Poly61 keys

Mathieu

Ingeburgerd
Hoi,

ik heb een kapotte poly61 gekocht, en na enig sleutelen werkte deze terug (lekende batterij vervangen, geneutraliseerd met soda, gebied errond voorzien van wat nieuwe componenten)
maar, zoals ik al op internet vond, doet mijn keyboard het niet meer goed. de conductieve pads geven niet meer door, ook na het kuisen ervan.

nu las ik ergens dat je zo'n conductief materiaal zou kunnen kopen (en ze dus zou kunnen repareren door dat erop te kleven), maar die website bestond niet meer.

enige tips waar ik iets zou kunnen vinden / hoe ik mijn keyboard terug perfect zou kunnen laten werken?

bedankt!

Mathieu

hoe heb je de pads dan schoongemaakt?

:koffie:

op de printplaat ben ik eens over gegaan met alcohol waar toch leek een film van vuil af te komen. de pads zelf heb ik afgekrabt, ik durfde geen alcohol oid gebruiken daar ze van redelijk dun rubber gemaakt zijn.
het zijn de pads die niet goed werken, want als ik er eentje met alcohol kuistte en ik duwde die aan dan werkte ie wel, maar bleef mn noot hangen, maw, het conductief materiaal kwam los.

Mathieu: heb er ook last van met m'n Poly-61 en ik heb wel alcohol gebruikt voor de pads. Je zou er eventueel een midi-kitje in kunnen zetten.

Wat bij mij goed werkte voor zowel Roland als Korg:

een combinatie van wattenstaafjes met alcohol, en als het daarmee niet proper is: een gom. Niet blijven gommen, gewoon een paar keer.

Mijn Polysix had een paar slechte toetsen, na dit te doen werkt hij een jaar later nog terwijl er niet zo vaak op gespeeld wordt.

Bij die van mij had iemand het met (waarschijnlijk) schuurpapier gedaan. :stupid
Mike Philco heeft dit weer goed gekregen.

Back