Hypersynth Xenophone announcement

Hypersynth heeft net een nieuwe analoge mono-synth aangekondigd, de Xenophone. De synth zal optioneel ook gecombineerd kunnen worden met bijbehorende editor software / VST plugin en is gepland voor Q1 2014.

Voorlopig zijn enkel de specificaties gepubliceert. Pre-Orderen zal waarschijnlijk kunnen vanaf eind oktober, wanneer normaal gezien ook de audio demos en prijs gepubliceerd worden. Voor vragen en opmerkingen kan je in ieder geval al terecht op de website van de ontwikkelaar: http://hypersynth.com/xenophone/help_out.html

De specificaties zien er alvast veelbelovend uit!

Xeno.jpg

Meer informatie op: http://hypersynth.com/xenophone.html

Hey tof dat je ff de moeite genomen hebt! Hij knort lekker hoor. Vind de oscs prima klinken maar filter nog een beetje apart, lijkt net of hij niet helemaal dicht kan, of is dat vanwege de 12db? Als je nog meer leuke demootjes hebt van andere geluidjes is altijd welkom, anders veel speelplezier :)

No prob. 12 db schilt idd wel maar ik hoor op mijn Event Bass 2020's zelfs op -24db nog een een klein beetje, maar dat heb ik met mijn mopho x4 ook wel alleen iets minder (ik moet hiervoor wel mijn master volume opengooien, op "Normaal" volume hoor ik haast niets meer)...

En het was me eigenlijk nog niet opgevallen maar als ik het volume hier helemaal open draai, en de filter volledig dicht, zowel op de Xeno als op de Mopho, hoor ik precies de volledige sound nog, maar dan heeeeeel stil... Ik neem aan dat dit altijd zo is bij analoge gear of...?)

Ik ben in ieder geval heel erg te spreken over Xeno tot zover, maar heb lang nog niet alles getest en onder de loep genomen.. In de extreme settings een beetje minder "smooth" als de mopho maar iets meer "bite" heb ik de indruk wat me wel bevalt.

En het was me eigenlijk nog niet opgevallen maar als ik het volume hier helemaal open draai, en de filter volledig dicht, zowel op de Xeno als op de Mopho, hoor ik precies de volledige sound nog, maar dan heeeeeel stil... Ik neem aan dat dit altijd zo is bij analoge gear of...?)

Dit is zeker niet het geval met 'alle' analoge gear. (Is deze synth analoog dan?)
Hoe het komt kan ik je zo niet vertellen, kan veel oorzaken hebben. Hoor je het hoog ook nog met het filter dicht?

Dit is zeker niet het geval met 'alle' analoge gear. (Is deze synth analoog dan?)
Hoe het komt kan ik je zo niet vertellen, kan veel oorzaken hebben. Hoor je het hoog ook nog met het filter dicht?

Yup draai filter dicht en alles "verdwijnt", maar als je goed luistert en volume mengpaneel staat hoog genoeg hoor je toch (als het ware een kopie van) het volledig geluid incl hoog, zeer stil, zoals je ook wat ruis op je kabels/mengpaneel hoort enz.. Met mijn machinedrum die niet analoog is heb ik dat iig niet.

En heeft de mopho nog bestaansrecht naast de xeno (prijs niet meegerekend?) ik hoop dat ze er een beetje uit komen met de distributeurs, want ik wordt steeds nieuwschieriger :)

Da's een goeie vraag, voor mij persoonlijk wel want ik gebruik hem als masterkeyboard met aftertouch en het is een X4, dus 4 voices :) en ik wil meerdere geluiden tegelijk ("live") kunnen spelen zonder eerst op te nemen.

Los daarvan, als je een masterkeyboard hebt, en je hebt reeds genoeg "machines en polyphonie" dan verkies ik iig de Xeno. Vind de workflow iets handiger en de effecten vind ik ook een grote meerwaarde (zodat ik dat in veel gevallen niet meer apart nodig heb en mee in de patch kan opslaan). Geluidskwaliteit lijkt mij evenwaardig, filter kan bij de x4 iets dichter maar Xeno heeft wel meer mogelijkheden zo te zien, en build kwaliteit van de xeno is goed maar die van de mopho x4 is wel beter. Ik heb geen gewone mopho maar ik denk dat als je die met de Xeno naast elkaar zet dat je keuze snel naar Xeno zal gaan.

Ik spreek ook wel vanuit weinig ervaring met "hardware". Mijn ervaring is altijd digitaal geweest tot het laatste jaar waarin ik wat hardware heb gekocht en dat voegt voor mij persoonlijk toch zoveel creatieve meerwaarde toe.. maargoed da's een andere discussie. :) Ik ben iig verkocht ;)

Yup draai filter dicht en alles "verdwijnt", maar als je goed luistert en volume mengpaneel staat hoog genoeg hoor je toch (als het ware een kopie van) het volledig geluid incl hoog, zeer stil, zoals je ook wat ruis op je kabels/mengpaneel hoort enz.. Met mijn machinedrum die niet analoog is heb ik dat iig niet.

Dat kan dus van alles zijn. Er zal ergens wat signaal lekken, kan b.v. cross talk in een IC zijn of het is het ontwerp(foutje).
Zoals eerder gezegd, sommige synths hebben dit andere niet.

Heb nog even wat demotjes gehoord via andere forums. Ok, het is idd geen moog maar toch een hele fijne eigen sound. Ben nog steeds wel geinteresseerd. Als iemand 'm zat is laat het me maar weten :)

Zeker en vast :)
Zat... dat zal zomaar niet gebeuren ;)

Dat kan dus van alles zijn. Er zal ergens wat signaal lekken, kan b.v. cross talk in een IC zijn of het is het ontwerp(foutje).
Zoals eerder gezegd, sommige synths hebben dit andere niet.

Ok thanks.. handig om weten. Het was me eerder ook niet opgevallen, niet echt storend.

Zo vandaag heb ik de xeno overgenomen van een zeer vriendelijk medeforumlid, wat een heerlijke bak :) Eindelijk weer iets dat echt analoog klinkt in mijn oren. De pulse en de analog four verbleken hier aardig bij. Zie ook dat er hard aan het OS gewerkt wordt, maar de sound is echt dik in orde wat mij betreft.

Allee, zo snel al verkocht.. Maar zoveel te beter voor jou natuurlijk. Mooie review ook btw. Ben er zelf ook nog altijd zeer erg over te spreken, heb alleen de laatste tijd haast geen tijd gehad om wat muziek te maken. Bijna het ultieme bakje, een minikeyboard/step sequencer a la MC505 ofzo zou wel de ideale toevoeging nog zijn denk ik voor de sequencer en arp :)

1 Xenophone, geen overdubs, geen externe FX of sequencing
http://soundcloud.com/jdxa-knight/hypersynth-xenophone-demo-1-acid-sounds
http://soundcloud.com/jdxa-knight/hypersynth-xenophone-demo-2-percussion
:W

De Xenophone is top voor
- dark, drone, Throbbing Gristle, joy division
- italian horror movies
- CS/Synthex Style sounds

echt "weird", maar volledig doordacht, en steeds nieuwe goede OS-updates
= Duophonie of sequencer line shifting (coming soon...)

Mijn favoriete patterns die ik heb niet geposted (sorry;) )
Maar je kunt erg "emotioneel" dingen te maken!
Zeer "nice" maar ook zeer "donker".

Back