel met hun mening klaar staan.
(Volgens mij ben jij juist niet zo, ik weet ook niet zo goed waarom uitgerekend jij reageert,
mijn posts waren niet aan of tegen jou gericht in ieder geval.)

Ik pleit denk ik voor een beetje respect naar iedereen die muziek consumeert en produceert.

Origineel geplaatst door Beepr
Ik pleit denk ik voor een beetje respect naar iedereen die muziek consumeert en produceert.

dat is denk ik een beetje mijn issue..volgens mij wordt er op DV geen muziek geconsumeerd..muziek is ergens op nummertje 19 terecht gekomen, bijzaak dus.....

maarre..volgens mij zijn alle standpunten wel voorbij gekomen....ieder z'n ding....wel mooi dat we er gewoon over kunnen discussieren..

Re: Re: Re: lifestyle?!

Re: Re: Re: lifestyle?!

Origineel geplaatst door shortwave
Olaf, met alle respect, maar je haalt me wel een beetje het bloed onder de nagels vandaan met dit soort uitspraken. Van iemand die zich oud, zuur en blasé noemt mag je beter verwachten. Dat een puberale patat-generatie zoals Silvercloud dat noemt, een beetje loopt te schoppen tegen alles wat commercieel is, omdat ze denken alles al te weten en te kennen... so be it! Ik heb ook de dance-scene meegemaakt vanaf het prille begin met illegale acid-feestjes etc. Nou en? Leuk om over te vertellen, maar daar ga ik niet mijn status aan afmeten!

Maar geef nou ff toe: wat is er nou leuker een nummer te maken waarvan je merkt dat mensen er vanuit hun dak gaan? Dat geeft mij in ieder geval een kick, ookal heb ik er verder nooit ene cent mee verdiend. En dat mensen staan te hupsen en te springen... dat is hun manier om van die muziek te genieten. Laat ze lekker. En geloof me: het grootste deel van de DV-bezoekers heeft genoten van het evenement. Ik houd niet zo van massale dingen, maar dit was zo opgezet, dat iedereen zijn ding kon doen. En dat beviel mij allerzins prima.

Conclusie: en dat is hier al vaker gezegd, ieder zijn ding! En kap met die afgunst en met dat gezeik (dat even niet persoonlijk, Olaf.. :) )

ik begrijp wat je zegt....mijn punt is meer dat het op dingen als DV voor mijn gevoel niet (of voor een erg klein deel) om de muziek gaat.... dat heeft nix met afgunst te maken, ik zeg gewoon dat het niet mijn ding is, dat ik er negatieve associaties bij krijg als ik het zo zie...dat heb ik net zo hard bij de loveparade, innercity en tekkkno feesten waar iedereen onder het genot van weetikhoeveel dope 36 uur lang op een drilboor meetrilt ;)

als iemand zegt dat ie Tiesto een commerciele pik vindt die crap-muzak draait, dan hoeft dat toch niet gelijk afgunst te zijn? vraag een ID&T trance-head op zo'n wit of zwart feest wat ie van kid606 of plaid ofzo vindt, kans is groot dat ie het niet kent, maar als, dat het als pretentieuse intellectuele bulshit muziek wordt afgeschilderd (wat ik ook zo vindt bij kid606 haha), maar betekent dat dan dat dat afgunst is omdat die gasten ergens op een of ander festival staan op te treden? lijkt me niet.... ok er wordt in Nederland snel en veel gezeken als je succes hebt, maar er wordt ook net zo hard gezeken als je je eigen mening duidelijk durft te geven...dan ben je weer een zeikerd..en zo gaan we verder ;)

Olaf

Re: Re: Re: Re: lifestyle?!

