Welke distortion voor TB303

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Zit te kijken voor een big muff Pi o.i.d. Een simpel pedaaltje wat je lekker achter de TB kan zetten, welke is hiervoor het meest geschikt zonder het wegvallen van laag, ik,hou van een wat rijkere distortion, niet te dun blikkering / krijserig

Je kan bijna elke distortion wel lekker laten klinken als je er een filter voor gooit. Cutoff ergens rond half, beetje spelen met de resonance tot hij naar smaakt klinkt terwijl de distortion er al achter hangt. Eventueel nog een lfo met kleine diepte op de resonance voor een lekkere continue evolving lijntje die meer en minder gaat snerpen. Kan ik uren mee knooien op mijn 101.

Ja, maar ik merk dat ik vaak in line, of via insert met eigen wett/dry toch mooier vind als over he send/return van een tafel, de Timeline klinkt bij mij bijv ook lekkerder achter één synth in line, dan over de send/return met de TL op 100% wett

ik vind de 104+ véél te stil… tov 'bypassed'
Had liever een rat gehad denk ik. Maar 't zit enkel tss de oren waarschijnlijk. Benieuwd of bambam zijn speeltje al heeft

Mocht iemand z'n 104+ willen ruilen tegen een Mooer ProCo Rat / Turbo Rat clone dan houd ik mij aanbevolen :)

Back