Tot hier en niet verder [Feedback Gevraagd]

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Waarde luisteraar,

Ik ben weer een beetje met de Rhodes aan het stoeien geweest met als resultaat een trage track (65,5 of 131 bpm zo u wilt) met de vocals van Romy Harmony (je verzint het niet...). Het is voor mij de eerste keer dat ze voorbij komt, maar ik ben op zich wel tevreden met haar stem. De klarinet is ingespeeld door Slap Johnson die u wel eens eerder op de saxofoon voorbij hebt mogen horen komen.

Feedback wordt op prijs gesteld.

Mijn dank en weesch gegroet.

uiterst professioneel geluid.. alles goed afgemixed.. goeie geluiden, nice flow.. maar behalve dat einde staat me niet aan, veel te abrupt. Succes ermee Bob ;)

uiterst professioneel geluid.. alles goed afgemixed.. goeie geluiden, nice flow.. maar behalve dat einde staat me niet aan, veel te abrupt. Succes ermee Bob ;)

Dank waarde Jan! Mooie complimenten. Alle theorie over mixen ten spijt, ga ik toch het liefst af op mijn gehoord.

En tja, dat einde... Ik wist het ook niet helemaal zeker hoor. Morgen nog eens een poging wagen.

Misschien kun je tijdens de klarinet teruggaan naar de beginbeat? dan word opeens de klarinet opgezweepd, en misschien ook eindigen met de klarinet.

Dank voor je tips Geewee. Heel toevallig kreeg ik van iemand anders ook een vergelijkbaar advies. Daar zal dus zeker iets inzitten :okdan:. Ik heb nog een seconde of 30 aan klarinet liggen, dus dat moet wel gaan lukken.

Sorry Bob, ik bedoel Muh Eiped :) Nou ik heb het gevonden hoor op de PC.

Ik vind de intro tot 1:30 echt PRACHTIG, met die zwevende akkoorden en bas, helemaal mijn smaak!! Mag van mij in de uitro nog eens terug komen, staat nu haast een beetje los van de rest van de track.

Het knip- en plakwerk met de vocals kan me wat minder bekoren (deep-deep, dream-dream, one-one) Doet me een beetje denken aan die jaren '80 synthipop hitjes Tay, tay, tay, we are never gonne be respectable van onze muzikale genieen Mel & Kim ;)

De snare slaat naar mijn smaak een tikje op hol tussen 1:15 en 1:30

Prachtige klarinet solo

Het einde stoort mij geheel niet :)

Goeie mix ook!

Tot zover uw verslaggever uit Twenteland...

Sorry Bob, ik bedoel Muh Eiped :) Nou ik heb het gevonden hoor op de PC.

Ik vind de intro tot 1:30 echt PRACHTIG, met die zwevende akkoorden en bas, helemaal mijn smaak!! Mag van mij in de uitro nog eens terug komen, staat nu haast een beetje los van de rest van de track.

Het knip- en plakwerk met de vocals kan me wat minder bekoren (deep-deep, dream-dream, one-one) Doet me een beetje denken aan die jaren '80 synthipop hitjes Tay, tay, tay, we are never gonne be respectable van onze muzikale genieen Mel & Kim ;)

De snare slaat naar mijn smaak een tikje op hol tussen 1:15 en 1:30

Prachtige klarinet solo

Het einde stoort mij geheel niet :)

Goeie mix ook!

Tot zover uw verslaggever uit Twenteland...

Zo gaat het soms, heb je een begin, evolueert de track ineens een andere richting uit. maar goed, ik accepteer het. Anders wordt het vechten tegen oerkrachten en dat win ik toch niet :).

Ik ga zeker die tip van je uitproberen om het intro terug te laten komen in het outro. Je opmerking over Mel & Kim trek ik maar slecht. Was toevallig wel een van de grootste fans van hun werk :D.

Die snare tussen 1:15 en 1:30 is overigens wel bewust gedaan. Ergens naar toegaan en dan nog even uitstellen. Dat idee. Verder onmeuning bedankt voor je mooie complimenten Jan!

Lekkere track :okdan: Mix komt goed over, lekker vol en zuiver, goed gedaan! Geluidje op 1:00 is lekker dromerig, zeker zo samen met die strings. Vind de snares eigenlijk helemaal niet te hard, integendeel. Maar ja, mijn referentie is crossbreed ofzo, dus ach :D
Hoe zou je deze muziekstijl willen noemen? Luistert lekker weg in ieder geval :)

Lekkere track :okdan: Mix komt goed over, lekker vol en zuiver, goed gedaan! Geluidje op 1:00 is lekker dromerig, zeker zo samen met die strings. Vind de snares eigenlijk helemaal niet te hard, integendeel. Maar ja, mijn referentie is crossbreed ofzo, dus ach :D
Hoe zou je deze muziekstijl willen noemen? Luistert lekker weg in ieder geval :)

Thanks Razor voor het beluisteren en beoordelen! :okdan: Muchos apprediados :mexico:.

Die snares zijn inmiddels dan ook aangepast op basis van de hierboven ontvangen kritieken. Het zou niet best zijn als ze dan nog te hard doorkomen, zeker niet als jij het zou zeggen, ik ken je muziek :D.

Ik zit te denken aan SRU (Sky Radio Urban). :) Maar betere alternatieven zijn van harte welkom.

Zit in vele oogpunten weer in- en uitstekend voor elkaar!
Pssst hoor ik daar nou wat tragmatische invloeienden?

Back