Fizmo

EDP

elke dag pannekoeken
ik heb pas een aanbod gekregen van iemand die zijn fizmo keys met bijbetaling wilt ruilen tegen mijn nordrack2.
nou is de fizmo een bakkie wat op een of andere manier altijd in mijn achterhoofd is blijven hangen

maar is het wat ? zijn er mensen die hem hebben? ik heb namelijk veel negatieve verhalen over deze bak gehoord. zijn deze verhalen gegrond??????

vertel vertel vertel

ik heb hem al eens geleend..
alleen om de dp2 zou ik het al doen :)

Origineel geplaatst door virkaz
ensoniq dp2 ;)

FX

haha ok

en wat mag zon bak tegenwoordig doen op de tweede hands markt??

toetsen versie? ik denk 600 euro ofzo?
tis echt een beauty vind ik
maarja.. ik vind bijna alles met knoppen vet :)

de dp2 is een bijzonder vette fx unit die Ensoniq overal in heeft gestopt...Asr10,ASRX, en los als DP2 en DP4...ik heb de ASRX gebruikt en hij is echt heel mooi.Ik geloof 24 bit en allles is aan midi clock te hangen of met midi controller aan te sturen.Mooie Reverb...klinkt allemaal heel Amerikaans.Die hebben toch wel verstand van mooie sound.

Origineel geplaatst door virkaz
toetsen versie? ik denk 600 euro ofzo?
tis echt een beauty vind ik
maarja.. ik vind bijna alles met knoppen vet :)

alles wat daar onder zit vind ik al een vette bargain; )
maar das mijn mening.

leuke interesante bak met weirde geluiden als je wil en gewoon een vette FX proc!

ik heb er een

ik heb er een

ik heb er een...hij werkt met het principe transwave synthese...is een soort wave synthesis vergelijkbaar met de xt...die echt heel anders klinkt...de fizmo is veel aparter...de arpeggio is van een andere planeet...zonder dat ding erop zou die echt 150 euro minder zijn...verwacht geen vette bak...dat is het niet...niks voor trance...het is een experimenteel ding dat nooit hetzelfde klint...hij kan diep en vaag en warm en bliepjes maar altijd een ideaal bijgeluid voor in je mix...hij kan nog gillen ook en de fx zijn ok maar het moet niet overdreven worden...gewoon goed> bruikbaar. en dat wil vandaag de dag al heel wat zeggen wat iedereen loopt vaak te zeiken over poor fx...maar verwacht geen zelfde plexibiliteit van de dp2...dat is er niet, maar wel heel zuiver.
itt de nordlead zit hier wel een resonance die werkt niet zo'n schriel ding maar kan echt gillen en dof trekken)naar nul zeg maar)

suc6...een ding verwacht geen lead bak...dat is het niet(tussen alle virus/waldorf dingen) dit is een mooie synth...

Re: ik heb er een

Re: ik heb er een

Origineel geplaatst door De Voorman
ik heb er een...hij werkt met het principe transwave synthese...is een soort wave synthesis vergelijkbaar met de xt...die echt heel anders klinkt...de fizmo is veel aparter...de arpeggio is van een andere planeet...zonder dat ding erop zou die echt 150 euro minder zijn...verwacht geen vette bak...dat is het niet...niks voor trance...het is een experimenteel ding dat nooit hetzelfde klint...hij kan diep en vaag en warm en bliepjes maar altijd een ideaal bijgeluid voor in je mix...hij kan nog gillen ook en de fx zijn ok maar het moet niet overdreven worden...gewoon goed> bruikbaar. en dat wil vandaag de dag al heel wat zeggen wat iedereen loopt vaak te zeiken over poor fx...maar verwacht geen zelfde plexibiliteit van de dp2...dat is er niet, maar wel heel zuiver.
itt de nordlead zit hier wel een resonance die werkt niet zo'n schriel ding maar kan echt gillen en dof trekken)naar nul zeg maar)

suc6...een ding verwacht geen lead bak...dat is het niet(tussen alle virus/waldorf dingen) dit is een mooie synth...

nou experimenteel klinkt goed ik heb trouwens het woord trens niet in mijn mond gehad hoor:) dat maak ik niet echt

maar ik heb juist begrijpen dat het juist wat verder gaat dan het "gewone" wavetable, is dat niet zo dan??

Ik weet nog dat ze die Fizmo nieuw verkochte en iedereen liep er met een grote boog om heen.Zelf zou ik de Nord dan gewoon houden. :biertje:

Ik heb ook sterk de indruk dat het meer een synth is voor erbij dan dat je hier al je geweldige geluiden uit gaat halen.
Hij schijnt wat dunner te klinken en ook wat moelijk te programeren te zijn omdat het effect van het knopje waaraan je gaat draaien niet erg voorspelbaar is (zeg maar nogal afhankelijk van andere instellingen).
De arpeggiator die hierin zit schijnt wel een hele goede te zijn.

