Serenity

Zo, het lijkt erop dat je je creatieve grenzen aan het verleggen bent. Het heeft even geduurd, maar met hulp van (onder druk van?) het enthousiaste forumpubliek toch over het randje gegaan :D.

Het idee heeft wat mij betreft zeker iets. Die gehopte bass mag van mij aan het eind van de track wel met de rest meebewegen. Verder zit er een sequence op links en strings op rechts (maar dat wist je vast al). Die strings op rechts gaan niet mee met de sequence op links als deze in maat vier een nootje lager gaat. Kan muzikale creativiteit zijn, maar ik vind het niet zo mooi.

Nu nog een beetje variatie erin produceren. Algehele sfeer sfeer vind ik uitstekend pruimbaar :okdan:.

Mooi :D ik ben i.d.d. de afgelopen weken een beetje aan het experimenteren gegaan. De strings en de MOOG staan i.d.d. beiden hard gepanned, het dissonante moet ik misschien nog even leren doseren, of een ander bruggetje voor vinden, maar ik probeer eigen te voorkomen dat ik wéér alles in dezelfde harmonische golf beweging mee laat gaan. Nog ff doorpuzzelen dus.
Maar de booschap komt enigsinds over want je snapt de opzet en dat maakt me al blij.

Als laatste is het voor mij vooral de sound waar ik trots op ben, van gepolijst op de vierkante ms, tot weinig grove sounds ruw opgezet, maar samen toch een bepaalde sfeer neerzetten.

Oh ja alles wederom met de hand gemixed, dus faders en mutes op de tafel, cutoffs e.d. live draaien
Dat help voor mijn gevoel ook wel mee voor het moment ipv dat een paar keer overdoen en beetje schoonheidsfoutjes hebben dan ook wel weer hun charme (zit bijna mijzelf te reviewen hier, maar probeer ff uit te leggen waar ik vandaan kom :D )

de MF-104 en Nord 4R gaan trouwens retour, MF-104 is heel erg lekker maar te "dull" voor m'n meeste synthsounds die ik lekker vind, hierdoor loopt alleen maar het laag vol, een digitale delay zoals de Timeline doet het dan beter.

De nord 4r is heel erg lekker, maar ik kan er niet de DSI brassy prophetachtige pads en stabs uithalen zoals ik deed uit m'n P08, ik ga nu voor de P12, die heel erg goed kan wat de Nord ook kan, maar tevens de DSI achtige pads kan doen De nord doet dit te schoon clinish

Klinkt zeker meer track dan de voorgaande experimenten :D Maar eerst experimenteren en daarna het uitzicht :)

Dat baslijntje vind ik persoonlijk een beetje hol klinken.. beetje opgefokt ook qua geluid.. die bucket echo accentueert dat weer een beetje...
Misschien ook wel iets als je de tijd wat opvoert.. dat ie 1/8 later herhaald. :)

Om het wat meer op te bouwen zou er ergens verderop nog wel contra sub baslijntje in kunnen.. dat basje wat er nu inzit is ligt best hoog.. 'n gemiddelde 5 snarige basgitaar gaat 2 octaven lager :)
Geluidjes zijn lekker, zeer toegankelijke melodieen idd een beetje synthesizer greatest..
Maar doe je die Nord nu alweer weg??.. 't is nog niet eens kerst geweerst?? :D

Ja, zoet plaatje.. melodie in de baslijn en er gebeurt nu wat. Stukken beter dan die vlakke deuntjes die maar voortkabbelden.

Raphie voor je de moog gelay weg doet probeer dan eens een hp of bp filter in feedbacklus te zetten. of gewoon een huistuin en keuken eq. cheers Tim

voor je die delay weg doet zet dan eens een hp bp of eq zonder laag in de feedbacklus. sterker nog kun je een vcf precies op de melodie mee laten gaan zodat de feedback precies in de juiste toonhoogte is

Te laat, fuck hij is lekker :D heeft de warmte en brassy van de P08, maar ook het kille van de nord en speelt megastrak...

Zoals je ziet niet alleen de muziek langzaam anders, maar de opstelling ook, imiddels alles bij elkaar

Back