Prophet 600

Status
Please reply by conversation.

Wphi

Analoog
Te koop gevraagd: Sequential Circuits Prophet 600.

Ik las elders op het forum dat ze gemiddeld voor 650 euro over de toonbank gaan.
Dat is wat ik er ook voor zou willen bieden.

Wel in goede staat

De laatste 3 jaar zijn ze volgens mij rond de €800,- / €900,- geweest.

Maar er is sinds begin dit jaar een erg goedkope upgrade waardoor hij volledig op MIDI CC info reageert en de envelops veel sneller zijn geworden. Ook zijn er meer LFO shapes en kun je de OSC's intern in het filter oversturen waardoor het een veel interessantere synth is geworden.

Daardoor populairder en daardoor duurder :D

Je schijnt het nog al leuk te vinden?

Je hebt er toevallig een zeker? ;-)

hehe prijswijzer reacties zijn over het algemeen niet zo betrouwbaar.
Je kan beter rondkijken in de te koop aangeboden advertenties. Ik heb die van mij een jaar geleden voor 750 gekocht en dat duurde even.

650 kan je wachten tot je een ons weegt. 750 a 800 is denk ik redelijk gangbare prijs, maar wellicth vanwege de nieuwe upgrade ook alweer aan de lage kant..

@ Fourier: Zijn er goede audiovoorbeelden van de P600 met spirit upgrade (andere dan die van de maker zelf)?

Je schijnt het nog al leuk te vinden?

Je hebt er toevallig een zeker? ;-)

Yep :D Maar ik heb een editor voor de P600 spirit gemaakt dus weet wat ie nu kan.

@ Fourier: Zijn er goede audiovoorbeelden van de P600 met spirit upgrade (andere dan die van de maker zelf)?

Ik heb ze nog niet gemaakt maar ben nu met een nieuwe track bezig waarin hij wordt gebruikt met de nieuwe functies.

De mijne moest back in 2008 700 kosten maar bleek bij nader inziens optisch iets minder en mocht ik voor 675 meenemen.. :) Dat is ook idd tijden een normale prijs geweest..
Onbegrijpelijk, zeker als je bekend dat deze synth alleen al aan chips meer dan deze waarde vertegenwoordigd, en er zijn er volgens mij ook wel zo links en rechts een aantal gestript voor die zogenaamde CEM chips.

Het was echt best een leuke synth.. beetje sloppy op envelopes dan. Maar sinds de upgrade is het allemaal wel erg oke geworden. :)

Oh en had er wat demootjes mee gedaan nadat ik em had geupgrade ;)
https://www.synthforum.nl/forums/sh...ighlight=linear+als+exponentional#post1640331

Ik voel je pijn, ik voel je pijn. Al een paar keer op het punt gestaan toen ze idd voor 650 weg gingen om er een te kopen steeds net niet. En toen ineens *BAM* was die upgrade er.

Ik hoop maar dat iemand het zelfde doet voor mijn Six tilde Trak, dan kan ik er vrede mee hebben. Als die snelle envelopes, een iets uitgebreidere seqeuncer en bruikbare FM tracking krijgt dan is het echt een monsterbak.

:dubbel: wat ben ik toch een Microschoft :D

Desalniettemin.. lijkt me wel een hele coole editor.. :okdan: maar ja.. windows ;)

Ik hoop maar dat iemand het zelfde doet voor mijn Six tilde Trak, dan kan ik er vrede mee hebben. Als die snelle envelopes, een iets uitgebreidere seqeuncer en bruikbare FM tracking krijgt dan is het echt een monsterbak.

Daar hoop ik ook op.. Volgens mij zit daar ook zo'n Z80 processor in toch?? mijn multi trak heeft ook wel trek in zo'n upgrade ;))

Kwam toevallig vandaag ook een draadje tegen op gearlutz met een upgrade voor de Roland JX10/MKS 70
't Is nog wel in ontwikkeling maar zo worden bepaalde ouwe bakkies toch ineens stukken interessanter.. :okdan:

Kwam toevallig vandaag ook een draadje tegen op gearlutz met een upgrade voor de Roland JX10/MKS 70
't Is nog wel in ontwikkeling maar zo worden bepaalde ouwe bakkies toch ineens stukken interessanter.. :okdan:

Staat ook nu op de voorpagina. Wel tof dat mensen zoveel tijd steken in het upgraden van oude synths. :okdan:

Leuke reacties onder mijn oproep... Als er al iemand overwoog zijn Prophet 600 te verkopen, dan kan ik dat nu dus helemaal vergeten. Dankjewel.

Overigens zoek ik nog steeds een prophet 600; zonder upgrade! Ik vind 'm mooi zoals ie ooit bedoeld was, met al zijn beperkingen. Mijn prijs was gebasseerd op wat ik elders op het forum las. Maar laat iemand maar een voorstel doen...

Status
Please reply by conversation.
Back