orion antelope

EDP

elke dag pannekoeken
Ik mijn zoek tocht naar een nieuwe interface.
Heb ik een top twee:

Apogee Symphony
Orion Antelope

Mijn eis is vooral veel analoge in & outs. daar ik veel outboard FX en die op die manier mijn daw in route. Heb nu een een setje motu. Maar ik ben er gecharmeerd van het geluid van bijvoorbeeld de apogee's.

echter die is iuitgebreid erg prijzig dus ik overweeg ook een Orion.
is er iemand die ervaring heeft met deze kaart. Hoor nog al verschillende verhalen dat hij alleen met moeit goed werkt op usb 2 en anders moet je een madi kaart gebruiken. Wat dus weer extra knaken is. Daarnaasr werkt niet (goed) met de lagere latencys.

Iemand die deze ervaring kan delen of moet ik hem gewoon kopen?

Sinds de 2.03 update lees ik naast de zeer goede ervaringen soundwise nu ook dat de usb2 ook goed stabiel werkt op de mac pros etc....

Ik wil er ook een gaan halen. Via usb2 in 1e instantie, later met de nieuwe mac pro / Madiface XT.

Ik ben ook benieuwd naar ervaringen hier.

Ik heb m aangeraden bij een vriend van mij toen hij opzoek ging naar een upgrade voor zijn studio. Is een erg fijne, vooral goedklinkende converter die ook inderdaad na de update z'n specs waarmaakt.
Mocht je gebruikers ervaringen willen, check dan Jordi Langelaan eens, hij is eigenaar van www.barninthemeadow.nl
Volgens mij kan je zelfs via Rene van studio-guys.nl een afspraak maken om bij Jordi te kijken naar de Orion en vragen te stellen, maar weet ik niet zeker.

Orion zit voor mij, en vele andere in de categorie Lynx...iets minder neutraal/clean maar erg lekker. En ik heb zelf de vergelijking met mijn eigen Symphony I/O en UA Apollo

@septic. Dat is inderdaad ook een beetje wat ik hoor dat na de firmware update alles wel ok is.

@manu. heb jij ook de Orion en de Symphony naast elkaar gehad? Apollo heb ik ook nog over zitten denken. Maar ik lees daar veel negatieve berichten soundwise/prijs verhouding. Maar dat is alleen wat ik heb gelezen. Niet gehoord. Is dat in jou ogen wel een goede kanshebber?

Nee niet een op een maar ken m'n Symphony goed...
De Apollo, negatieve berichten zijn onzin natuurlijk...je betaalt voor de hele packadge niet alleen voor een converter. Soundwise klinkt ie erg goed, alleen is het geen apparaat wat in de Symphony I/O, Orion, Lynx etc zit. Zo klinkt hij dus niet, is ie ook niet in de markt gezet hoor. Het is een erg goede kaart, Console software is straightforward maar werkt prima, gebruik van de plugins op je live-inputs of tracken er doorheen is te gek. Ik vind de prijs voor wat je krijgt prima, je krijg er ook 2 goedklinkende DI's en 4x mic Pre bij ook nog.

Ligt een beetje aan je werkwijze wat handig is. Maar je mag een Symphony I/O of Orion niet vergelijken met de Apollo, zijn 2 verschillende concepten

Back