Hypersynth Xenophone announcement

Hypersynth heeft net een nieuwe analoge mono-synth aangekondigd, de Xenophone. De synth zal optioneel ook gecombineerd kunnen worden met bijbehorende editor software / VST plugin en is gepland voor Q1 2014.

Voorlopig zijn enkel de specificaties gepubliceert. Pre-Orderen zal waarschijnlijk kunnen vanaf eind oktober, wanneer normaal gezien ook de audio demos en prijs gepubliceerd worden. Voor vragen en opmerkingen kan je in ieder geval al terecht op de website van de ontwikkelaar: http://hypersynth.com/xenophone/help_out.html

De specificaties zien er alvast veelbelovend uit!

Xeno.jpg

Meer informatie op: http://hypersynth.com/xenophone.html

Mooi apparaat, duidelijke layout, houten zijkanten.. vind het wel aantrekkelijk. De integratie met VST maakt het af, cool.

/azijn-mode: Geen elektr/analoge klankopwekking, wel analoge/discreet signaal path. Je zou er zo overheen lezen. Echter, wel begrijpelijk ivm tuning, meer golfvormen, hitte e.d. en niet onbelangrijk de prijs.

Laatst gewijzigd:
Ik snap niet dat er in 2013 nog steeds monophone synths gemaakt worden.
Je betaalt gemakkelijk 500 Euro (of meer voor een Moog) aan een synth waarmee je niet eens een akkoord kan spelen....

Verder ziet hij er goed uit en hij zal vast goed klinken !

Er is niets mis met een monosynipconfig th. voor bassen en leads prima.

Beter een heel goede monsynth dan een slechte polysynth.

Je betaalt gemakkelijk 500 Euro (of meer voor een Moog) aan een synth waarmee je niet eens een akkoord kan spelen....

Verder ziet hij er goed uit en hij zal vast goed klinken !

Ja ik heb vaak ook honger naar akkoorden met die dingen, maar dat betekent dat alle hardware volledig herhaald moet worden voor iedere voice, wat het voor veel mensen onbetaalbaar maakt.
Het gaat bij zo'n monosynth ook om het realtime kunnen morphen van je geluid waardoor het interessant wordt. Bij een polysynth is dat alweer iets minder belangrijk omdat je die interessant kan maken met akkoorden.

Voor die 500 euro heb je bij lange na geen analoge polysynth...
Het ligt natuurlijk een beetje aan de muziekstijl die je maakt, maar als je een natuurlijke afkeer hebt van pads en dat soort geluiden, is een monofone synth uitstekend voor bijna al je synthesizer behoeften. ;)

Voor die 500 euro heb je bij lange na geen analoge polysynth...
Het ligt natuurlijk een beetje aan de muziekstijl die je maakt, maar als je een natuurlijke afkeer hebt van pads en dat soort geluiden, is een monofone synth uitstekend voor bijna al je synthesizer behoeften. ;)
Ook zonder een afkeer van pads smul ik van baslijnen op een analoge monofone bak. Volgens mij zijn monofone en polyfone synths niet echt te vergelijken. Voor een polyfone synth zoek je toch een heel andere klank waarbij meerdere stemmen goed in elkaar blenden. Voor een monofoon zoek je vaak toch meer iets dat een beetje scheurt en zo'n geluid zou polyfoon vaak te modderig worden.

Ja helemaal mee eens. Bij "polyfoon gebruik" maak je meestal gebruik van andere klanken.

Xenophone is expected to begin shipping in April 2014. However we do our best to make it available sooner. The price is $899 USD, we're offering a 11% discount on pre-orders, so you can pre-order a unit with a refundable deposit of €580 / $799 (excluding tax). This is a limited offer, once the pre-orders reach a certain number, we'll stop taking pre-orders.
Zal dus ergens tussen de ergens rond de €800 a €850 (pre-order:+- €750) uitkomen.

Alleen al omdat er reverb zit op die demo's ben ik al niet meer geïnteresseerd. Nah.

Back