Re: Re: Re: Re: lifestyle?!

ik begrijp wat je zegt....mijn punt is meer dat het op dingen als DV voor mijn gevoel niet (of voor een erg klein deel) om de muziek gaat.... dat heeft nix met afgunst te maken, ik zeg gewoon dat het niet mijn ding is, dat ik er negatieve associaties bij krijg als ik het zo zie...dat heb ik net zo hard bij de loveparade, innercity en tekkkno feesten waar iedereen onder het genot van weetikhoeveel dope 36 uur lang op een drilboor meetrilt ;)

als iemand zegt dat ie Tiesto een commerciele pik vindt die crap-muzak draait, dan hoeft dat toch niet gelijk afgunst te zijn? vraag een ID&T trance-head op zo'n wit of zwart feest wat ie van kid606 of plaid ofzo vindt, kans is groot dat ie het niet kent, maar als, dat het als pretentieuse intellectuele bulshit muziek wordt afgeschilderd (wat ik ook zo vindt bij kid606 haha), maar betekent dat dan dat dat afgunst is omdat die gasten ergens op een of ander festival staan op te treden? lijkt me niet.... ok er wordt in Nederland snel en veel gezeken als je succes hebt, maar er wordt ook net zo hard gezeken als je je eigen mening duidelijk durft te geven...dan ben je weer een zeikerd..en zo gaan we verder ;)

Olaf

idd

and now something completely diffrent!!

http://home.comcast.net/~bernhard36/honda-ad.html

:)

Re: lifestyle?!

Re: lifestyle?!

dat heeft nix met afgunst te maken, ik zeg gewoon dat het niet mijn ding is, dat ik er negatieve associaties bij krijg als ik het zo zie...

Dat dacht ik ook wel, Olaf: geen afgunst, maar wel afgrijzen, in jouw optiek. (Hoewel, als je jouw posts niet goed leest, je ze per ongeluk wel als ordinaire afgunst kunt interpreteren.)

Ben het alleen helemaal niet me je eens! Maar dat is nu wel duidelijk denk ik. Anders begin ik in herhaling te vallen ;)

We kunnen ook een nieuwe topic maken met;

Waar liggen joow ROOTS?

misschien is dat iets. :eureka:

wat een topic weer :D

- voor sommige mensen is dance een lifestyle
- veel mensen vinden het leuk om zich leuk uit te dossen, vind ik een wezenlijk onderdeel van de dancecultuur...is altijd zo geweest en heeft alles te maken met het hedonistische karakter van deze muziekstroming. en als iemand er extravagant uitziet betekent het niet dat hij niet net zoveel van de muziek kan genieten.
- muziek maken is cool.
- muziek maken en heel veel mensen daar blij mee maken is cool.
- muziek maken, heel veel mensen daar blij mee maken en daar vies rijk van worden is cool.
- enz.

ja precies, ik voel me ook een stuk blijer en unieker als ik dr als een idioot uitgedost over de dansvloer aan het bunnyhoppen ben.

:D:D:D:D:D

Maar goed. Heeft iemand al bootlegs in mp3 gespot van dance valley? Een paar livesets ofzo?
Want ik ben wel benieuwd!

Volgend jaar wil ik ook naar dance valley!

-C-

Nature One

Nature One

Origineel geplaatst door dione
Ach ja....Nature One was :

1) Groter
2) Goedkoper ( zowel entree als drinken )
3) 2 nachten

Maar werd niet zo gehyped als Dance Valley...

Nature One was inderdaad gaaf, steengoede techno en een geweldig terrein. Enige minpunt was dat er op de camping teveel mensen meer drugs gebruikten dan in hun geval goed voor ze was... Ik ben intussen wel wat gewend, maar er waren hier veel mensen waar ik toch met een boogje omheen liep.

