Studio aanpassen

bjonson

Ouwe rot
Hey

Ik ben van plan me studio wat aan te passen, ik werk nu met een ZED R16 met heel veel functie maar ik denk dat het wat makkelijker en goed koper kan.

Mijn idee is om een mixer zonder audio interface te kopen en dan een externe audio interface er bij.

En dan vervolgens me hardware gewoon weer op de mixer aan te sluiten, dan de master outpute van de mixer op de inpute van me geluidskaart en dan al het geluid op een kanaal in ableton binnen laten komen. En vervolgens het geluid weer over me geluidkaart naar me speaker te sturen.

Iemand enige idee of dit een goed idee is of iemand met ander suggesties?

Ik heb mijn studio ook zo ingericht en voor mij werkt het prima !

Alle synth en ook de pc hebben een kanaal op mijn mixer.
De meeste hardware FX heb ik als 'extern FX' op de soundcard aangesloten, maar ik heb wel een reverb als AUX aan de mixer aangesloten.

Recorden van hardware doe ik via de 4 bussen van de mixer, of soms record ik zelfs de totale mixer OUT.
Ik vind het prettig om zo te werken, omdat ik zo makkelijk de EQ, Reverb en Gain van de synth kan regelen tijdens het spelen of recorden. Verder heb je natuurlijk nog de klankkleur van je tafel die toch wel iets met het geluid doet !

Nadeel is dat je elke hardware synth track apart moet recorden, maar dat doe ik toch pas op het eind en ik vind dat beetje extra tijd dat ik hieraan kwijt ben geen probleem !

Ik ben ook zo gaan werken.
Sla zo een extra conversie over en kan idd wanneer ik dat wil nog steeds ieder spoor direct opnemen voor nabewerking in DAW

Thanks,

Ik moet altijd al me hardware per kanaal recorden dus dat is geen punt kan alleen nooit even me master out recorden zodat ik alles in een heb.

Maar als ik nu bijvoorbeeld voor een ander mixer ga met master out en studio out.

Dan is dit waarschijnlijk het slimst om te doen:
Speakers op de mixer studio outpute
Master outpute mixer op inpute geluidskaart (zodat ik me hardware kan recorden in ableton)
en stuur mijn ableton uit over master outpute van de mijn geluidskaart naar een kanaal van de mixer.

dan komt al het geluid samen op mijn mixer maar kan ik het recorden in ableton... en als ik al me hardware in een keer wil recorden met bijvoorbeeld een jamsessie dan laat ik al me hardware kanalen open staan, al wil ik per kanaal op nemen (al wil ik een track in elkaar zetten) dan allen kanalen mute behalve het kanaal dat ik wil records.

Dat klopt, maar ik denk dat het wel handig is dat je een mixer met een stereo bus neemt. Dan heb je per kanaal de mogelijkheid om naar je soundcard te routen, zonder dat je aan de gain of mute van de andere kanalen hoeft te komen.

thanks,

kwa geluidskaart hoef ik dan niet veel te hebben dan zou ik aan een motu MOTU Audio express USB genoeg hebben.

Alleen voor de mixer zou ik nog even verder uit moeten zoeken wat met dit deel heb ik nog geen ervaring:

maar ik denk dat het wel handig is dat je een mixer met een stereo bus neemt. Dan heb je per kanaal de mogelijkheid om naar je soundcard te routen, zonder dat je aan de gain of mute van de andere kanalen hoeft te komen.

Back