12V AC adapter?

cult45

011110111000
Kabel van mn DRM voeding is kaput. Openmaken gaat niet omdat ze verzonken mini boutjes hebben gebruikt M2 ofzo.

Het is of een cylindersleutel in die maat vinden of een nieuwe adapter; Maar AC adapters zijn wat moeilijker te vinden.

Iemand tips voor cylindersleutels of 12V AC adapters?

och wat kost nou perse een 12v ac adapter ?
daar ga je toch geen risico's voor lopen lijkt me

och wat kost nou perse een 12v ac adapter ?
daar ga je toch geen risico's voor lopen lijkt me

@ Klinkske, hebt ge ook een idee hoe gevaarlijk knutselwerkjes zijn die op 220v lopen ?

Uw dc adapters waren beveiligd tegen kortsluiting op de uitgang, nu niet meer dus. alleen nog uw 16A zekering in uw zekering kast staat er nog tussen.
Als uw spoel het begeeft hebt ge gelijk een 3500w ter beschikking om uw knutselwerkje in brand te steken. (in enkele seconden is het feest)

Niets mis mee voor een weekend noodgeval, ik doe het ook maar dan met een 150mA glaszekering op de primaire kant. Gevolgd door een €10 investering in een CE gekeurd adaptertje.

Wees voorzichtig en blijf vooral knutselen :biertje: Wel met zekeringen ertussen ;)

Niks zo fijn toch als kwartiertje werken aan een oude voeding in de kast en vervolgens fijn met je gear aan de slag ipv dagen wachten op de postbode bij 't online bestellen :)

de originele is 800mA
die van electronica-online maar 500 mA

Ik heb een 12V AC 1000mA liggen in de schuur. Interesse?

Of via Ebay uit China, is vast wel te vinden.

Laatst gewijzigd:
12v AC adapters worden volop gebruikt voor gereedschappen die op accu gaan (schroefboormachines enzo).
Als je een willekeurige tweedehandswinkel of rommelmarkt bezoek vind je veel 12 volt adapters voor 50cent per stuk.

Die wilde ik net ook voor gaan stellen, heb inmiddels een doos vol AC adapters, van 9v AC tot 24v AC. Allemaal van de kringloper voor weinagh.
Superhandig, met een simpele adapter een voeding met + en - DC-rails te maken.

@Matthew en SRPP: het is in mijn ervaring wel een stuk moeilijker om een adapter te vinden die AC op zijn secundaire kant geeft dan eentje die DC op zijn secundaire kant geeft...

Ik heb een 12V AC 1000mA liggen in de schuur. Interesse?

Of via Ebay uit China, is vast wel te vinden.

Ebay valt tegen. Het is moeilijk om met zoektermen AC/AC adapters eruit te vissen. In het nederlands wat beter met "wisselspanning". Ik heb een andere in NL gevonden, maar die gaat 22,50 kosten incl verzenden.

Zo ff langs de kringloopwinkel fietsen en anders heb ik wel interesse in jouw adapter. Ben alleen benieuwd hoever het fietsen is. Als je een schuur hebt in amsterdam woon je waarschijnlijk in een buitenwijk...of een herenhuis aan de keizersgracht. Dat laatste is wel wat minder ver fietsen. :D

@Matthew en SRPP: het is in mijn ervaring wel een stuk moeilijker om een adapter te vinden die AC op zijn secundaire kant geeft dan eentje die DC op zijn secundaire kant geeft...

Ja die ervaring deel ik absoluut met je.

Maar om precies die reden noemde ik specifiek dat ze bij gereedschappen veel gebruikt worden.

gewoon bij de algemene electronica zaak, of conrad
10-15 euro of daaromtrent
heb er net een paar aangeschaft a 1000mA voor m'n alesis picoverbs

Wel lastiger, maar toch kom ik ze regelmatig tegen, weet eigenlijk niet zo goed waarom. Afijn gereedschap dus, maar waar ze nog meer voor gebruikt worden....

Back