1995 Happy Hardcore/Breakbeat!

Tactic

Ouwe rot
Kon het niet laten, na jarenlang jingles en leaders gemaakt te hebben, eindelijk weer eens ouderwetse happy hardcore/breakbeat te maken. In de stijl v Asylum en Impact records (Vibes & Wishdokta, Billy Bunter etc). Niks nieuws aan, maar wel heerlijk om weer eens te maken. Nog wat puntjes op de i, maar hier is ie vast:

idd,meer Beatsquad dan E-rick & Tactic

Haha leuk, doet me meteen terug denken aan die tijd :P

Lekkere plaat zeg, happy times :D

Heerlijk om met die beats te spelen of niet?

Heerlijk, lekker beats passend maken op pitch ipv lengte etc. Geen fratsen, 1 delay en een galmpje en gaaan ;-)

De bekende "Mickey Mouse" stemmetjes zijn weer terug :okdan: Hier nog geloof ik een BZRK van je heb liggen trouwens..... leuk gedaan, subtiel basje ook (en Tricky Disco sample/geluidje)
LEUK

Heerlijk die funky, upgepitchte breakbeatjes en samples.. :) Het bekende pianootje.. mooi met die soulful strings :luv: me like's it.. klinkt erg lekkerrrrr :okdan:

@ Warehousegroove.. : Tricky Disco en 130.. wat een tijden.. :) "I don't know about you.. but I feel like dancing" :dj: :engel:

@ Warehousegroove.. : Tricky Disco en 130.. wat een tijden.. :) "I don't know about you.. but I feel like dancing" :dj: :engel:

:) Zakmes, naast TD/TD heb ik van 130 twee versies van (blauw/rood en rood/blauw) ken de materie :okdan:

Maar on topic: blij dat Tactic weer bezig is met iets leuks :okdan:

Ik ga snel bezig met een nieuwe! Eigenlijk wil ik nog een mooiere piano, dit is de Korg m1 vst, maar de Roland piano (oa uit de jd800) klinkt ie net iets lekkerder.

Lekker oldschool! Inderdaad niets nieuws, maar daarom niet minder leuk! Doet me aan mijn jeugd denken.

Wat voor gear heb je gebruikt?

Het is voor het grootste gedeelte gewoon Kontakt vrees ik, zelfs de sinus bass, voor fx een pingpong delay v cubase, en valhalla room voor reverb (bijna niet gebruikt).
Beats natuurlijk met de hand geknipt; 1 x helemaal, 1x vanaf snare, 1 x ergens in het midden, en met tune passend gemaakt.
Piano is M1 le vst, zou eigenlijk jd800 oid moeten zijn, die zijn iets crispyer..

(voor de breakbeat liefhebbers: Manix heeft vorige week een oud klinkend nieuw album uitgebracht :halleluja)

Deze muziekstijl mag van mij helemaal terugkomen. Ik heb nog een ris tapes met Knite Force spul liggen, heerlijk.

Back