Leuke discussie weer. Hij is al vaker soortgelijk gevoerd in de diverse draden over oa
Tiesto en Junkie XL. Het is eigenlijk allemaal terug te voeren op de evolutie
van de dingen in ons bestaan.
Muziekstromingen zijn vaak eerst Underground, dat eigenlijk niet meer en minder
is dan dat de muziek vaak nieuw is, baanbrekend en door niet veel mensen gewaardeerd
wordt. Ik maak even de sprong naar de huidige dance scene (cultuur zo u wilt).
Deze is ooit in NL begonnen met de welbekende illegale house feestjes in loodsen
kraak panden etc etc. De mensen die daarin actief waren zagen steeds meer mensen
op hun muziek en feestjes afkomen en konden zo ineens hun geld verdienen in deze
nieuwe scene. Zoals zo vaak gebeurt wordt de muziek populair bij steeds meer mensen en
zodoende is er steeds meer ruimte om een berg geld te verdienen.
En bij scenes horen nu eenmaal zaken als "een lifestyle" etc etc.
Nu zijn we dus in een tijdperk beland waar 40000 mensen rustig een smak geld neertellen
voor feesten als sensation, dancevalley, awakenings etc etc.
En tuurlijk zit er tegenwoordig achter al deze feesten een gigantisch commercieel belang,
en is de muziek allang niet baanbrekend meer etc etc.
Is dat verkeerd? hebben de artiesten zich afgekeerd van de underground?
Nee, zij doen gewoon hun ding en doen dit zo goed dat ze er nu bakken met geld mee
kunnen verdienen. Ik zou ook graag eens een paar plaatjes draaien voor pak em beet
40000 mensen en daar een evenzoveel aantal euro's mee verdienen.
Geld verdienen en bekend worden is in de muziek wereld vaak een synoniem voor verraad aan
de underground en je roots. Dat heb ik nooit begrepen.
Het is het soort van vroeger was alles beter verhaal, wist je nog dat we met zijn 10 en
naar Dj "vul hier een naam in" stonden te kijken.
Nu sta je hetzelfde te doen met 39990 mensen en dan is het ineens niet goed. Dan is de betreffende
dj een sell out en is alles wat ie doet ineens bagger. Alleen het waarom wordt mij nooit duidelijk.
Ik zou maar wat graag over 10% van het talent beschikken dat deze bekende dj's/producers hebben.
(onder wie ook een steeds groter aantal mede-forumleden)
Wie weet maak ik dan ooit eens iets af, en wie weet vindt iemand het dan goed genoeg om het
op vinyl te zetten. En wie weet mag ik dan ook eens een plaatje opzetten op een groot feest.
En verkoopt mijn plaatje als een gek.
Ok zonnesteek opgelopen idd. Dit is waarschijnlijk allemaal al eens gezegd, maar toch heb
ik mijn bijdrage nog even geleverd.
Tiesto en Junkie XL. Het is eigenlijk allemaal terug te voeren op de evolutie
van de dingen in ons bestaan.
Muziekstromingen zijn vaak eerst Underground, dat eigenlijk niet meer en minder
is dan dat de muziek vaak nieuw is, baanbrekend en door niet veel mensen gewaardeerd
wordt. Ik maak even de sprong naar de huidige dance scene (cultuur zo u wilt).
Deze is ooit in NL begonnen met de welbekende illegale house feestjes in loodsen
kraak panden etc etc. De mensen die daarin actief waren zagen steeds meer mensen
op hun muziek en feestjes afkomen en konden zo ineens hun geld verdienen in deze
nieuwe scene. Zoals zo vaak gebeurt wordt de muziek populair bij steeds meer mensen en
zodoende is er steeds meer ruimte om een berg geld te verdienen.
En bij scenes horen nu eenmaal zaken als "een lifestyle" etc etc.
Nu zijn we dus in een tijdperk beland waar 40000 mensen rustig een smak geld neertellen
voor feesten als sensation, dancevalley, awakenings etc etc.
En tuurlijk zit er tegenwoordig achter al deze feesten een gigantisch commercieel belang,
en is de muziek allang niet baanbrekend meer etc etc.
Is dat verkeerd? hebben de artiesten zich afgekeerd van de underground?
Nee, zij doen gewoon hun ding en doen dit zo goed dat ze er nu bakken met geld mee
kunnen verdienen. Ik zou ook graag eens een paar plaatjes draaien voor pak em beet
40000 mensen en daar een evenzoveel aantal euro's mee verdienen.
Geld verdienen en bekend worden is in de muziek wereld vaak een synoniem voor verraad aan
de underground en je roots. Dat heb ik nooit begrepen.
Het is het soort van vroeger was alles beter verhaal, wist je nog dat we met zijn 10 en
naar Dj "vul hier een naam in" stonden te kijken.
Nu sta je hetzelfde te doen met 39990 mensen en dan is het ineens niet goed. Dan is de betreffende
dj een sell out en is alles wat ie doet ineens bagger. Alleen het waarom wordt mij nooit duidelijk.
Ik zou maar wat graag over 10% van het talent beschikken dat deze bekende dj's/producers hebben.
(onder wie ook een steeds groter aantal mede-forumleden)
Wie weet maak ik dan ooit eens iets af, en wie weet vindt iemand het dan goed genoeg om het
op vinyl te zetten. En wie weet mag ik dan ook eens een plaatje opzetten op een groot feest.
En verkoopt mijn plaatje als een gek.
Ok zonnesteek opgelopen idd. Dit is waarschijnlijk allemaal al eens gezegd, maar toch heb
ik mijn bijdrage nog even geleverd.

), ringtones etc...etc... Wat denk je wat het aan geld tijd en moeite kost om bij te blijven met trends??? Bloed zweet en tranen!
Jah..... maar das cultuur hè?!
@ RelaxZomaniaQ
(al mag dat niet van de ggd)