Ik ben een live set aan het voorbereiden voor een event in een klimhal waar alles glow in the dark is. Aangezien het geen dansfeest is ben ik wat rustigere sfeermuziek aan het maken. Dit wordt zo ongeveer de intro. Enjoy!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik ben een live set aan het voorbereiden voor een event in een klimhal waar alles glow in the dark is. Aangezien het geen dansfeest is ben ik wat rustigere sfeermuziek aan het maken. Dit wordt zo ongeveer de intro. Enjoy!
Bedankt voor het luisteren! Een vriend van me is manager bij één van de hallen van Mountain Network, zij waren op zoek naar DJ's, ik zag mn kans om gericht naar een liveset toe te werken. Ik houd ook wel van spacemuziek dus het leek mij een goede match. Daarnaast merk ik dat het lekker voorbereiden is, ik zie gewoon de setting voor me, het kadert mijn immer chaotische creativiteit tot iets concreets. De rest van de set wordt meer trip-hop en dubtechno denk ik, met tussendoor dit soort ambient stukjes.klinkt leuk! zeker met glow in the dark denk ik dat dit erg lekker kan passen alsof je op een alien wereld aan het rondklimmen bent
ook wel benieuwt hoe ben je er op gekomen muziek voor zo iets te maken?

Dank je! Ik gebruik de ingebouwde compressor van de Rytm, daar gaat ook het signaal van de keys doorheen. In Ableton heb ik ook een compressor in een kleine mastering chain waar alles nog eens doorheen gaat na opname.Mooi hoor.
Ook interessant om te zien.
Haal je het geheel nog een compressor?
Hmm leermoment. Er zit een baslijn in naar die is veel te zacht en te laag/geen boventonen waardoor deze totaal niet opvalt. Tnx voor de tip!klinkt lekker. denk dat een leuk basslijn nog veel kan toevoegen.
Op de Rytm heb ik zowel samples als synth loopjes/arpeggios. Vier van de 'machines' van de Rytm kan je ook inzetten als analoge monosynths. Ik moet zeggen dat de niet geweldig klinken, maar ze zijn zeker bruikbaar en een leuke toevoeging aan de vier analoge stemmen van de keys.Lekker ontspannen soundjes, heel nice! Gebruik je alleen samples op de rytm?
Nice. Klinkt erg goed.Dank je! Ik gebruik de ingebouwde compressor van de Rytm, daar gaat ook het signaal van de keys doorheen. In Ableton heb ik ook een compressor in een kleine mastering chain waar alles nog eens doorheen gaat na opname.