De Tresor Tunnel op Nature One deed mijn schedel wederom ratelen! Wow! En Anthony Rother live was ook te gek! Wel een suffe vent. Stond daar stokstijf en zei aan het eind van de set alleen "Danke Schön!".
Adam Beyer daarna draaide alleen meteen VEEL te snel en hard waardoor ie meteen aan het dak zat. Beetje jammer.
Oja, het podium helemaal achteraan op de berg draaide gemene London Broken beat / Garage en 2 Step kneiters! Dat wil ik vaker zien op een festival! Alleen het veld was een beetje hobbelig...brak zowat mijn enkel terwijl ik los ging.

Als elke f#cking vierkante meter gebruikt wordt om te exploiteren (zeg geld te verdienen) dan kun je over het algemeen stellen dat het niet meer om de muziek gaat. Die insteek is zeer fout...

- Entree is veeeel geld.+
- WC zijn erg duur (awakenings is dat gewoon gratis, kan dus wel). ++
- Alles is gesponsord (daar verdienen ze ook nog eens aan) +++
- Eten en drinken is ASO duur. ++++

Het draait UDC maar om 1 ding.. dat is geld verdienen. +++++ Maar het zal vast gezellig zijn geweest.

:duivels:

Origineel geplaatst door spriet2000
Als elke f#cking vierkante meter gebruikt wordt om te exploiteren (zeg geld te verdienen) dan kun je over het algemeen stellen dat het niet meer om de muziek gaat. Die insteek is zeer fout...

- Entree is veeeel geld.+
- WC zijn erg duur (awakenings is dat gewoon gratis, kan dus wel). ++
- Alles is gesponsord (daar verdienen ze ook nog eens aan) +++
- Eten en drinken is ASO duur. ++++

Het draait UDC maar om 1 ding.. dat is geld verdienen. +++++ Maar het zal vast gezellig zijn geweest.

All true, maar het was idd. harstikke gezellig. En er was ruimte zat om ook gewoon languit in het gras te liggen. 8)

En waarom moet het persé alleen maar om de muziek draaien? Wat als het gewoon een groot evenement is met meer dan muziek alleen? En ja, het eten en drinken is aso-duur. Dat zou anders kunnen. Maar bedenk ook dat een deel van de schuld daarvoor ligt bij de hoge heren die ons zonnodig met die plEuro moesten opzadelen....

dusssss.....

En ja, het eten en drinken is aso-duur. Dat zou anders kunnen. Maar bedenk ook dat een deel van de schuld daarvoor ligt bij de hoge heren die ons zonnodig met die plEuro moesten opzadelen....

dusssss.....

aaaaaargh! je bent toch niet echt zo naief?

Nee hoor. UDC zou met met hetzelde gemak 10 gulden voor een biertje vragen zoals ze nu 4 euro vragen. Daar kunnen ze in Den Haag niets aan doen.

ah...ik miste het cynisme geloof ik ff ;)

Re: Re: lifestyle?!

Re: Re: lifestyle?!

vroegah (jaja daar gaan we) was het echt de muziek *zelf* (ok ok ook wel wat drugs voor veel mensen) die je uit je dak liet gaan, en je echt dwong om te dansen..de producers en DJ's waren veelal anoniem, dus de muziek zelf moest het echt doen..nu is het precies andersom...en dat vind ik best wel zonde....maargoed, zoals idd gezegd: oud nieuws..

Olaf

Idd terug naar die tijd, dat hele DJ gedoe van tegenwoordig snap ik niks van. Maar goed die lachen zich rot natuurlijk, geef ze geen ongelijk.

Maareh, JXL, met mengpaneel en MS-20 waar ie met de ellebogen naar voren aan wat knopjes draait, terwijl je helmaal het effect daarvan niet hoort -> staat ook niet op het bandje wat ie afdraaide, dat kan echt niet hoor. En daarna zegt de MTV gast dat het hardstikke live was :confused: Hij lacht zich ook rot waarschijnlijk :D

O, daar was al eens een discussie over geweest :P

Ja ik ben ook een 30er die blabla alles vanaf het begin heeft gezien blabla, maar een hitje scoren lijkt me wel wat :D

Back