Ik denk wel dat je hier hele originele geluiden uit kan halen. Da'n natuurlijk wel een flink pluspunt.

Fizmo: top synth en onderschat IMHO

Let op bij de keyboard versie voor dit:

FIZMOs were produced with a big flaw: The wrong internal voltage regulator on the main circuit board. One of my bandmates is a savvy electronic engineer and he replaced the factory regulator with a different one (supplied by E-mu - thanks !). Now my FIZMO is up and running again and has performed very stably so far. I still wouldn't use the supplied external power supply.
My verdict, if you get this mod done, you will have a fantastic powerful unique synthesizer to play with. One that easily rates a 5-mark score. Here is a link with instructions to perform this fix: http://www.nvogel.com/fizmo/regulator.html.

Now you should go out there and buy a FIZMO while they're so cheap and under-rated and have someone fix the design flaw.

en

JoeKa's problem was using the original power supply in the first place, which weakened it's circuitry, Preparing it for an early death. You really have to trust who you buy these from! 500 bucks isn't worth a years use of fizmo...if you think of all the frustration and withdrawls. Otherwise, besides all the risk involved with buying one, mine has seen 2 years of usage and works great. It has its edit quirks, but is quite easy to figure out with a basic knowledge of its synthesis. Most demonstrations you...well "I've" hear online aren't very intresting to ME. I personally believe it's most valued by ambient and experimental electronic artists, and probably wouldn't go over real well with 4-on-the-floor house, but who am i to judge it's character? Here's a taste of some of its splender: http://stations.mp3s.com/stations/86/fizmo_users_group.html viva-la-our-fizmos

2dehands prijs: tussen 400 en 500 Euros.

Alleszins zou ik een schriftelijke waarborg vragen van de verkoper, voor deze eventueel "verborgen"gebreken.

De Rackversie is ook verkrijgbaar, en is een mindere risico

En vergeet niet: ruilen doet soms huilen.

Succes

Take care

EF

jaaaah kopeh

jaaaah kopeh

Origineel geplaatst door EDP
maar ik heb juist begrijpen dat het juist wat verder gaat dan het "gewone" wavetable, is dat niet zo dan??

Min of meer wel ja:
Origineel geplaatst door UGO
In the Fizmo's case, there are 128 spaces within each table. (The number of waves within the table can differ between manufacturers.) Each table space can either be occupied by a wave or left blank. If you've got a blank space, the synth interpolates between the two closest waves creating smooth transition between the waves. The table can then be modulated and processed using any number of the usual synthesis methods. (Filters, envelopes, LFO's, etc.)
Origineel geplaatst door Eirikur Hallgrimsson
A transwave is a data structure that consists of string of single-cycle samples. The oscillator's actual output waveform is determined by which transwave it is assigned to, and what offset into
the transwave is determined by things like the wave knob, and envelopes, etc. Essentially a transwave is a sequence of snapshots and the oscillator morphs between them. The order is fixed.
Er is ook nog een vergelijking met de Microwave XT door een eigenaar van beide apparaten.

Wat betreft die negatieve verhalen... een groot deel ervan zal wel kloppen, de fysieke kwaliteit verschilt per geval van matig tot beroerd... maar alle exemplaren die het tot nu toe hebben volgehouden vallen wel in de categorie "matig" denk ik :)
Wat betreft die spanningsregelaar, zeker (laten) vervangen, materiaalkosten €2,- ofzo... en als de originele adapter er nog bij zit, die bij de vullis gooien. Voor de rest zijn er meer kleine kwaaltjes die over 't algemeen op te lossen zijn met wat schroef/soldeerwerk (aanlopend modulatiewiel, niet goed vastzittende in/outputs)
Negatieve dingen kwa gebruik: er zitten wel wat bugs in z'n OS, en degene die anno 1998 nog een 4-karakter LED-display als interface heeft durven verzinnen moesten ze opknopen :(
Maar gelukkig maakt z'n geluid heel veel goed

Dan nog de negatieve verhalen over 't geluid, da's overwegend slechte marketing geweest. Er stond een flitsend demo-MP3tje online, Emu heeft geprobeerd 'm een beetje met de VA's te meten... dus mensen gaan een beetje presets scannen, komen de Van Halen "Jump"sound niet tegen en zeggen "bwaaaahhh wat een gare bak". En inderdaad, voor vette sounds moet je 'm niet hebben.

Maarreh als je andere apparaten hebt die de functie van je Nord kunnen overnemen, zeker doen!

Back